Gå til innhold

hva skjedde med command & conquer serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke mindre enn tre år siden Generals ble lansert (to år, dersom en medberegner ekspansjonspakken). Du må jo gi EA tid til å utvikle en etterfølger - dersom de ER i gang med denne prosessen, er de sannsynligvis i et altfor tidlig i stadium til å avsløre noe som helst. Det kan jo òg tenkes at de ønsker å la spillet synke inn før de introduserer den neste i serien.

Lenke til kommentar

Command and Conquer er død, R.I.P. Spist av det fryktelige EA monstre, som slukte Westwood og alt som C&C sto for. Nå sitter vi med en C&C wannabe (generals) og venter på neste ledd i serien, Red alert 3.

 

Dog jeg har mine tviler på at C&C følelsen kommer til å bruse i meg når RA3 kommer, for det klarte ikke Generals.

 

Men man får bare vente og se, og be til høyere makter at RA3 blir i C&C ånd :)

Lenke til kommentar
Når westwood var ferdige med generals, blei dei lagt ned. Det er mest sansyneleg at EA eiger rettigheiten til C&C navnet. Og som dei fleste veit er EA flink med oppfølgere, så det kjem nok ein oppfølger. Ein del av gamle westwood(veit ikkje kor mangen) jobber no i petroglyh(www.petroglyphgames.com) som jobber med Star Wars: Empire at War,

vel, westwood var lagt ned før generals havnet på markedet.

generals var aldri noe c&c spill, de slengte på merkenavnet c&c og det solgte som pokker, det er det eneste. for min del så var det kanskje det største nederlaget jeg har opplevd i mine år som gamer, det høres gjerne merkelig ut, men jeg mistet litt av troen min. westwood var med på å definere rts genren.

 

uheldigvis så eier EA rettighetene til c&c genren,red alert 3 har blitt annonsert og vi kan vel forvente noen screenshots når det nærmer seg jul.

samme gode følelse kan man bare glemme,det å tenke på penger penger penger skaper ikke følelse.

 

petroglyph (også nevnt ovenfor) består av en god del av de gode gamle westwood guruene, inkludert personene bak c&c serien.

for tiden jobber de med star wars empire at war,samt at de har fortalt at de jobber med et annet rts spill som skal være futuristisk.

jeg har følelse av at de kommer til å gjøre et forsøk på å skape command and conquer tiberian twilight, den etterlengtede oppfølgeren til det "originale" c&c spillet. i et ra2 intervju avslørte de at de hadde en lang diskusjon angående hvilket spill de skulle begynne å jobbe med, skulle det tilhøre red alert universet, eller tiberian universet, så det er ingen tvil om at de har vært keen på å lage en oppfølger. selvfølgelig vil dette spillet eksistere under et helt annet navn osv, men de fleste westwood fans vil nok se på det som den c&c oppfølgeren vi ble tvunget til å glemme.

Lenke til kommentar
Hvem kan glemme det forferdelige C&C: Renegade. Så trist...

Det eg spelte meir eller mindre fast i 3 år? :whistle:........:p

 

Red Alert 2 er eit bra spel, og Yuri's Revenge var ein god tilleggspakke, men det enda der for min del, Generals var ein stor skuffelse.

 

Det går rykte om at Red Alert 3 er under produksjon, og eg håper at det kjem, men på ei anna side så fryktar eg at EA ikkje vil klare å lage det tilfredsstillande i forhold til dei originale C&C-spela.

 

Derfor vil eg heller at EA ikkje går vidare med C&C-serien, men legg det frå seg og finn på noko nytt å lage.

Lenke til kommentar

Jeg har sett konsept screens av RA3, det så veldig bra ut. Hvis jeg legger vekta på grafikken.

Det er lenge siden så jeg har ikke peiling hvor jeg så dem.

 

Generals var jo ikke akkurat en skuffelse, det var et greit modernistisk spill som utleverte et halvtårs morro.

Senere ble det et spill som greit kan spilles på lan med gutta når man er lei counter-strike timene.

 

Jeg tror RA3 blir bra, hvis det først kommer. EA vet at Generals ble en skuffelse iforhold til Red Alert, og derfor er de nok fullt åpne for utgangspunkt og tips som kan gjøre RA3 et utmerket spill.

Lenke til kommentar
skal med c&c når EA lager spill som bfme? ccra3 er vel under "construction" antar jeg.. har gått rykter om det en god stund. men akkurat nå er vel bfme2 det neste strategi spillet på EA's liste.

 

trur nok EA har null problem med å jobbe med fler enn et strategi spill om gangen :p

 

håper ra3 får ekte video med noen greie b skuespillere ell no sånt og fett gamplay.

Chrono tech FTW :thumbup:

Endret av Grabby
Lenke til kommentar

Red Alert 2 var etter min mening det beste strategispillet noensinne. Varierte oppdrag som krevde at du virkelig måtte pønske ut en løsning, og gode B-skuespillere i morsomme mellomsekvenser som bant det hele sammen. Jeg er helt sikker på at våre "venner" i EA Pacific klarer å koke opp en wannabe-oppfølger med svett smak og slapp konsistens.

 

Krav til å bruke de små grå vil være byttet ut med krav til hurtig klikking/masseprodusering av units. Finurlige plots og engasjerende storyline vil bli byttet ut med heftige, overdrevne eksplosjoner og kitchy "hollywood style" action . Snerten britisk humor vil være fordrevet til fordel for dårlig selvironi og et backstory som tar seg selv for høytidelig.

 

Jeg gleder meg! :no:

Lenke til kommentar
Red Alert 2 var etter min mening det beste strategispillet noensinne. Varierte oppdrag som krevde at du virkelig måtte pønske ut en løsning, og gode B-skuespillere i morsomme mellomsekvenser som bant det hele sammen. Jeg er helt sikker på at våre "venner" i EA Pacific klarer å koke opp en wannabe-oppfølger med svett smak og slapp konsistens.

 

Krav til å bruke de små grå vil være byttet ut med krav til hurtig klikking/masseprodusering av units. Finurlige plots og engasjerende storyline vil bli byttet ut med heftige, overdrevne eksplosjoner og kitchy "hollywood style" action . Snerten britisk humor vil være fordrevet til fordel for dårlig selvironi og et backstory som tar seg selv for høytidelig.

 

Jeg gleder meg! :no:

Det samme kunne vel bli sagt om Red Alert vs Red Alert 2. Jeg for min del tror nok de kommer til å klare å lage enda en genistrek.. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...