Gå til innhold

hva skjedde med command & conquer serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel egentlig EAs oppgave å lage spillet.

Jeg må nok innrømme at jeg nok er mest av en nostalgiker. Original C&C med litt oppdatert grafikk + en del småtteri (som legge units i kø etc.) er alt jeg trenger.

 

Poenget er vel at EA melker C&C, og ikke gidder å finne opp noe nytt. Da C&C kom, var det jo banebrytende. Så kom RA, som også var annerledes. TS var annerledes. RA2 var mye det samme, for her var EA (det sa jeg egentlig bare for å irritere deg :p ), men allikevel et knallgodt multiplayerspill!

 

Hatet mot EA er nok mest politisk/etisk, rett og slett.

Lenke til kommentar
Det hadde vært interessant om noen kunne liste opp hva de forventer av en etterfølger, både grafikk- og spillmessig.

 

Men det vil jeg tippe mange ikke tør, for da kan de ikke klage på EA i ettertid  :p

5106490[/snapback]

 

Vel, hvis du leser mitt forrige innlegg i denne tråden, så har jeg gjort nettop det! :)

Lenke til kommentar

RA > TD > TS > RA2

 

Red Alert er fantastisk men RA2 hadde jeg faktisk ikke sansen for. Generals har jeg ikke engang tenkt på å spille.

 

Dersom de lager RA3 håper jeg at de baserer seg på et delvis 3d system som "Emperor: Battle for Dune" men mye lettere å styre. Grafikken må ikke være for detaljert og helst veldig rund i kantene. Det de også må gjøre er å finne opp nye systemer for unitproduksjon, deployment av units og organisering av units dersom spillet skal bli en hit. De må helst gå gjennom alle store og mellomstore RTS spill laget de siste årene og stjele de beste featurene i disse kategoriene.

Spillet må også IMO ha flere anvansert strategiske muligheter enn tidligere versjoner for å gjøre større forskjeller på erfarne og nye spillere.

 

EDIT: Håper også på spesialiserte units og at terreng ikke skal ha mye å si. Tjukk FOW er også et must.

 

EDIT2: Modulbaserte units! Slik at du ikke trenger 15 forskjellige units hvor 50% aldri blir brukt.

 

EDIT3: At storyen må være i sann C&C stil er en så selvfølge at det egentlig ikke trenger å bli nevnt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
hva er egentelig EA, et spill produsent eller spill leverandør?.. personlig så liker jeg ikke EA.. det virker som EA har rettighetene på en masse spill som små, men gode selvskaper lager... tar jeg feil eller har jeg rett?

4947000[/snapback]

Du har rett...eneste EA lager selv er spill merka med EA Games eller EA Sports/EA Sports Big.

 

EA er også leverandør av de spillene de har rettigheter på, som f.eks the sims (lages av Maxis, battlefield (lages av Dice) mfl.

Lenke til kommentar

Red Alert :love: (en'ern). I min mening kan ingen av de andre spillene i verken command & conquer serien eller red alert 2 måle seg med red alert. Husker jeg kjøpte det da det var nærmest nytt, og spillte det gud vet hvor mange timer. fikk til og med prøvd det ut i lan. Den dagen jeg rundet spillet med soviet er nok en av de største øyeblikkene mine i spillverdenen.

 

Command & conquer er jo også bra, men da tenker jeg litt på Nintendo 64 versjonen (som jeg har). 3d grafikk (generals aktig), og forbedret grafikk generelt gjør at jeg spiller dette av og til.

 

 

Generals for meg var et helt greit spill, god grafikk og kule units, spesielt med expansion, men det var liksom aldri noe command & conquer. Får håpe RA3 blir bra.

Lenke til kommentar
EDIT3: At storyen må være i sann C&C stil er en så selvfølge at det egentlig ikke trenger å bli nevnt.

5107368[/snapback]

 

Du mener selvfølgelig sann C&C:RA-stil. C&C og RA er jo to forskjellige historier. Selv synes jeg RA-historien var god i begynnelsen, men etterhvert ble den litt... tja... banal.

Lenke til kommentar
Dette gleder jeg meg til  :thumbup:  Command & Conquer får samlepakke

5108108[/snapback]

 

Dette hadde vert herlig, kommer denne pakken ut så må jeg ha den :love: Det bør også legges til støtte for XP for de gamle c&c spillene.

 

Vil pakken inneholde Generals mon tro, håper for guds skyld ikke det! Det ville vært helt feil siden Generals ikke har en skitt med C&C å gjøre!

Lenke til kommentar
EDIT3: At storyen må være i sann C&C stil er en så selvfølge at det egentlig ikke trenger å bli nevnt.

5107368[/snapback]

 

Du mener selvfølgelig sann C&C:RA-stil. C&C og RA er jo to forskjellige historier. Selv synes jeg RA-historien var god i begynnelsen, men etterhvert ble den litt... tja... banal.

5108078[/snapback]

C&C stil, ikke story mente jeg. Begge storyene blir introdusert til oss på samme måte, omhandler mye de samme elementene og utspiller seg ganske likt. (om jeg husker rett)

 

(Det går også ann å argumentere for at CC er ~100 år etter RA)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Oi oi, spennende saker!

 

Det folk må forstå, er at hvis EA skriver på sin hjemmeside at de skal lage Red Alert 3 til de hardcore C&C fansen, så er de inneforstått med at de dermed skaper veldig store forventninger.

Og de er nok også veldig klar over at hos mange, så ble ikke Generals veldig godt mottatt. Selv om jeg selv ennå koser meg veldig med Zero Hour sammen med kamerater i LAN.

 

Jeg husker fortsatt første gang jeg prøvde C&C. Det var på Sega Saturn faktisk. Mitt beste spill-minne til dags dato. Etter det har jeg kjøpt alt som har kommet med C&C på esken. Utenom Renegade. Det var bare triste greier.

 

 

EA er nok smertelig klar over at de har lovet veldig mye - og jeg har faktisk tro på at de skal klare å få til noe bra. Det EA prøver nå, er å vinne tilbake RTS genren - som de så lett hadde i sin hule hånd når WestWood gutta stod for utviklingen.

 

Så hvis RA3 virkelig er på vei (jeg har mine tvil helt til jeg har sett en ordentlig press-release) - Så tror jeg det kan bli veldig bra både grafisk sett, og gameplay messig.

 

EA har en lang og vanskelig vei å gå - så dette blir veldig spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Oi oi, spennende saker!

 

Det folk må forstå, er at hvis EA skriver på sin hjemmeside at de skal lage Red Alert 3 til de hardcore C&C fansen, så er de inneforstått med at de dermed skaper veldig store forventninger.

Og de er nok også veldig klar over at hos mange, så ble ikke Generals veldig godt mottatt. Selv om jeg selv ennå koser meg veldig med Zero Hour sammen med kamerater i LAN.

 

Jeg husker fortsatt første gang jeg prøvde C&C. Det var på Sega Saturn faktisk. Mitt beste spill-minne til dags dato. Etter det har jeg kjøpt alt som har kommet med C&C på esken. Utenom Renegade. Det var bare triste greier.

 

 

EA er nok smertelig klar over at de har lovet veldig mye - og jeg har faktisk tro på at de skal klare å få til noe bra. Det EA prøver nå, er å vinne tilbake RTS genren - som de så lett hadde i sin hule hånd når WestWood gutta stod for utviklingen.

 

Så hvis RA3 virkelig er på vei (jeg har mine tvil helt til jeg har sett en ordentlig press-release) - Så tror jeg det kan bli veldig bra både grafisk sett, og gameplay messig.

 

EA har en lang og vanskelig vei å gå - så dette blir veldig spennende.

5119816[/snapback]

 

http://www.planetcnc.com/newspics/2004-12-06_RA3.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...