Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Fortsatt ikke nok til å få spilt ordentlig på den oppløsningen da, desverre. Må nok ha 2GB for 2560x1440. =/

 

jaha, da tror jeg du bør se denne filmen, i5 quad core imac med 5750, kjører modern warfare 2 på max. med 70fps average. og ja det kjører i native oppløsning ;) så tror du burde teste sakene før du uttaler deg om noe som helst.

 

 

Okei, jeg er imponert over 5750. Desverre er det ikke nok til å overbevise meg om at dette er spillmaskininvesteringen jeg burde gjøre. Men det er mitt problem. :)

 

Det er dessverre ikke en god investering. Det er bare synd at du ikke har et reelt mac-alternativ utenfor hackintosh. Jeg kjører selv hackintosh med betalt lisens for macOS, ved siden av de to ekte macene jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er dessverre ikke en god investering. Det er bare synd at du ikke har et reelt mac-alternativ utenfor hackintosh. Jeg kjører selv hackintosh med betalt lisens for macOS, ved siden av de to ekte macene jeg har.

 

Jeg kjører dedikerte maskiner for hvert bruksområde. Har en til spill og en Mac til alt annet. :)

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke en god investering. Det er bare synd at du ikke har et reelt mac-alternativ utenfor hackintosh. Jeg kjører selv hackintosh med betalt lisens for macOS, ved siden av de to ekte macene jeg har.

 

Jeg kjører dedikerte maskiner for hvert bruksområde. Har en til spill og en Mac til alt annet. :)

 

It's good to be geek! :)

Lenke til kommentar

Hellu.

 

Tenker meg en ny 27" iMac. Vil i ettertid oppgradere RAM og en SSD(om det ikke blir for umulig med måten de nye er satt sammen). To spørsmål:

 

• Vil i7 være et lurere valg enn i5 i forhold til kjøp av RAM, vil jeg kunne få bedre ytelse (bus?) med i7?

 

• Hvilken SSD anbefales for god ytelse? Trenger ikke mer enn 120 GB.

 

Lenge siden jeg har drevet med HW, så setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar

Tenker meg en ny 27" iMac. Vil i ettertid oppgradere RAM og en SSD(om det ikke blir for umulig med måten de nye er satt sammen)

Det kommer til å bli VELDIG vanskelig. Du må skru opp og ta av skjermpanelet fra selve PC-en bak, og i tillegg er det ikke kabler eller fester til å sette den inn heller, så da må du eventuelt vente til f.eks. iFixIt lager noen spesialdeler som kommer til å passe. Uansett virker det ikke til å være verdt det siden det er en STOR risk å ta av skjermpanelet. Kommer fort støv, riper eller andre skader da.

Lenke til kommentar

Tenker meg en ny 27" iMac. Vil i ettertid oppgradere RAM og en SSD(om det ikke blir for umulig med måten de nye er satt sammen)

Det kommer til å bli VELDIG vanskelig. Du må skru opp og ta av skjermpanelet fra selve PC-en bak, og i tillegg er det ikke kabler eller fester til å sette den inn heller, så da må du eventuelt vente til f.eks. iFixIt lager noen spesialdeler som kommer til å passe. Uansett virker det ikke til å være verdt det siden det er en STOR risk å ta av skjermpanelet. Kommer fort støv, riper eller andre skader da.

Yupp.

 

Så i7/RAM-delen av innlegget er mer pressende.

Lenke til kommentar

På en stasjonær PC som en iMac er det nesten verdt det å bytte ut 3.5" disken med en SSD uansett, og så heller bruke en ekstern HD til alt annet...

Men da bør du passe på at den eksterne har FW800 interface og ikke USB2.0

Ja, men hvorfor bytte ut hvis man bare kan sette i en ekstra? Det er jo det som er poenget. Jeg vurderte ei stund å kjøpe iMac med SSD-disken og kjøpe en 2TB-disk utenom, men da ble det så dyrt at jeg heller går for en Mac Pro. Litt mer framtidsrettet og ganske lik pris.

Lenke til kommentar

På en stasjonær PC som en iMac er det nesten verdt det å bytte ut 3.5" disken med en SSD uansett, og så heller bruke en ekstern HD til alt annet...

Men da bør du passe på at den eksterne har FW800 interface og ikke USB2.0

Ja, men hvorfor bytte ut hvis man bare kan sette i en ekstra? Det er jo det som er poenget. Jeg vurderte ei stund å kjøpe iMac med SSD-disken og kjøpe en 2TB-disk utenom, men da ble det så dyrt at jeg heller går for en Mac Pro. Litt mer framtidsrettet og ganske lik pris.

Formfaktoren på Mac Pro kontra iMac er ganske stor. Hvis Eplehuset kan installere disker for deg, så kan du jo gå for 1TB og kiøpe SSD eksternt. Hvilken SSD, det lurer jeg på...

Lenke til kommentar

Formfaktoren på Mac Pro kontra iMac er ganske stor. Hvis Eplehuset kan installere disker for deg, så kan du jo gå for 1TB og kiøpe SSD eksternt. Hvilken SSD, det lurer jeg på...

Helt sant, men da har jeg plutselig en Mac som kan oppgraderes for en billig penge når jeg trenger det :)

 

SSD eksternt? Fysjameg. Er drittlei alle de eksterne diskene jeg har endt opp med som laptop-only-bruker noen år.

Lenke til kommentar

Har nå blitt bekreftet at imac 5750 kortet er et mobility radeon 5850, ikke underklokket. kjører stock speed, som er bra.

 

Det som er greia er at det cirka er 3 beste mobile gpuen som finnes (ser bortfra crossfire/sli)

 

Og det som er enda bedre, at 5850 kjører veldig kaldt, og at det ikke er noe problem å klokke til å matche 5870. Og da snakker vi seriøs ytelse. Folk har allerede overklokket uten problemer. Morro

 

Tenker på hvor imac for 3 år siden var med gpu ytelse og hvordan det er i dag, fantastisk fremgang.

 

Syntes heller ikke imac er en dårlig investering fordi mac har så utrolig bra verdi hvis du skal selge og kjøpe noe nytt når det kommer.

 

Skjønner heller ikke poenget med hackintosh gaming pc, da ingen sitter å spiller i osx uansett :p pluss sånne stygge towere med 10 ledninger inn i er så mye rot og syntes det er så stygt

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke poenget med hackintosh gaming pc, da ingen sitter å spiller i osx uansett :p pluss sånne stygge towere med 10 ledninger inn i er så mye rot og syntes det er så stygt

Tss, husker godt dagene med thermaltake-kabinett, helst 4 120mm vifter med viftestyring og blå og røde neonlys inni. Det var tider det. Men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg også begynt å heller sette pris på minimalistisk stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...