Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Ja, det har begynt å bli utrolig sjelden at jeg bruker drevet.. Sist jeg brukte det var når jeg byttet disk, og måtte sette inn OS X dvd'en for å Time Machin'e backupen inn på den nye disken. Lurer på hvor mye batteritid man hadde hatt hvis man kunne kjøpt en MBP uten optisk drev, som brukte den ekstra plassen på batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med å fjerne optisk drev per i dag, er at mange yrkesfotografer og lignende leverer til kunder på CD. Når det blir mer normalt med store utlinjer blant folk flest (og til en rimelig pris) tror jeg ikke behovet er der lengre. Mange har jo allerede gått over til å levere på harddisker/minnepenner, men for now tror jeg kanskje CD er mest populært.

 

Men igjen, en yrkesfotograf burde ikke bruke en Apple-laptop til å arbeide på. Av mange grunner, men de eneste maskinene som burde være aktuelle for en yrkesfotograf som foretrekker Apple er Mac Mini eller Mac Pro.

Lenke til kommentar

Når fikk de TN-panel?

 

 

De nye unibodyene mener jeg å huske at har det. Irriterer meg at jeg ikke husker hvor jeg fikk tak i den infoen...

 

EDIT: Fant noe, les i kommentarfeltet. http://www.anandtech.com/show/3762/apples-13inch-macbook-pro-early-2010-reviewed-shaking-the-cpugpu-balance/5

 

EDIT2: Mer info om paneler i MBPer: http://osxdaily.com/2010/04/16/new-macbook-pro-15-hi-res-screen-comparison/

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Nå pleier ikke jeg å være veldig interessert i rykter og sånn. Men tror faktsik en ny imac kommer veldig snart.

 

Ser at elkjøp begynner å gå tom, og gir status ikke tilgjengelig på noen av imacene. De som de har på lager, er på tilbud. Fks 21,5" imac koster 8000, veldig billig.

 

Jeg sendte mail til komplett og spurte når de fikk inn imac i7, og da sa de at de ikke viste, og at de kanskje fikk 1 i neste uke.

 

Helt til slutt, så hadde min lokale eplehuset ingen på lager, og visste ikke når de nye kom.

 

Kommer helt sikkert Mac Pro før, men gleder meg å sette kloa i en helt ny imac 27" med i7

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om nettverkskortet i Unibody MB'en er defekt. Mange ganger per time, så slutter jeg å få noe data fra routeren, selv om jeg har fult signal. Og dette skjer mens alle andre ting i huset som er koblet til samme router har kontakt og fungerer bra.. Noen som vet om noe jeg kan prøve ?

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om nettverkskortet i Unibody MB'en er defekt. Mange ganger per time, så slutter jeg å få noe data fra routeren, selv om jeg har fult signal. Og dette skjer mens alle andre ting i huset som er koblet til samme router har kontakt og fungerer bra.. Noen som vet om noe jeg kan prøve ?

 

Har samme problemet, men med airport extremen min generellt. En reboot av den gjennom airport utility fixer det... Veldig sært.

Lenke til kommentar

Der kom imacen ja! og med magic trackpad, nye skjermer og macpro, og batteri lader. masse gode ting i dag. skjermene og macpro kommer ikke før i august though.

 

Sååååååååå

 

Nå gjorde jeg det store

 

Bestilte top of the line imacen med i7 quad core, 2.93ghz

radeon 5750

 

med magic trackpad som tilbehør

 

samt 4gb ekstra ram fra komplett

 

ble 20 000 kr, men nå gleder jeg meg som en ungene, dagene kommer til å gå som sirup.

 

Virker forresten som du har dekstop versjonen av 5750 i imacen bare nedklokket, det er ihvertfall ikke mobility kort, og det er jo bra!

 

sorry for mye feil, er bare utrolig ivrig her nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...