Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ringte med apple care i dag, fordi eg fekk ein melding på mobilen om at apple care forsikringa på mac'en kom til å gange ut om ei vekes tid, men etter 30min. med venting for å snakke med ein kundebehandlar, fekk eg bekrefta at dette var ein feil, og at eg fortsatt hadde full garanti igjen, minus ei veke.

Spurte då også om det med skjermen, og det var slik den skulle være. Den kunne visst dette bakover, om eg flytta på mac'en. Peeeeh :)

Er det slik at den samtalen på 35min. var gratis? Sidan eg har Apple Care forsikring?

 

Ein anna ting også: Når ein dreg 3 fingrar ned på padden, så skal ein kunne bla seg heilt ned på sida i t.d. firefox etc, men det ser ut som den funksjonen har blitt fjerna av ein eller anna grunn. Eg kunne det tidlegare, men den har bare slutta å fungere. Nokon ideear?

Lenke til kommentar

okei, det er kanskje bare eg som innbillar meg noko då, hehe.

 

Men er det ein ting eg i allefall ikkje innbillar meg er at når eg koblar til mus (Logitech), så blir musehastigheten heilt fucka til, har prøvd å endre, men det funkar ikkje. det som skjer er at når eg skal flytte musvisaren bare littegrande, så går det heilt forjævli sakte, medan når eg bevegar den fort merkar eg ingenting. Også "hoppar" den over pixlar etc, akkurat som om eg skulle ha brukt den på ein spegel...

trenger virkeleg å få fiksa detta så fort som mogleg, sidan eg også brukar den til å spille på.

Lenke til kommentar

Noen oppdateringer om Apple gjør noe med Core 2 Duo CPUen på 13.3" sin? Altså, at de oppgraderer inn en i5 prosessor :)

De hadde komponentene tilgjengelig ved forrige oppgraderingsrunde, så muligheten var der allerede da. Jeg ville ikke holdt pusten, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Når vi såvidt er inne på bærevesker, er det noen som har tips om en god messengerbag som er stor nok til å ta en 17" (loddrett helst), men ikke så stor at du ikke kan snu deg på T-banen?

Leather is a plus ;p

Mulberry Brynmore burde ha plass (men neppe loddrett).

Lenke til kommentar

Noen oppdateringer om Apple gjør noe med Core 2 Duo CPUen på 13.3" sin? Altså, at de oppgraderer inn en i5 prosessor :)

 

Det er lite sannsynlig igrunn, inntil videre. Det er en del problemer mellom Intel og nVidia, noe som gir ett av to utfall når det kommer til MBP 13:

 

1) Beholde Core 2 Duo-arkitekturen og bruke nVidia sine chipset, som 9400M, 320M etc. (Slik det er i dag)

2) Legge inn i5 og derfor måtte bruke Intel sine integrerte grafikkprosessorer. Og det betyr nedgradering av grafikkytelsen.

 

Dedikerte GPUer gjør at maskinen blir for varm i forhold til kjølemulighetene, i tillegg til at det ganske enkelt ikke er plass på hovedkortet. En mulighet her er at man tar ut SuperDriven og gjør hovedkortet større (og da gir plass til en harddisk til, eventuelt større batteri), men er usikker på om dette kan være aktuelt for dem.

Lenke til kommentar

Tipper Apple kommer til å være en av de første til å fjerne optisk drev - der har jo trossalt tradisjonelt vært flinke med å luke bort gammel teknologi.

 

Personlig bruker jeg bare dvd-romen på MBPen til å installere OS X these days. Bruker den litt på MP, men det er mest fordi jeg holder på å rippe hele dvdsamlinga, samt at noen bekjente ikke har internett (og trenger dermed div. videoopptak på DVD).

Lenke til kommentar

Tipper Apple kommer til å være en av de første til å fjerne optisk drev - der har jo trossalt tradisjonelt vært flinke med å luke bort gammel teknologi.

 

Personlig bruker jeg bare dvd-romen på MBPen til å installere OS X these days. Bruker den litt på MP, men det er mest fordi jeg holder på å rippe hele dvdsamlinga, samt at noen bekjente ikke har internett (og trenger dermed div. videoopptak på DVD).

 

Jeg vet virkelig ikke, på et plan virker det som om de tviholder på optisk drev, men igjen så nekter de plent å implementere Blu-Ray. Personlig har jeg null behov for optisk drev i maskinen (jeg har jo tatt den ut og erstattet den med SSD så jeg har to disker nå) og skulle gjerne sett at MBP13 ble en heftig arbeidsmaskin, gjerne med høyere oppløsning og.

 

Men igjen, det jeg vil ha og det Jobs synes jeg skal ha pleier sjeldent å stemme overens.

Lenke til kommentar

Problemet med å fjerne optisk drev per i dag, er at mange yrkesfotografer og lignende leverer til kunder på CD. Når det blir mer normalt med store utlinjer blant folk flest (og til en rimelig pris) tror jeg ikke behovet er der lengre. Mange har jo allerede gått over til å levere på harddisker/minnepenner, men for now tror jeg kanskje CD er mest populært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...