Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du er sikker på at eg ikkje treng eit tilleggs program for å vise dette innholder? Noko som Winzip eller noko?

Ja, jeg er helt sikker. Det er samme "funksjon" man bruker for å se innholdet og filene i programmer (.app-filer). Slike filer er en form for kontainere, som inneholder flere mindre filer.

får det ikkje til gitt...

legger ved skjermbilde, så kan du sjå kva eg gjer galt.

post-198613-1279488987,6741_thumb.png

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Høyreklikk på fila, velg "Åpne med", så velg The Unarchiver. Da blir fila erstattet av en mappe med samme navn. Gjorde det nettopp selv for å teste... Hvis du ikke får det til, så send meg en pm med navnet på de filene du skal ha og mailadressen din. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Takk\takk, då funka det ;) Måtte bare laste ned fila på nytt, flytte det programmet til min eprogram, så gjekk det. Takk igjen. Så får me sjå om det funkar fint i word/pages.

Beklager at jeg var på villspor. Jeg sitter på hytta og svarer med iPhonen, så tok det fra hukommelsen. ;)

 

 

Når eg er inne på det, slags skrive program anbefaler dikkon? Har Word 2008 og Pages 09

Du burde prøve Office 2011 for Mac. Du finner nyeste betaversjonen hvis du søker på Google.

Lenke til kommentar

Ramlet en tur innom Apple Store i Shanghai i kveld. Artig bygg, men selve butikken var ikke spesielt spektakulær på andre måter enn at de ansatte naturlig nok var usannsynlig lite rutinerte; layoutmessig synes jeg den i Regent Street med klare soner til forskjellige produkter og aktiviteter fungerer bedre.

 

4809041002_b3a76effe1.jpg

(flickr.)

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på et lite spørsmål angående kompatibilitet med eksterne hard-disker?

 

Det ble kjøpt en hard-disk som var formatert til NTFS. Det stod at denne ikke var kompatibel med Mac OS. Deretter ble hard-disken formatert til FAT, men nå virker det ikke som om disken er tilgjengelig i det hele tatt. Er ikke FAT støttet i de fleste systemer? Eller kan det være noe annet som ikke er helt som det skal være?

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på et lite spørsmål angående kompatibilitet med eksterne hard-disker?

 

Det ble kjøpt en hard-disk som var formatert til NTFS. Det stod at denne ikke var kompatibel med Mac OS. Deretter ble hard-disken formatert til FAT, men nå virker det ikke som om disken er tilgjengelig i det hele tatt. Er ikke FAT støttet i de fleste systemer? Eller kan det være noe annet som ikke er helt som det skal være?

 

Såfremt den er riktig formatert til FAT skal den dukke opp på alle systemer.

Lenke til kommentar

Takk\takk, då funka det ;) Måtte bare laste ned fila på nytt, flytte det programmet til min eprogram, så gjekk det. Takk igjen. Så får me sjå om det funkar fint i word/pages.

Beklager at jeg var på villspor. Jeg sitter på hytta og svarer med iPhonen, så tok det fra hukommelsen. ;)

 

 

Når eg er inne på det, slags skrive program anbefaler dikkon? Har Word 2008 og Pages 09

Du burde prøve Office 2011 for Mac. Du finner nyeste betaversjonen hvis du søker på Google.

Hehe, det gjer ikkje noko. Fekk det til tilslutt med litt hjelp.

 

Får ikkje lasta ned Word 2011 nokon plass. lenkane har blitt fjerna p.g.a rettighetar etc. Har du ein direkte link kanskje?

 

lurte óg på noko anna: fekk til instalere den ordlista, men er det ikkje mogleg å skifte skrift språk i dokument utan å logge ut og inn? virka veldig tungvindt...

Tenker på å skifte språk i dokument etc frå f.eks. engelsk, nynorsk og bokmål, utan å måtte logge ut og inn.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Noen som kan svare på et lite spørsmål angående kompatibilitet med eksterne hard-disker?

 

Det ble kjøpt en hard-disk som var formatert til NTFS. Det stod at denne ikke var kompatibel med Mac OS. Deretter ble hard-disken formatert til FAT, men nå virker det ikke som om disken er tilgjengelig i det hele tatt. Er ikke FAT støttet i de fleste systemer? Eller kan det være noe annet som ikke er helt som det skal være?

 

Såfremt den er riktig formatert til FAT skal den dukke opp på alle systemer.

Burde kanskje legge til at den er ekstern.

 

Formatert riktig som i at det ikke oppstod noen feil under formateringen? Nå vet jeg ikke helt hvordan prosessen har gått for seg da jeg ikke var til stedet, men virket ikke som om det var noen indikasjon på at det hadde oppstått noen feil.

Lenke til kommentar

fekk til instalere den ordlista, men er det ikkje mogleg å skifte skrift språk i dokument utan å logge ut og inn? virka veldig tungvindt...

Tenker på å skifte språk i dokument etc frå f.eks. engelsk, nynorsk og bokmål, utan å måtte logge ut og inn.

 

I Pages: Inspektør -> Tekst -> Mer -> Språk.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

lurte óg på noko anna: fekk til instalere den ordlista, men er det ikkje mogleg å skifte skrift språk i dokument utan å logge ut og inn? virka veldig tungvindt...

Tenker på å skifte språk i dokument etc frå f.eks. engelsk, nynorsk og bokmål, utan å måtte logge ut og inn.

Du kan trykke på CMD + SHIFT + : (kolon) for å få opp en Stavekontroll-dialogboks hvor du blant annet kan bytte språk. Dette fungerer i de aller fleste programmer.

Lenke til kommentar

Er det fortsatt sånn at maskinen vil velge det kraftigere skjermkortet uansett når man kjører Win7 i Bootcamp? Eller har det kommet en fix for dette?

 

Begynner å irritere meg at maskinen blir glovarm/må ha viftene på full guffe kun for å ha en webcam-samtale gående, så tenkte at Win7+MSN kunne gjøre susen.

 

 

Er jevnt over ganske fornøyd med laptopen men det jeg nevner over ødelegger opplevelsen.

 

Bump :(

Lenke til kommentar

fekk til instalere den ordlista, men er det ikkje mogleg å skifte skrift språk i dokument utan å logge ut og inn? virka veldig tungvindt...

Tenker på å skifte språk i dokument etc frå f.eks. engelsk, nynorsk og bokmål, utan å måtte logge ut og inn.

 

I Pages: Inspektør -> Tekst -> Mer -> Språk.

 

Lykke til! :)

då må eg logg ut og inn igjen. Så den visste eg om :)

 

Runar: Får ikkje skifta språk der, bare sett stavefeil etc.

Lenke til kommentar

fekk til instalere den ordlista, men er det ikkje mogleg å skifte skrift språk i dokument utan å logge ut og inn? virka veldig tungvindt...

Tenker på å skifte språk i dokument etc frå f.eks. engelsk, nynorsk og bokmål, utan å måtte logge ut og inn.

 

I Pages: Inspektør -> Tekst -> Mer -> Språk.

 

Lykke til! :)

då må eg logg ut og inn igjen. Så den visste eg om :)

 

Runar: Får ikkje skifta språk der, bare sett stavefeil etc.

 

Det må ikke jeg... Virker det hvis du markerer all tekst med CMD+A først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...