Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke internettilkobling for å streame musikk nei.

 

Vi har en som vi har plassert for å bedre signalstyrken, veldig grei å sette opp og fungerer helt fint.

 

Okey, ja det er noe sånt jeg tenkte meg også.. Der hvor jeg bor har vi en router i en annen etasje enn hvor jeg har MAC,TV osv. Det er internett på tv'en, er det mulig å koble airport express til nettverket og deretter bruke en nettverkskabel fra aiport express inn til tv'en? om du/dere skjønner ?

Lenke til kommentar

Visast på bilde. Ser akkurat likt ut, bare at det er på norsk, ikkje engelsk.

 

Korleis endrar eg heile OsX om til engelsk. Det er heil ræv oversatt, noko stend på engelsk, medan andre ting står på norsk..

 

ooog, korleis kan eg bruke webcan'en til å ta bilete med etc? fekk det til med ein gong eg starta mac'en, men finner ikkje programmet igjen..

har prøvd eit program som heiter 'image capture', men det står at kamerat elns ikkje er kobla til.

post-198613-1279573816,3906_thumb.png

post-198613-1279573843,1631_thumb.png

Lenke til kommentar

Korleis endrar eg heile OsX om til engelsk. Det er heil ræv oversatt, noko stend på engelsk, medan andre ting står på norsk..

Under første fane i Språk og tekst (fortsatt i Systemvalg) finner du følgende skjermbilde:

 

Screen shot 2010-07-19 at 23.48.21.PNG

 

Prøv deg frem her. :)

 

 

ooog, korleis kan eg bruke webcan'en til å ta bilete med etc? fekk det til med ein gong eg starta mac'en, men finner ikkje programmet igjen..

har prøvd eit program som heiter 'image capture', men det står at kamerat elns ikkje er kobla til.

Det høres ut som du leter etter Photo Booth! Dette fantastiske programmet som gir deg timer med moro finner du i Programmer-mappen.

Lenke til kommentar

Funka fjell det Runar, takk :)

 

Men søker fortsatt etter å kunne skifte frp f.eks. nynorks til bokmål etc. uten å måtte logge ut og inn...for då avsluttas alt av word/pages etc..

Prøvar å lære meg mest mulig før skulen startar, så eg sleppe å slite med det då, hehe.

 

Den interne stavekontrollen i skriveprogrammet burde du kunne bytte ut uten å logge ut og inn. Hvordan vet jeg desverre ikke, jeg bruker ikke stavekontroll. :)

Lenke til kommentar

Til alle dikkon med Macbook pro laptop: Er det slik at skjermen kan verke litt 'laus'? Merkar at når eg sett den frå meg, og skjermern er bøygd over 90 grader, så er det fort at skjermen detter heile ut på ein måte. Slik at det ikkje gjeng ann å ta skjermen meir opp.

Er det vanleg, eller er det kunn min?

 

Edit: tilleggs-spørsmål, er det mulig å endre på den øverste linja der batteriet, klokka, nettverket visast? slik at eg f.eks. kan få ein anna rekke følgje?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Runar: takk'takk, funka det.

 

Bebeluv: Er det då slik at den stend veldig fast, eller er den ganske laus? Den dette sjølvsagt ikkje bakover så lenge mac'en står på bordet. Men kan gjera det når den er over 90graders vinkel, og eg setter den ned på bordet med den bakre delen av mac'en først.

Håpar det er normalt...ville være råte kjedeleg å måtte sende den inn før eg har hatt den i ei veke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...