Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

For å hoppe til det aktuelle programmet er det bare å dobbelt-klikke på det, hvis noen lurte. Det vil ikke lukke programmet. (Snakker om vinduet du får opp ved å presse cmd+alt+esc) Ellers kan vel cmd+tab også brukes til å hoppe mellom programmer.

 

Vil avslutning av programmer gjennom cmd+alt+esc bli en tvungen avslutning selv om programmet ikke har hengt seg opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har fått meg iPhone. Finnes det en app til Mac jeg kan bruke for å redigere kontaktlista "offline" for så å eksportere denne til telefonen?

Lenke til kommentar

Oppgavebehandling heter Activity Monitor, og den finner du i System Prefernces.

Feil. Activity Monitor (Aktivitetsmonitor) ligger i /Applications/Utilities (/Programmer/Verktøy på norsk).

Heh, har du sett. Slike feil kommer når man bare bruker Quicksilver og lignende i stedet for å leite det frem.

Lenke til kommentar

Adresseboka som er integrert i OS X?

Ah! Så kontaktene fra telefonen kopieres over til denne når jeg synkroniserer telefonen?

Dette kan du selv velge i iTunes når du har koblet til telefonen. Du kan også synkronisere den via nettet, ved hjelp av tjenester som MobileMe og Gmail.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette kan du selv velge i iTunes når du har koblet til telefonen. Du kan også synkronisere den via nettet, ved hjelp av tjenester som MobileMe og Gmail.

 

:)

Skjønner. Nå har det seg jo så at jeg ikke har behov for å synkronisere e-postkontaktene mine med telefonen enda, så jeg nøyer meg med å kunne ha muligheten til å gjøre det jeg hadde behov for - nemlig å endre, slette og legge til kontakter i kontaktlista på Mac-en som så eksporteres til telefonen. :) Men takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Har nå vært på Apple store på Regent street i London to ganger på en uke, og må si at oppevelsen der her helt utrolig! Apple retailers i Norge har ett ENORMT steg for å være på nivå med Apple stores!

 

Bare det faktum at det står 3-4 personer ved ingangen som med glede hjelper deg med hva det nå må være, har så sykt mye å si! Spurte om de hadde iPad, fikk svar med engang slik at jeg slapp å stå i kø. Går til kassen, en stund i kø, men fikk tilslutt en iPad, og folk var helt enormt hyggelige.

 

Var tilbake i dag, for å få tak i en case. Endte opp med litt forskjellige andre dingser til iPaden samtidig, tenkte så, "Må jeg virkelig stå i kø for å betale dette?" Gikk bort til en som gikk med Apple t-skjorten, og fikk svaret at det var ikke nødvendig når jeg skulle betale med kort! Han drar frem en iphone med barcode scanner, scanner tingene, vi går bort til en kortterminal rett vedsidenav, betaler og får både kvitteringen i hånden, og på e-post!

 

Er en helt magisk opplevelse!

 

(Oh, og det er forsåvidt iPaden og!) :new_woot:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det fortsatt sånn at maskinen vil velge det kraftigere skjermkortet uansett når man kjører Win7 i Bootcamp? Eller har det kommet en fix for dette?

 

Begynner å irritere meg at maskinen blir glovarm/må ha viftene på full guffe kun for å ha en webcam-samtale gående, så tenkte at Win7+MSN kunne gjøre susen.

 

 

Er jevnt over ganske fornøyd med laptopen men det jeg nevner over ødelegger opplevelsen.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

takk'takk, men den fila eg lasta ned får eg ikkje opna. Det er ein .oxt fil, og eg skulle visst kopiere nokon andre filer, funka ikkje å kun kopiere den .oxt fila. Nokon som veit korleis eg opnar den fila, slik at eg kan sjå dei andre filene også? :)

Hvis jeg ikke husker helt feil, må du høyreklikke på filen og velge "Vis innhold" eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

du er sikker på at eg ikkje treng eit tilleggs program for å vise dette innholder? Noko som Winzip eller noko?

Ja, jeg er helt sikker. Det er samme "funksjon" man bruker for å se innholdet og filene i programmer (.app-filer). Slike filer er en form for kontainere, som inneholder flere mindre filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...