Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Til streaming, internett, spotify ol. Åssen er Snow leopard?

 

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg :)

Du spør i Mac-forumet, så du vil neppe få spesielt mange svar som er negative til Mac OS. Det er mange gode grunner til at vi gjør noe så sært som å ikke ha Windows; kan ikke se noen grunn til at du får problemer med å ha Apple-maskin til din bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til streaming, internett, spotify ol. Åssen er Snow leopard?

 

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg :)

Du spør i Mac-forumet, så du vil neppe få spesielt mange svar som er negative til Mac OS. Det er mange gode grunner til at vi gjør noe så sært som å ikke ha Windows; kan ikke se noen grunn til at du får problemer med å ha Apple-maskin til din bruk.

 

takk for svar til deg og Garreth..

 

Nei hadde en anelse om at det ikke ville komme så mye negative tilbakemeldinger når jeg spurte her inne. men får hvertfall svar :)

 

Sett endel på youtube og det ser nice ut.. Litt gøy å prøve noe nytt også..

 

:)

Lenke til kommentar

[quote name='Lionel_Luthor' date='10. juni 2010 - 16:01' timestamp='1276182069'

 

takk for svar til deg og Garreth..

 

Nei hadde en anelse om at det ikke ville komme så mye negative tilbakemeldinger når jeg spurte her inne. men får hvertfall svar :)

 

Sett endel på youtube og det ser nice ut.. Litt gøy å prøve noe nytt også..

 

:)

 

Hvis du bor i Oslo, Bergen eller Trondheim er det butikker du kan gå i for å prøve det ut (kan godt hende de har i større Elkjøp og Expert-forretninger og). Alltid greit å prøve før man kjøper. :)

Lenke til kommentar

[quote name='Lionel_Luthor' date='10. juni 2010 - 16:01' timestamp='1276182069'

 

takk for svar til deg og Garreth..

 

Nei hadde en anelse om at det ikke ville komme så mye negative tilbakemeldinger når jeg spurte her inne. men får hvertfall svar :)

 

Sett endel på youtube og det ser nice ut.. Litt gøy å prøve noe nytt også..

 

:)

 

Hvis du bor i Oslo, Bergen eller Trondheim er det butikker du kan gå i for å prøve det ut (kan godt hende de har i større Elkjøp og Expert-forretninger og). Alltid greit å prøve før man kjøper. :)

 

Jeg bor 1 time sør for Kristiansand, så er ikke noe butikker rett rundt her. Men jeg skal til en kamerat og spille poker i kveld.. han har en rimelig ny macbook, de i sånn aluminium.. Så satser litt på å få trykket litt på den :)

Lenke til kommentar

Er så utrolig skuffet over hva Apple har blitt til. Nå handler det bare om iDevices. ipods, pads, phones, bare leketøy. De bruker 10-12 måneder å lage en ny iphone, men oppdateringene på mac fronten er heller beskjedne, og når de først kommer virker det som om det er mange problemer.

 

Husker når jeg fulgte keynotene bake på tidlig 2000, var noe helt annet da. Tro meg, jeg elsker min imac, jeg bare føler Apple blir mer og mer et mobilselskap. Jeg begynner å lure når Jobs velger å donere 5 min av keynoten sin på Farmville, men ikke å bare nevne noen nyheter hvor det ligger med en ny mac pro, nye cinema displays. Bare noe.

 

Forstår at det er developers conference, men still, dette har ikke stoppet Jobs fra å nevne et par nyheter før. Nå har jo Jobs nevnt før, senest på D8 hvor fremtiden ligger, og derfor er jeg svært redd for fremtiden til noen av mac modellene.

 

Men Apple er jo et selskap de også, som vil tjene penger, og jeg ser markedet i iphones/ipads/ipods, sammen med app store, og iad, så er det en store pengebinge.

 

Dog når jeg gikk inn 2010 så ble jeg gledelig overrasket over Jobs sin statement der han nevnte følgende

 

"2010 vil bring the Macs to the next level"

 

Vel.

Lenke til kommentar

Tja. Det er jo ikke så lenge siden de begynte med produksjon av unibody-laptops, skulle mene det var en ganske betydelig innovasjon. Batteritiden har nærmest eksplodert siste par år (mens batteriene tilsynelatende har sluttet å eksplodere ...) osv. Jeg synes min hverdag som relativt tung bruker av Apple-systemer har blitt langt bedre de siste årene, også etter at mye av oppmerksomheten ble viet til iPods og iPhone-plattformen.

 

Marginalavkastningen ved å sette en ingeniør til å jobbe med iPhone-plattformen er nok i dag langt høyere enn ved å sette en ingeniør til å jobbe med Mac Pro-oppdateringer (selv om de også sikkert kommer snart ...), så prioriteringen er ganske forståelig. At det er «leketøyet» som prioriteres i markedsføring skjønner jeg i alle fall, de av oss som er tyngre belastet enn som så kommer ikke til å vippes den ene eller andre veien av en reklamesnutt eller noe Steve Jobs sier på WWDC.

Endret av Euklid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle fått noen .avi-filmer inn på iPhonen nå. Hva er letteste måte å gjøre dette på, gratis? Tenkte å bruke QuickTime for å konvertere filene, men QuickTime takler selvsagt ikke .avi-filer og andre Windows-filer sånn uten videre. Er det en spesiell kodek jeg kan laste ned for å konvertere ved hjelp av QuickTime?

Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til programmer jeg kan bruke til å blurre et bilskilt med? I en video altså..

 

Bruker Final Cut Express, har googlet mye, men finner ikke frem til noen metode i FCE. Har prøvd meg frem i Adobe After Effects CS5, men fikk det ikke til, ble for mye styr.

 

Skiltet er i bevegelse, så må være et program med motion tracker..

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Må faktisk innrømme at jeg likte denne :)

 

Men jeg ser ikke helt grunnen til å hoppe i været for HDMI-port, det var den eneste nye tingen jeg forventet i nye Mac Mini.

 

Vel. HDMI er i utgangspunktet noe tull. Lisensen koster en formue, og er begrenset til 1900x1200. Minidisplayport er myyye bedre! Men det gjør det absolutt mye enklere! :) Viser vel at Apple har insett at veeeldig mange bruker en Mac Mini til hjemmekinoen.

Lenke til kommentar

Må faktisk innrømme at jeg likte denne :)

 

Men jeg ser ikke helt grunnen til å hoppe i været for HDMI-port, det var den eneste nye tingen jeg forventet i nye Mac Mini.

 

Vel. HDMI er i utgangspunktet noe tull. Lisensen koster en formue, og er begrenset til 1900x1200.

 

Sikker?

Ifølge Wiki støtter HDMI 3840 x 2160 (kanskje mer?)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...