Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber med muntlig eksamen nå, og har fått beskjed om at jeg må bruke lærerens maskin. Har mest lyst til å bruke min egen, da kan jeg styre hele presentasjonen med iPoden, og liker Keynote bedre, men tja.

 

Er det lurest å bruke PowerPoint eller kan jeg bruke Keynote og eksportere? Kommer jo til å se cirka likt ut, men jobber mye raskere i Keynote når jeg skal ha to tekstbokser ved siden av hverandre for å sammenligne etc.

Ønsker å unngå at tekst flytter seg og sånn, og bruker en font som også finnes på Windows.

Lenke til kommentar

Igår bestilte jeg meg 15" 2,53GHz Macbook Pro + Ipod touch 8gb (kostet bare 335kr pga student tilbud) :D

 

Hatt problemer i hele år med skole laptopen, også crashet den altfor ofte når jeg holdt på med adobe programmer. Noe som spesielt ikke er gøy når man går media. Stasjonære pcen hjemme bruker jeg minst 30min på å starte pga ekstremt dårlig kontakt i skjermkortet, den brukes egentlig bare til musikk og film.

Skal bli en befrielse å få meg mac hvor ting bare funker :)

Lenke til kommentar

Har forstått før at 100 dollar skal man cirka gange med 10 for å få norske priser.

 

Mac minien blir 100 dollar dyrere i statene, og den blir 2000 kr dyrere her i norge. jaw dropped, ikke f, om jeg betaler 6500 kr for 2.4 core 2 duo, og et rebrandet geforce kort. jeg er mac fanboy så det holder, og liker det nye designet, men 2000 kr dyrere. come an

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle fått noen .avi-filmer inn på iPhonen nå. Hva er letteste måte å gjøre dette på, gratis? Tenkte å bruke QuickTime for å konvertere filene, men QuickTime takler selvsagt ikke .avi-filer og andre Windows-filer sånn uten videre. Er det en spesiell kodek jeg kan laste ned for å konvertere ved hjelp av QuickTime?

Vuze er et utrolig lett program å bruke for å konvertere, du drar bare en film inne i programmet så får du noe valg.

 

fks iphone, ipad, apple tv, så klikker du bare på bilde av iphonen så starter det. ingen settings og mjøl og kvaliteten har alltid vært utrolig bra.

 

Og det er selvf gratis

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Henrik snakker nok om amerikanske vs norske utsalgspriser. Da er x10 ganske så rett.

 

Mac mini 2.4GHz USD - 699,-

Mac mini 2.4GHz NOK - 6590,-

 

Mac mini 2.66GHz USD - 999,-

Mac mini 2.66GHz NOK - 9390,-

 

Ser ikke problemet ditt Henrik?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Henrik: Dollaren ligger på 6,5.

Han tenker på reell pris i Norge, altså f.eks. når PS3 ble lansert. 600 dollar i statene, 6000 kroner i Norge. Det er en grei tommelfingerregel egentlig, men prisene har gått litt ned igjen nå. Sammenlign heller med andre Apple-produkter og finn ut hva slags kurs de bruker på f.eks. MacBookene.

Lenke til kommentar

Har ALDRI vært overbevist om at mac er bedre enn vanleg windows pc. Men har nå bestemmt meg for å gje det ein sjangse, i allefall på skulebenken då eg er lei den dritten eg har nå som må ladas kvar time...

 

Har hørt at det finnas mange bra studenttilbud etc ved kjøp av mac (skal ha ein macbook pro 13,3" den til 9999 .-).

Er det nokon som veit om slike tilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...