Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller gå på studenttorget så får du 10% helt uten videre. Bare registrer deg og trykk på en link.

10000-10%=9000kr.

10000-20%+100doller(650kr)= 8650, bare at ads rabatten er det stress å fikse.

Har du studentkort kan du legge til en ipod touch 8gb som tilslutt bare vil koste deg 335kr.

 

Det gis 8 % rabatt på de minste og 10 % rabatt på de største Pro-modellene (logg inn for å se alle prisene).

Så då blir det kanskje 8%. Får prøve å skaffe ein gjennom arbeidet til pappa, så blir det vell 20%.

Er Apple fortsatt like overpriset som før, eller har det stabilisert seg litt? får eg meir igjen for å kjøpe ein windowsmaskin for 10k framfor ein macbookpro til samme pris`? (sikkert dumt å spørre om det på i ein fanboy tråde menmen...)

 

Er det nokon som har nokon aning om kva det er som blir utbedra i neste oppgradering? er det verdt ventetiden?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Eller gå på studenttorget så får du 10% helt uten videre. Bare registrer deg og trykk på en link.

10000-10%=9000kr.

10000-20%+100doller(650kr)= 8650, bare at ads rabatten er det stress å fikse.

Har du studentkort kan du legge til en ipod touch 8gb som tilslutt bare vil koste deg 335kr.

 

 

Om det er noen her som skal kjøpe seg Mac gjennom dette tilbudet, og ikke skal ha Touch'en, så kunne jeg tenkt meg å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Eller gå på studenttorget så får du 10% helt uten videre. Bare registrer deg og trykk på en link.

10000-10%=9000kr.

10000-20%+100doller(650kr)= 8650, bare at ads rabatten er det stress å fikse.

Har du studentkort kan du legge til en ipod touch 8gb som tilslutt bare vil koste deg 335kr.

 

Det gis 8 % rabatt på de minste og 10 % rabatt på de største Pro-modellene (logg inn for å se alle prisene).

Så då blir det kanskje 8%. Får prøve å skaffe ein gjennom arbeidet til pappa, så blir det vell 20%.

Er Apple fortsatt like overpriset som før, eller har det stabilisert seg litt? får eg meir igjen for å kjøpe ein windowsmaskin for 10k framfor ein macbookpro til samme pris`?

 

Er det nokon som har nokon aning om kva det er som blir utbedra i neste oppgradering? er det verdt ventetiden?

 

Som de fleste sier. Trenger du datamaskin nå, så kjøp. Klarer du å vente så vent :) dessuten så er det ingen som vet hva som kommer før man nærmer seg oppdateringer

Lenke til kommentar

Bærbare fra Apple er bare dyre om man bare bryr seg om CPU-hastighet, grafikkort og mengde ram. Om man liker ting som ekstremt gode batterier, gode skjermer, beste touchpad på markedet, unibodykropp i aluminium etc. er Macbook Pros rimelige/likt priset i forhold til lignende modeller fra andre produsenter.

Lenke til kommentar

Bærbare fra Apple er bare dyre om man bare bryr seg om CPU-hastighet, grafikkort og mengde ram. Om man liker ting som ekstremt gode batterier, gode skjermer, beste touchpad på markedet, unibodykropp i aluminium etc. er Macbook Pros rimelige/likt priset i forhold til lignende modeller fra andre produsenter.

Helt enig! Bare styreflaten alene rettferdiggjør i mine øyne den høye (i forhold til andre maskiner) prisen.

Lenke til kommentar

Så då blir det kanskje 8%. Får prøve å skaffe ein gjennom arbeidet til pappa, så blir det vell 20%.

 

Jeg dro den helt ut jeg :) Med litt planlegging fra min side fikk jeg det til.

 

10% først, pappa sitt firma får jeg 25% eller noe siden man slipper moms. Broren min er student og styremedlem så da skal jeg sende inn og få rabatten til ipod :)

Ipoden ble kjøpt samtidig, bare at det er privat kjøp, men de kommer på samme faktura. Eneste var at jeg droppa gravering fordi det kunne muligens sett dumt ut på fakturaen.

 

I the end kommer jeg til betale sånn to tusen kroner fordi det var noe greier som gjorde at pappa skulle sponse meg med pc, men macen ble litt for dyr så mellomlegget betaler jeg selv. (Yes, I'm a lucky bastard right now!)

Endret av Vitamin C
Lenke til kommentar

ok.

På elkjøp har dei tilbud i helga. 8500kr for macbook pro 13". Så skal kjøpe den med idiot forsikring og forhåpentlegvis enda 20% rabatt på grunn av firmaet til han far :)

 

Er det vanskeleg å lære seg å bruke mac?

har ein kompis som seier det at sidan eg er vandt med avansert bruk av Windows, så blir det vanskeleg å vende seg til mac. han påstår at mac er meir for gamlingar, og at det nesten er umuleg å modde og ordne ting sjølv. Right or wrong?

 

EDIT: Blir 13" fort forlite? Kva er dere meining om det? tenker helst på størrelsen på tastaturet. Blir det det samme som på 15"?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

1. Elkjøp selger vel ikke direkte til bedrifter, og hvis de gjør det tviler jeg på at de samme tilbudene gjelder for dem.

 

2. Nei, det er uvant i starten, men du venner deg fort til det.

 

3. Be kompisen din om å skaffe seg kunnskap før han uttaler seg bastant. Ja, Mac OS X er veldig "pyntet" og lett å bruke, men det bygger på UNIX og du kan ta full kontroll hvis du vil. Ordne ting selv? Ja, hvis du vil. Eller så kan du bare la maskinen ordne det for deg. Uten at du er mer spesifikk er det vanskelig å svare, men generelt er Mac OS X veldig enkelt i bruk, samtidig som du kan gjøre så godt som hva du vil.

 

4. Tastaturet har samme størrelse, skjermstørrelsen må du jo vurdere selv. Jeg har 13" MBP og syns størrelsen er perfekt, men jeg bruker en 24" skjerm hjemme. Hvis du ikke har planer om å bruke ekstern skjerm ville jeg kanskje vurdert 15".

Lenke til kommentar

Takk for svar. Då var MBP 13" bestillt.

 

Er ute etter ein bærbar pc, så derfor er 15" for stort. var kun redd for at tastaturet ble mindre, slik at eg kom til å slite med å skrive. Har det mamma kallar 'pailabbar' :(

Skal uansett kun brukes til skule/wow så trur det vil funke greit. Ein av grunnane til at eg valgte mac er fordi dei skulle visst nok være fjellstabile og lite problem med. Har tidlegere hatt ein pc som eg har levert 3 ganger med defekt hovedkort, noko eg har sett meg lei av.

Jau, rabatten kjem sålenge regninga blir sendt til firmaet, så rabatten får eg dersom det ikkje har blitt kjøpt inn for mange pc'ar dette året.

 

Takk for hjelpa, får den i begynnelsen av Juli, så satser på at eg har satt meg inn i ting innan skulen startar igjen.

Lenke til kommentar

Firmaet får ikke rabatt, firmaet slipper å betale mva (moms). Mva er på 21% eller noe nå.

 

Det er ingenting som sier at man må si ifra at det er bedrift som kjøper, man kan få tilbake mva etterpå. MVA går ikke til butikken, men staten, derfor har det ingenting for bedriften å si om det er firma eller privat person som kjøper.

Ja, kaller det rabett eg da men, samma det. 20% mindre er 20% samma kva ein kallar det, hehe.

Lurte på ein ting. Er det lys i tastaturet? Såg det på ein film av MBP'en, men veit ikkje om det kun gjelder kunn visse modellar eller om dei kunn har det i USA. Er det lys i tastaturet på den 13" eg har bestilt? Kjekt å ha igrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...