Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, hva med streaming via nettleser? Det er ikke alle nettsider jeg får kjørt via iPad/AirPlay.

 

F.eks. hvis jeg åpner kanal5play.se i Safari på iPad, så henvises jeg bare til svensk app store, men appen er ikke tilgjengelig for meg (norsk app store)...

 

Ser da for meg å bruke Apple TV som utvidet skrivebord og kjøre nettleseren i fullskjerm.

Lenke til kommentar

Da handler det vel om nettsider som du i utgangspunktet ikke får kjørt på iPad i det hele tatt? For med AirPlay Mirroring mot Apple TV så er det ingen filtrering eller begrensing på hva som speiles, det som vises på iPaden kommer opp på TV / skjermen. Skal du forsøke å spille av nettsider med Flash, Java og liggende som ikke kan spilles av i Safari på iOS så må du enten finne en dedikert app som lar deg spille av dette innholdet, eventuelt så blir det jo AirPlay Mirroring via en Mac.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Noen som har erfaring med å koble bærbar Mac til ekstern skjerm? Prøvde dette i går med mini displayport til hdmi, men bildet er ikke smooth. For eksempel så henger docen, menyer er føles trege osv. Bruker en MBA mid 2013 i7 8GB. Må legge til at hvis jeg kjører like skjermer, så er det ingen problem, kun når den er slått sammen. Samt at problemene vedvarer når jeg kobler fra skjermen og åpner macen, løser seg dog med en omstart.....

 

Anyone?

Endret av lonnj89
Lenke til kommentar

Kobler den nå til utvidet skrivebord, til en skjerm med oppløsning på 1920x1080 og da er det null problemer. Bildet virker smooth, menyer henger med og det er null problem med å feks spille av full HD filmer. Problemet oppstår når jeg kobler den til den eksterne skjerm og slår igjen MBAn, for å få kun en skjerm. Skulle tro den taklet det bedre, enn å ha bildet på to skjermer.

 

Edit: På tven fungerer det utmerket, men alt blir fucked når jeg kobler den til PC-skjermen...Kan det være at PC skjermen er pent lite kombatibel? Eller rett og slett rævva? Kjører samme oppløsning, og frekvens.

 

Edit 2: Fant problemet, kobla ut musa (Cybrog RAT7) så ble alt normalt :p

 

Edit 3: Funker fett når jeg la inn softwaren til Cybrog! :)

Endret av lonnj89
Lenke til kommentar

Huff siste oppdatering kan ikke ha vært helt god for min Air. Av og til når jeg nå vekker maskina får jeg bilde, så blir det sort. Om jeg da sveiper mellom desktopene mine får jeg bilde, kun i det sveipeanimasjonen pågår :p Med litt triksing og trykking/timing får jeg bilde. Ellers har Safari vært helt idiot i dag. Låser seg i den forstand at jeg ikke kan bruke noen av touchpad gesturene i programmet. Må bare lukke nettleseren og se hvor lenge det fungerer.

 

Akk og ve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...