Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Oppdaget til min store forargelse at jeg må kjøpe meg en ny lader til macen min. I forbindelse med det har jeg et spørsmål, jeg har nå 85 w lader, vil det være et problem å bruke den på en 13" hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe det neste gang? Er begrenset hvor lenge denne maskinen holder ut så er kjedelig å bruke 650 kroner på en lader som kanskje blir brukt i ett år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er intet problem, her hjemme har madammen MacBook Pro 13" med retinaskjerm mens jeg har MacBook Pro 15" med retinaskjerm og de laderne vi har her hjemme er alle 85W.

 

Eneste er at en 60W vil slite med å gi nok strøm til en MacBook Pro 15" under belastning, men svakere modeller autoregulerer effekten så det er ikke noe farlig.

Lenke til kommentar

Første utfordring er vel hvorvidt den har kapasitet til å streame det, og så kommer kanskje den største utfordringen -- finne programvare som fungerer med så gamle versjoner av OS X som den er tvunget til å kjøre.

Ville heller kjøpt et NAS eller noe hvis du bare vil lagre filer og streame de til PCen du sitter på.

Lenke til kommentar

Min Apple TV ville legge inn oppdatering 6.1.1. nå, og etter det så er Wifi på den helt død. Prøvde å søke etter 2.4 og 5ghz nettet, den går med en gang til "det oppsto et problem under tilkobling til nettverket".

 

Prøvde også å nullstille alle settings på den, og starte airport'en på nytt, uten at det hjalp.

 

Ikke mulig å gjennopprette den, fordi jeg har ikke ledning som er lang nok for å koble den til airport'en.

 

 

Tips til hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar

Merker at retina mbp jeg kjøpte må være den beste laptopen jeg har hatt. Elsker den.

 

Batteritid, skjerm, tastatur og alt det der

 

Men. Jeg spiller i blant og ja jeg vet at en Mac ikke er en spillmaskin men still. Jeg orker ikke digre beist og plastikk på mange av Windows laptopene. Razer har jo klart å dytte inn mye kraft i sin rader blade 14. På bekostning av noe varme og dårligere batteritid. Den er også prikk lik macbook i design bare sort og en harry grønn logo.

 

Vet at Apple aldri vil ofre batteritid for mer ytelse. Men er lov å håpe at med broadwell/skybridge så får men en dedikert gpu som det er litt futt i. Siden tdp på cpuene går ned.

 

Gtx860m maxwell fks er 45w tdp mot gt750m som har 50w.

 

Ytelsesforskjellen på de to dog er veldig forskjellige

 

Er jo lov å håpe. Dog lurer jeg på om macene blir oppdatert før juletider/på nyåret når broadwell skal komme

Lenke til kommentar

Det skal normalt ikke by på noen utfordringer, men du har null kontroll over Apple sin EFI-BIOS så de vil automatisk bli satt til 1333 MHz åkkesom, de fleste minnebrikker vil ha null problemer med å "overklokkes" fra 1066MHz til 1333MHz men du har jo ingen garanti for stabiliteten, dessverre.

 

Hvorfor ikke bare å for et sett som er mer eller mindre garantert å fungere?

http://www.multicom.no/Simm-SO-DDR3-PC1333-8GB-CL9-MAC-CRUCIAL/cat-p/c/p5175007

 

 

Koster jo så og si det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...