Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig å notere seg at den nye typen iMac i 27"-utgaven er veldig kresen på hvilken RAM man setter i. Opp til 8GB fungerer fint med så og si hvilket som helst merke, men skal du ha 16+ spenningen være 1,35v, og i noen tilfeller fungerer kun Apple sin originale RAM som følger med i maskinene.

Lenke til kommentar

Er disse to MBPr 15" identisk? Det jeg er mest redd for, er at elkjøp, bevisst eller ubevisst, selger fjorårets modell uten Haswell, og at jeg ender opp med å gå på en smell hvis jeg kjøper den derfra.

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPME293HA/macbook-pro-15-4-med-retina-skjerm-me293#

 

http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-pro?product=ME293H/A&step=config

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har erfaringer med tidlige BETA-utgaver av kommen OS X? Er det stort sett ganske stabilt? Logget meg for morro skyld inn på beta-sidene til det kommende Yosemite, sånn at jeg ihvertfall har muligheten til å prøve om jeg føler for det :)

Lenke til kommentar

Har vært på Developer Preview 1 av Mac OS X Lion, OS X Mountain Lion og OS X Mavericks og etter Lion som det var en del tullball men så har det stortsett vært stabilt, men det er alltid noen merksnodig hiccups her og der. Det du nok merker mest er at UX ikke nødvendigvis er helt ferdigstilt, animasjoner kan virke direkte trege og ved flere tilfeller så er det ikke implementert i det hele tatt som gir en merkelig UX-opplevelse.

 

Kjører OS X 10.10 her nå og det oppdatering / oppgradering gikk smertefritt og alt ser ut til å kjøre fint, men animasjonene er hakkete og langt ifra ferdigstilte enda. Så langt så elsker jeg det nye UX-designet, ser veldig bra og minimalistisk ut. Jeg var veldig skeptisk, jeg liker riktignok iOS 7 til iPhone og iPad veldig godt men UX-designet til OS X har vært det det her vært såpass lenge og jeg likte det veldig godt, men må si at dette er en forbedring og det er herlig at vi nå kan benytte skjermplassen enda mer optimalt da vinduer har blitt enda mer minimalistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at enkle og rene grensesnitt (og websider) er et stort pluss. Liker Windows Phone 8, og her får OSX en del av det samme (semitransparente vinduer etc.)

 

Anekdote: I 1989(?) satt jeg på jobb og tegnet tredimensjonale knapper til en app. (De var ennå ikke innebygget.) Sjefen synes det var bortkastet tid, men snart skulle alt være 3D. Han ville vært glad i dag. Lurer på hvordan ting vil se ut om 25 år...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I forgårs, når jeg kom hjem skulle jeg koble macen opp til den eksterne skjermen, som vanlig. Det fungerte ikke...så jeg antokk at det bare varmini dp --> hdmi adapteren som var ødelagt. Så jeg kjøpte en ny i går, fortsatt fungerer det ikke.. men når jeg kobler i den "gamle" overgangen blir liksom mac-skjermen svart i et sekund akkruat som den oppdager noe, men så skjer det ikke noe mer. Når jeg kobler i den nye adapteren så skjer det ingenting. Jeg leste at det kunne være software, så jeg gjennopprettet til en tidligere TM-backup hvor dette fungerte, uten hell. Det er forresten Macbook air 2013, noen som har vært borti lignende? Jeg skulle helst hatt den til å gjøre en eksamnespresentasjon tirsdag neste uke, så jeg er ikke så veldig lysten på å levere den inn til service sånn midt i eksamenstiden..

Lenke til kommentar

Prøv Mac'en mot en annen skjerm. Hvis det virker, så ligger feilen i skjermen.

 

Jeg testet thundebolt skjermen til apple, og en hdmi tv. Begge to fungerte. Det er utrolig rart, da min skjerm fungerer med den stasjonære pcen. Jeg har prøvd med flere hdmi kabler,og både i dvi, og i hdmi inngangen på skjermen uten at det har fungert :(

Lenke til kommentar

 

Prøv Mac'en mot en annen skjerm. Hvis det virker, så ligger feilen i skjermen.

 

Jeg testet thundebolt skjermen til apple, og en hdmi tv. Begge to fungerte. Det er utrolig rart, da min skjerm fungerer med den stasjonære pcen. Jeg har prøvd med flere hdmi kabler,og både i dvi, og i hdmi inngangen på skjermen uten at det har fungert :(

 

Jeg kjøpte min macbook i 2010 og det første jeg gjorde etter kjøp var å koble opp macen til tv'n med mini dp. Skjermen (til macen) blinket svart et øyeblikk, men tv'n fikk aldri noe signal. Leverte den inn hos eplehuset dagen etterpå og de endte opp med å bytte hele hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...