Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Før var det vel sånn at man fikk installert Windows, men at man bare kunne bruke det i 30 dager før det begynte å mase om gyldig lisens.

 

Tror kanskje det har endret seg nå, så jeg er usikker på om jeg i det hele tatt får fullført installasjonen om lisensen er brukt opp?

 

Står forresten i Apples guide at man trenger en OSX disk, er det egentlig nødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maccen jeg har nå (modifisert):

 

2 GHz quad core i7

8 GB RAM

SSD med 150 MB/s write og 400 read.

 

Det er Intel HD 3000 - grafikk. Det er dårlige saker, det er inkludert i CPU.

 

Hva mener dere, er dette en grei Mac til kontor/internett/film? Jeg ser jo på specs på den siste Mac Mini (2012), og det ser egentlig ikke så veldig anderledes ut...

 

Denne er fra 2011.

Lenke til kommentar

Har nettopp gått over fra Windows til OSX og prøver å tråle meg rundt her, men det er litt uvant. Lurer på om det finnes en funksjon, som på windwos, som gjør det mulig å zoome inn på selve skjermbildet? På windows fungerer det ganse greit, ctrl+scrolle inn, er det mulig på mac? Har nå endret oppløsningen, men det blir jo en litt halv døv løsning..

Lenke til kommentar

Har nettopp gått over fra Windows til OSX og prøver å tråle meg rundt her, men det er litt uvant. Lurer på om det finnes en funksjon, som på windwos, som gjør det mulig å zoome inn på selve skjermbildet? På windows fungerer det ganse greit, ctrl+scrolle inn, er det mulig på mac? Har nå endret oppløsningen, men det blir jo en litt halv døv løsning..

Har du Mac uten trackpad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare ta på metalpinnen på en stikkontakt før du setter i gang og hold på metallet til kabinettet så skal det fryktelig mye til for at noe galt skal skje der.

Vel, hvis det er jordfeil på stikkontakten, så kan du få deg en karamell når du tar på "metallpinnen".

 

Så akkurat det vil jeg ikke anbefale, men resten av setningen kan jeg stille meg bak.

(Man søker å unngå statisk elektrisitet mellom seg selv og maskinen/komponentene - resten av verden er uinteressant i denne konteksten.)

Lenke til kommentar

Vel, hvis det er jordfeil på stikkontakten, så kan du få deg en karamell når du tar på "metallpinnen".

 

Så akkurat det vil jeg ikke anbefale, men resten av setningen kan jeg stille meg bak.

(Man søker å unngå statisk elektrisitet mellom seg selv og maskinen/komponentene - resten av verden er uinteressant i denne konteksten.)

 

Jeg forstod det slik at man skulle koble av en lampe, og avlede på pinnene på den avkoblede lampen... det er jo ikke store mengder elektrisitet det er snakk om, så man trenger ikke lede i grunnen - holder nok med det som er på en lampe...

Lenke til kommentar

Næmmen der har vi det ja! Neste steg nå blir å få ikonene litt større og ikke bare docken?

 

Nei har ikke trackpad : /

 

Ikonene i sidebaren til Finder fikser du under System Preferences -> General. Størrelsen på den (ikonene) i en mappe endres ved å høyreklikke i mappen og velge "Show view options".

 

Trackpad er sykt tungvint! Skaff deg en Logitech-mus, de fra Apple er ikke gode etter min mening. Den Magic Mouse får jeg faktisk kramper i lillefingeren av. Vel, det var 550 kr rett ut av vinduet, for jeg byttet tilbake til en Logitech til 79,-

Lenke til kommentar

Trackpad er sykt tungvint? Kan ikke si meg enig i den du.. Gestures er såpass godt integrert og optimalisert i OS X at uten så føler jeg meg temmelig naken, jeg ville normalt tatt en mus fremfor trackpad 10 av 10 ganger, unntaket er Magic Trackpad fra Apple da den er så bunnsolid og fantastisk integrert i systemet at den blir en fryd å bruke. Magic Mouse på den andre siden er rent søppel, alt for lav profil til å være komfortabel på noen som helst måte..

Lenke til kommentar

Trackpad er sykt tungvint? Kan ikke si meg enig i den du.. Gestures er såpass godt integrert og optimalisert i OS X at uten så føler jeg meg temmelig naken, jeg ville normalt tatt en mus fremfor trackpad 10 av 10 ganger, unntaket er Magic Trackpad fra Apple da den er så bunnsolid og fantastisk integrert i systemet at den blir en fryd å bruke. Magic Mouse på den andre siden er rent søppel, alt for lav profil til å være komfortabel på noen som helst måte..

 

Joda, for all del, Magic Trackpad har visse/mange fordeler. Så mitt utspill var kanskje litt bastant. Men til mitt bruk så syns jeg det blir slitsomt. Skulle jeg f.eks. redigert masse bilder, så hadde jeg sikkert hatt en Magic Trackpad ved siden av ja.

Lenke til kommentar

Hvordan kobler man Macen til Apple TV slik at man får samme skjerm? Jeg klarte det tilfeldigvis for et par timer siden, men nå klarer ikke Macen å oppdage Apple TVen ved 'Airplay Display' under System Prefences. For øvrig har jeg ikke endret på noen innstillinger siden sist oppkobling.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...