Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Brukte en hvit MacBook (late 2007) mens jeg gikk på høgskolen. Har hackintosh nå som jeg har bygget selv, men ikke bruker daglig. Har bestemt meg for å vente på oppgradert Mac mini (Haswell), men så drøyer jo Apple med å oppgradere Mac mini denne gang. Håper ikke den forsvinner, men at de bare hopper over en oppgraderingsrunde... :ermm:

 

http://www.macrumors.com/2014/01/22/new-mac-mini-february/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for link! Fant den samme artikkelen når jeg søkte etter Mac mini tidligere i år.

Gjør det med jevne mellomrom for å se om det er noen nyheter/rykter ;)

 

Selv om jeg bruker Windows på jobb (7) og hjemme (8.1), så er jeg mest på iPad-en hjemme. Oppgraderte nylig fra en iPad 2 til en iPad Air. Glad jeg ventet! Fantastisk produkt :D

 

Har også en Apple TV, syns stort sett at AirPlay fungerer bra. Kan også streame til den fra min NAS (Synology DS213).

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hadde vært fett med en kapabel macc + 4K-skjerm... jeg skjønner ikke hvorfor disse selskapene skal være så onde og friste oss hele tiden. Passende at det mest fristende tilbudet er et eple...

I feel you.

 

Har vært alt for mange ganger inne og konfigurert Mac Pro slik jeg vil ha den: Hexacore, doble D700-kort og 512 GB SSD. Samt Sharp 32" 4k-skjerm. 77 store for hele pakken, så må man gjerne ha litt mer enn 16 GB ram fra tredjepart også. Samt eksternt thunderbolt-raid.

 

Kanskje like greit at jeg ikke har 100k til overs?

 

Personlig blir nok 4k-drømmen likevel oppfylt mot slutten av året, når det blir på tide å skifte ut MBPen min med en rMBP og en litt rimeligere 4k-skjerm, enn den fra Sharp.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Venter på at Apple skal oppdaterte sin Thunderbolt Display serie med en 4K variant på type 26-30" til en ikke så alt for ille prislapp. Syntes disse skjermene er fantastisk men som alltid med Apple maskinvare så gir de mindre og mindre mening jo lengre tiden går, nå er Thunderbolt Display 27" med sitt LG IPS panel litt vell stivt priset med tanke på at Dell leverer skjermer med samme panel til vesentlig lavere pris (dog med et forferdelig anti-glare skall som ødelegger mye av opplevelsen av skjermen.. Tro meg jeg har brukt en av disse over en lengre periode.) så jeg avventer 4K før jeg punger ut.

 

Vil jo forenkle ting med tanke på docking av min MacBook Pro 15" Retina som per i dag er i overkant kronglete hvorav jeg må under PC-pulten, koble fra skjerm, tastatur og mus fra min stasjonære og deretter koble det til min MacBook Pro for hver gang jeg ønsker å koble den opp. Med Apple Thunderbolt Display så blir det å ha Magic TrackPad og Apple Wireless Keyboard (eventuelt Wired Keyboard) koblet til skjermen hele tiden og vips er jo alt oppe så fort jeg kobler til Thunderbolt kabelen samtidig som jeg bruker Mini-Displayport til Displayport kobling til den stasjonære.

Lenke til kommentar

 

Er det noen med tilgang til apple tv som kan sjekke at sherlock sesong 2 er tilgjengelig for kjøp, og i såfall til hvilken pris? Fant ikke noen måte å gjøre det på uten apple tv.

 

(burde ikke dette vøre mulig å gjøre på ipad? Jeg finner bare filmer og musikk på itunes appen på ipaden min)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

finnes fler apper man kan legge til apple TV, f.eks Amazon instant prime og vudu

må bare finne en måte å skifte dns ;)

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg har igrunn null peiling på Mac, men har en Air. Bruker den veldig lite, blant annet fordi lagring på maskina er 64GB, og den har vært full i omtrent all tid.

Jeg vet det ligger både lyd, bilde og program på den (dog veldig lite), men i lagringsstatus sier den at det er 0 kb på samtlige - foruten Annet, som er 60GB. Hvordan finner jeg ut hva dette annet er? Og hva kan jeg gjøre for å isåfall få slettet dette? Slik det er nå vil den ikke la meg gjøre noen ting.

Lenke til kommentar

Jeg har igrunn null peiling på Mac, men har en Air. Bruker den veldig lite, blant annet fordi lagring på maskina er 64GB, og den har vært full i omtrent all tid.

Jeg vet det ligger både lyd, bilde og program på den (dog veldig lite), men i lagringsstatus sier den at det er 0 kb på samtlige - foruten Annet, som er 60GB. Hvordan finner jeg ut hva dette annet er? Og hva kan jeg gjøre for å isåfall få slettet dette? Slik det er nå vil den ikke la meg gjøre noen ting.

 

Last ned disk inventory x, så ser du hva som tar opp plass. http://www.derlien.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Noen som veit hvordan jeg får åpnet .docx i pages 5.1 ?

Prøver meg litt på denne igjen.

Får det absolutt ikke til. Bruker Pages 5.1 og får beskjed om at "«filnavn.docx» kan ikke åpnes."

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er 800M-serien til Nvidia offisielt lansert. Hva tror dere om GTX 850M/860M i en 2014-modell av MacBook Pro Retina 15? Vil Apple fortsette å tilby dedikerte skjermkort i sine bærbare maskiner, eller vil 2014 bli året hvor de vil gå for kun integrert?

 

Både 850M og 860M er basert på GM107-kjernen, og leverer imponerende mye ytelse i forhold til strømforbruk, spesielt med tanke på at dette er 28nm.

 

GTX 750Ti, som også er basert på GM107-kjernen, har TDP på 60W, så tipper strømforbruket vil ligge på rundt 40-45W TDP. Altså 5-10W mindre enn GT 650M/750M. Ytelsen skal visstnok være sammenlignbar med GTX 580 og GTX 660.

Endret av Aerow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

har en iMac 27" som jeg kjøpte i april/mai 2010, og jeg har vært storfornøyd med den. Jeg har vurdert lenge tanken på å kjøpe nye versjonen av den, men tror jeg utsetter det til nyttårstider. Har planer om å oppgradere RAM'en på den, men vil jeg merke noe forskjell på en litt utdatert iMac? Fra 4GB til 8GB! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få den litt raskere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...