Gå til innhold

Første benchmarks på r520


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at noen fremdeles har store forhåpninger til r520 etter dette. Jeg vet egentlig ikke noe om r520 men vet nok til å si at hvis det var nvidia som skulle lansere et kort 4måneder etter ati så hadde sikkert nvidia kortet blitt slaktet og ledd av.. Hvertfall sånn jeg føler det fungerer for mange her på forumet..

Lenke til kommentar
Raptor' date='13/09/2005 : 14:37'] Lykke til med å få det buskapet inn her... :roll:

Har prøvd på det jeg og, men ikke noe aksept for det så langt!

Jeg syns Dave Baumann fra Beyond3D sa det ganske bra;

 

How on earth do I make it more obvious without actually meeting each of you in person and hitting to in the face with a frying pan before and after actually saying it?

 

:!:

Lenke til kommentar
På et Athlon 64 FX-55-system skal kortet prestere en poengsum på ca 8600 3DMarks i 3DMark05. Poengsummen er nesten 1000 poeng bedre enn hva erkerivalen GeForce 7800 GTX presterer.

 

Dette er bare ikke sant. Med mitt 7800 gtx får jeg 8500. Det er ikke en skrive feil da? Jeg husker ati sa de skulle være mye kraftigere enn konkurenten (7800gtx) men 100 mer 3dmarks er ikke mye å si på... Sikker på at det ikke er 9600 3dmarks som det fikk da?

Lenke til kommentar
Akta R580 sier bare jeg  :)

Nå har jeg lite kunnskapsgrunnlag om skjermkort for tiden. Hvor mange måneder snakker vi om, før kanskje denne R580 GPU'en kan lanseres?

 

Ellers tenker jeg at R520 koster flesk, og tar noen måneder (eller år) for å bli riktig billig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Oioi, det var heite beskyldninger. Det forundrer meg forsåvidt ikke at kampen mellom ATI og Nvidia minner mye om et råttent pokerspill på høyt plan. ATI vet at Nvidia bløffer, men Nvidia vet ikke at ATI vet at Nvidia bløffer. Vel, mulig Nvidia vet det men ATI vet i hvertfall ikke at nvidia vet at ati vet at nvidia bløffer... og vice versa :roll: Ja, det ble rotete.

 

Men om dette er sant så er det bare en part som taper på at begge venter på å avsløre hverandres bløffer og at begge venter på å bli avslørt for at de vet om konkurrentens bløff. Det er nemlig vi kunder som taper på det ved at begge sitter og skjuler kortene sine og tror at det ikke kommer noe rått på markedet snart. Dermed kjøper vi 7800GTX i fleng og vil om noen få måneder oppdage at det "plutselig" dukker opp noe myye råere enn vi egentlig trodde. Dvs. godsakene fra begge parter utsettes i det lengste for å ikke avsløre bløffen. -> Utviklingen går tregere og vi kunder blir melket mer for hver generasjon GPU'er. Dette hadde neppe skjedd om det var tre konkurrenter å velge mellom.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
den med 32 pipelines skulle bli ekstremt skjelden da, muligens en limited edition?

LOL. En ATi limited edition. Tro hvor vanskelig DEN skulle være å få tak i? En PE L edition? (Phantom Edtion Limited)... Joda, er gode muligheter for at ATi lanserer et kort de ikke har sjans til å levere, men som på papiret så klart er raskest. Hiver meg på bølgen med skuffede folk, selv om jeg ikke var blant de som regnet med 512bit 5000MHz GDDR6 med 128 ekstreme pipelines på 2GHz da. Er vel greit nok hvis ATi legger seg på ca. samme nivå som G70 (litt mer eller litt mindre). De kom senere til denne runden enn de hadde tenkt. Så snart de får ut X1800 så er det vel ingen kjøpere som bryr seg om hvem som var først så.

Lenke til kommentar
Litt oftopic, men dere lese denne linken hvis dere ikkje har gjort det, ganske interesant, om det er sant er en annen historie men uansett så er det spennende fremover i fremtiden. Har NVIDIA lurt alle?? LINK

Hehe, ja det er jo noe å tenke på. Hvem vet? Kanskje NVIDIA har ett ess i ermet?

nVidia kansellerte 7800 Ultra uten videre, lurer på hvorfor :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...