Gå til innhold

Første benchmarks på r520


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge før 7800GTX kom så var det rykter på nettet at noen få måneder etter at G70 ble lansert så skulle G80 komme. Så det kan hende at når ATI lanserer R580, så kommer nVidia med sin 32 pipe, 90nm G80 monster! Men det er veldig tvilsomt at nVida vil lansere G80 nå denne høsten...det ville vært ett feilgrep av dimensjoner.

Lenke til kommentar

De har jo ikke gitt ut G70 enda (eller skal vi si G71? :p ) Herregud for et smart trekk alt det greiene der var ass... :hrm: Men går jo utover oss til slutt...

collage-small.jpg

$ffffffffff ---------------------------------------------------

$0100000000 Graphics core : NV47 revision A1 (24x1,8vp)

$0100000001 Hardwired ID : 0090 (ROM strapped to 0091)

Litt interessant det der også faktisk, hvordan alle GPU'er er merket G70 chipen, men i bios står det helt enkelt forklart. Leste også at "0090" er NV47 og "0091" er G70, og det lager jo også faktisk mening, siden den ikke er betegnet "0090", men "sendt" videre til et annet navn.

 

Edit: glemte også å nevne at veldig mange av 7800GTX'ene var A1 revisjoner selv om chipen sa noe annet visstnok :hmm: , om jeg ikke leste feil da.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Lenge før 7800GTX kom så var det rykter på nettet at noen få måneder etter at G70 ble lansert så skulle G80 komme. Så det kan hende at når ATI lanserer R580, så kommer nVidia med sin 32 pipe, 90nm G80 monster! Men det er veldig tvilsomt at nVida vil lansere G80 nå denne høsten...det ville vært ett feilgrep av dimensjoner.

G80 ser vi ikke noe til før ca. påsketiden 2006(på papiret ?), det har jeg og MistaPi blitt enige om... ;)

Lenke til kommentar
Men hva er G70 for noe da? Har nVidia brukt 5-6-7 sifra beløp på å lage et "fake" navn? Hørtes ut som en utrolig dyr løsning.

Hva mener du? G70 navnet kom frem så seint som i februar da G70/NV47 var klargjordt. Det er nok bare derfor det er noe rot med disse kodenavnene.

 

 

G80 ser vi ikke noe til før ca. påsketiden 2006(på papiret ?), det har jeg og MistaPi blitt enige om... ;)

Har vi nå..? Jeg forventer ikke å se G80 før høsten-vinteren 2006.

Lenke til kommentar
Men hva er G70 for noe da? Har nVidia brukt 5-6-7 sifra beløp på å lage et "fake" navn? Hørtes ut som en utrolig dyr løsning.

Hva mener du? G70 navnet kom frem så seint som i februar da G70/NV47 var klargjordt. Det er nok bare derfor det er noe rot med disse kodenavnene.

Seriøst, og det tror du på? At noen "roter" på et produkt hvert mangfoldige millioner om ikke milliarder? Jeg veit hvertfall at om noen skal lage et produkt så tar man hvertfall det åpenlyse først.

 

En annen ting er jo at dette kortet 7800GTX blir jo lest av rett fra core at den er NV47, ikke bare i bios som en "feil" (printa inn). Saken er at G70 har vi ikke sett enda, og mest sannsynlig hvis det du sier er riktig så er G70 mest sannsynlig G71, og G80...? Tja, hva er det å si om den annet enn at det er lenge til vi ser den?

 

G70(G71) kommer snart, bare lurer på når de slipper den. Tydelighvis var jo NV47 en NV45 på steroider siden de har så like feil, men likevel er det noe som er forandra. Tror nok mest det var for dem som ville ha toppkortet med en gang. Derfor har de også "kansellert" 7800U, for at etternølerne ikke skulle nøle mer men bare kjøpe, dus tjene heavy med penger siden ATI ikke har noe kort og ikke får det orntlig utgitt før til vintern... (mest sannsynlig), og dermed "spare" sitt eget toppkort for å slå motstanderens.

 

edit: irsvkflei

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle dette være så viktig hvilkne kodenavn chipen går under? Det er ikke noe stor sak at chipen går under som både NV47 og senere G70 som det mer offentlige navnet. Grafikk chipen til Xbox360 går f.eks under R500, C1 og Xenos, det betyr ikke at det er snakk om 3 forskjellige chiper. Xenos kom frem som et mer "allmenn vennlig" navn, mulig det også er tankegangen med G70 (G = GeForce, 70 = 7 series).

Det er ganske utrolig at du tar dette som bevis på at G70 ikke er ute ennå.. Det er heller ikke noe nytt at G70=N47, NV47=G70.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

nVidia hadde ikke noe grunn til å gi ut et Ultra-kort. De vet nok veldig godt hvordan ytelsen på ATi's R520 vil bli og ser ikke noe grunn til å bruke penger på en dyrere kjølerløsning osv. når de nesten slår de med GTX'n. Vil du absolutt ha det får du kjøpe et Quadro FX4500 kort. Det er omtrent slik Ultra kortet ville blitt.

 

At 7800GTX er/ikke er G70 ser jeg ikke som noe problem. Så lenge ytelsen er bra bryr jeg meg ikke om det...

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle dette være så viktig hvilkne kodenavn chipen går under? Det er ikke noe stor sak at chipen går under som både NV47 og senere G70 som det mer offentlige navnet.

Poenget er ikke hvilket kodenavn de bruker men hvorfor NVIDIA har gjort så ufattelig mye for å skjule det, hvorfor skulle de skjule det ??

Lenke til kommentar
husker at ati sa de ville merge pipelines, var det på grafikk messa?

R500 har det, ikke R520.

 

At 7800GTX er/ikke er G70 ser jeg ikke som noe problem. Så lenge ytelsen er bra bryr jeg meg ikke om det...
Akkurat derfor de gjør det også. Men samtidig lurer dette dritten ut av oss som faktisk bryr seg da. :) Både morsomt og ikke morsomt, uansett så gjenstår sprøsmålet. Og nei, Quadro FX4500 er ikke som 7800U, to helt vidt forskjellige meninger med de to kortene.
Lenke til kommentar
Med tanke på at NV47 ble offisielt kansellert av nVidia så jo, jeg mener det er da nytt.

Fordi ryktebørser som the inq sier så?

 

Poenget er ikke hvilket kodenavn de bruker men hvorfor NVIDIA har gjort så ufattelig mye for å skjule det, hvorfor skulle de skjule det ??

Har dem gjordt så mye for å skjule det? NV47 navnet dukker opp i et av deres eget programmer som er allmen tilgjenglig. Og hvorfor skulle dem være så åpenlyst om det når det ikke er det offisielle kodenavnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...