Gå til innhold

Første benchmarks på r520


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

daniel_984: Avbalanseringen av PS og VS instruksjoner på C1/Xenos skjer via overvåking av vertex bufferet og pixel exporterings bufferet og beregner workload utifra hvor stort dataområdet er. Hovedpoenget med U.S.A er at alle "pipes" kan kjøre alt av kode når det kommer til shading (f.eks). Det betyr ikke at hvis man trenger 128 executions til en shader, så "låser man fast" den ene pipen til det. Vertex data kan komme imellom hvis prioriteten er høyere f.eks, ergo kan man få en ganske bra "vektfordelig" av %'vis utnyttelse av hver enkelt ALU (ATi stater på C1/Xenos: 95% utnyttelse i generelle situasjoner). Blir en del predicaments som skjer på chippen.

 

Tilbake til topic: Ser ok ut score det, men det er ikke alt, trenger å vite litt mer om featuresett (F.eks HDR+AA =)). Hvordan H.264 dekodingen foregår osv.

Lenke til kommentar

Jepp, leste det nå. Det som var veldig imponerende er masse bl.a; de (ALU's) faktisk opererer uavhengig. Nr2 er at den (de) bruker en teknikk som fyller igjen latency per cycle med andre oppgaver. Nr3 er faktisk at den (de) kan fylle opp delmengder av en shader og dermed får du jo en mye mer effektiv prosess siden den kan ta små og store deler om hverandre.

 

Skikkelig kult. Gleder meg som en unge til noe sånt kommer til PC.. :thumbup::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...