Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woohoo! :D Høres fantastisk ut, gratulerer så mye. Lett teknisk spørsmål osv også?

Kos deg med lappen!

 

 

Takker:D Jeg fikk om varseltrekant, sette den opp og demontere + og si avstand osv,

 

 

50 meter tettbebygd, 150-250 meter ellers var vel mitt svar:p

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Bestod oppkjøring i dag :) Utrolig deilig. Var sikker på å stryke. Synes det ikke så bra under kjøringa, men fikk visst bestått uten tvil. Så veldig fornøyd.

 

Husker det ene spm jeg fikk. Det var å se til at nærlys fungerer og se om de står stilt inn riktig!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Bestod oppkjøring i dag :) Utrolig deilig. Var sikker på å stryke. Synes det ikke så bra under kjøringa, men fikk visst bestått uten tvil. Så veldig fornøyd.

 

Husker det ene spm jeg fikk. Det var å se til at nærlys fungerer og se om de står stilt inn riktig!

 

Lykke til!

 

Gratulerer Jompa!

Lenke til kommentar

Bestod oppkjøring i dag :) Utrolig deilig. Var sikker på å stryke. Synes det ikke så bra under kjøringa, men fikk visst bestått uten tvil. Så veldig fornøyd.

 

Husker det ene spm jeg fikk. Det var å se til at nærlys fungerer og se om de står stilt inn riktig!

 

Lykke til!

 

Gratulerer Jompa!!!

Lenke til kommentar

Shit! Skal ha oppkjøring i morgen. Tror jeg sannsynlig består, men er drittnervøs. Er nervøs hvilken sensor jeg får. Vil ikke ha en gammel, sur mann med hørselapparat xD

Lenke til kommentar

Da var det min tur til å få lappen! :D

Var ganske nervøs dagene før, og under oppvarmingstimen med kjørelærer. Skalv litt når vi sto stille i kryss osv. Men fikk vekk nervøsiteten under den timen. Når sensor kom sa kjørelærer: det jeg postmannen. Han er hyggelig. Så da gikk enda mer nervøsitet vekk. Kjente bare litt i magen når vi prata før kjøringa.

 

Tekniske spørsmål trakk jeg.

Påvis varselslys (jaha tenkte jeg, også trykte jeg på den røde trekanten i bilen sånn at alle blinklysa blinker.)

Når kan man bruke dette varselslyset? (jeg sa at hvis det har vært ulykke eller ect. sånn at man må stoppe i veien. så setter man opp varselstrekant 150-250 bak bilen også setter man på varselslys sånn at biler kan se deg lettere. Sa også at i noen land så blir det brukt i forbindelse med kø, blant annet i Tyskland. Bakerst bil setter det på, og når det kommer ny bakerst. setter han det på. Sensor ble faktisk litt imponert :p )

 

Kjøreturen gikk veldig lett. Hadde to feil. Det ene var at jeg blinka høyre også klarte jeg å skru det av, også klarte jeg å blinke venstre når jeg satt det på igjen :p Det andre var at jeg brukte litt for langt tid til å komme opp i fart i 70 sona, humpet seg litt opp bak meg.

 

For de som er veldig interesert så kjørte jeg opp på billingstad.

Ruten gikk som følger:

I første rundkjøring tok jeg til høyre mot holmen.

Til venstre til kirka på billingstad (husker ikke navn)

Tok av mot nesøya, forså ut på motorvei, retning oslo.

Tok av mot hønefoss.

tok av mot bærums verk

snudde 180 grader oppi der et sted.

mot rykkin ned mot skuiveien

fulgte den E18 til vøyenenga

forså tilbake mot hønefoss igjen (surra oppi der litt)

E18 tilbake til sandvika

så rett til billingstad

"gratulerer med lappen" :)

Lenke til kommentar

De vil nok aldri forsøke å lure deg inn i trafikkfarlige feller med vilje..

 

Om du får beskjed om å ta neste til høyre og det er innkjøring forbudt der, så ignorer du den gata, enkelt og greit. Får du beskjed om å snu bilen sporenstreks, så finner du en egnet plass å snu på. Får du beskjed om å kjøre ut på E6, så kjører du ikke ut på avkjøringsrampen i motgående kjøreretning (ja, folk gjør faktisk sånt).

 

Alle instruksjoner betyr "der det er mulig/lovlig".

 

Dessuten, om du kjører et sted hvor annenhver gate er enveiskjørt e.l, så har nok sensor vett nok til å vente med instruksjonene til det ikke er noen tvil om hvor du skal kjøre. Så det er bare å ta det med ro rundt dette, bare bruk sunn fornuft ;)

Lenke til kommentar

Da var det min tur til å få lappen! :D

Var ganske nervøs dagene før, og under oppvarmingstimen med kjørelærer. Skalv litt når vi sto stille i kryss osv. Men fikk vekk nervøsiteten under den timen. Når sensor kom sa kjørelærer: det jeg postmannen. Han er hyggelig. Så da gikk enda mer nervøsitet vekk. Kjente bare litt i magen når vi prata før kjøringa.

 

Tekniske spørsmål trakk jeg.

Påvis varselslys (jaha tenkte jeg, også trykte jeg på den røde trekanten i bilen sånn at alle blinklysa blinker.)

Når kan man bruke dette varselslyset? (jeg sa at hvis det har vært ulykke eller ect. sånn at man må stoppe i veien. så setter man opp varselstrekant 150-250 bak bilen også setter man på varselslys sånn at biler kan se deg lettere. Sa også at i noen land så blir det brukt i forbindelse med kø, blant annet i Tyskland. Bakerst bil setter det på, og når det kommer ny bakerst. setter han det på. Sensor ble faktisk litt imponert :p )

 

Kjøreturen gikk veldig lett. Hadde to feil. Det ene var at jeg blinka høyre også klarte jeg å skru det av, også klarte jeg å blinke venstre når jeg satt det på igjen :p Det andre var at jeg brukte litt for langt tid til å komme opp i fart i 70 sona, humpet seg litt opp bak meg.

 

For de som er veldig interesert så kjørte jeg opp på billingstad.

Ruten gikk som følger:

I første rundkjøring tok jeg til høyre mot holmen.

Til venstre til kirka på billingstad (husker ikke navn)

Tok av mot nesøya, forså ut på motorvei, retning oslo.

Tok av mot hønefoss.

tok av mot bærums verk

snudde 180 grader oppi der et sted.

mot rykkin ned mot skuiveien

fulgte den E18 til vøyenenga

forså tilbake mot hønefoss igjen (surra oppi der litt)

E18 tilbake til sandvika

så rett til billingstad

"gratulerer med lappen" :)

 

Herlig! Fikk lappen i dag! Kjørte inn på trafikkskolen, parkerte bilen forsiktig, skrudde den av, kikket sensoren forfjamset i øynene i håp om at alt gikk bra. Han tørket seg litt over nesetippen, smile og sa: "Du bestod, ha en fin dag videre!" så gikk han forsiktig ut av bilen og gikk sin vei. I etterkant (der jeg satt alene bilen) var en herlig følelse! Forresten gratulerer med lappen til deg også! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...