Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som skjer hvis oppkjøring er veldig langt fram i tid, flere måneder, og man er ferdig med alt annet. Fortsetter man å ta kjøretimer da, eller er det bare å vente?

eg strøket oppkjøringen siste desember 2009 men eg ville ikkje å betale kjøreskolen meir penger så eg bare bestilte for en time for kjøretimer en måned siden og øve med min mann masse heime. eg hadde ikkje noken valg fordi eg må låne bilen til den kjøreskolen fordi dei vil ikkje la meg bruker bilen uten kjøretimer, og viss eg bytter kjøreskolen nå, må eg kanskje starte fra begynnelsen igjen, så dumt!

 

KA BETYR å KJØRE ETTER FORHOLDENE?---Snakker om vær eller veien eller noke annet?

Endret av fuschiah
Lenke til kommentar

Både og, freks sakke farten ned på veger som er glatte etter regn. Eller om det er tykk tåke. Kjøre rolig på grusbelagte veger, da det kan være fare for steinsprut mot gående og andre bilister.

 

Du skal kjøre slik vegen fremfor deg tillater deg å kjøre.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Jeg skjønner det ikke... Kjørte nesten feilfritt på oppvarmingstimen så på selve prøven går alt galt! Nervene tok overhånd kanskje, stresset vel alt for mye som vanlig. Fikk en så lett rute som å kjøre fra Kjøreskolen og ut mot lid så mot Volda og tilbake til kjøreskolen. Og likevel, klarte jeg ikke å kjøre under middels bra engang, skammer meg!

uff vi hadde samme kjørerute tror eg lmao :p

Lenke til kommentar

Gratulerer,Matseman!

 

Jeg var ikke så heldig i dag, strøk...første forsøk,så har mange ganger foran meg;-)

Ærlig talt føler litt trist og synd i dag. Var ganske sikker at alt går bra. Var litt nervøs

på begynnelsen,men etterpå følte meg ganske sikker men ikke selvsikker. Sikkerhetsspørsmål var om bareevne på dekk,skjekk på bakdekk om jeg har ok bareevne. Var lett å svare.

 

Ikke bestått. Begrunnelse:

 

Ikke god nok trafikktilpassing og valg av fart og plassering ved kryss og rundkjøring.

(plassering for langt fram i kryss/rundkjøring mener han)

Ofte for sen på med tegn ( en gang blinket 1015 sek før sving,og det var egentlig meget bra.-) De gangene når jeg blinket 3-5 sek før er ikke gode nok...)

Ofte små korreksjoner (på rattet) mens jeg tar sving. Måtte holde rattet og gjenomføre sving med en bevegelse på rattet. Jeg skjønner ikke selv hva er de "korreksjoner" for noe...

 

Mister ikke håpet og venter på neste gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...