Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Tror det står i boka at man skal blinke 5-8 sekunder før man svinger. Kjørelærern min pirker ganske mye på plassering, men det er bare å ha det i hodet når man kjører så har du lappen i boks. Blink tidligere, og husk på å ha en god plassering. Det kunne vært mye verre, så jeg tror at hvis du husker på de tingene så klarer du det ved neste forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det står i boka at man skal blinke 5-8 sekunder før man svinger. Kjørelærern min pirker ganske mye på plassering, men det er bare å ha det i hodet når man kjører så har du lappen i boks. Blink tidligere, og husk på å ha en god plassering. Det kunne vært mye verre, så jeg tror at hvis du husker på de tingene så klarer du det ved neste forsøk.

 

 

I boka står om 5 sek og så man må se på situasjon. Men takk for tips uansett. Jeg skal gjøre mitt beste. Lykke til de som skal ta oppkjøring snart. Viktigste er å ikke la stressen ødelegge alt,å holde hodet kaldt og tenke hele tiden,tenke og analysere situasjoner.

Lenke til kommentar

Ofte små korreksjoner (på rattet) mens jeg tar sving. Måtte holde rattet og gjennomføre sving med en bevegelse på rattet. Jeg skjønner ikke selv hva er de "korreksjoner" for noe...

Korreksjon = justering

 

Du sitter sikkert å smådreier på rattet hele tiden slik at svingen blir mer som en halv tolvkant enn en halvsirkel. Et godt knep er å se langt fremover i svingen (se helt fram til enden på svingen). Grunnen til at du sitter å justerer på rattet er at blikket ditt er festet rett foran bilen, og dermed svinger du unna grøftekanten istedenfor å følge svingen.

Lenke til kommentar

Er mange justeringer på rattet mens man svinger grunn nok til å stryke?

 

 

Jeg tror ikke det. Men jeg selv markerer ikke at jeg hadde gjort det. En ting jeg vet er at jeg ser langt fram nesten hele tiden og gjore det i svinger og. Så jeg er ikke så sikker på hva sensoren mente om "små korreksjoner". Bare prøv å holde ratt fast, ti på to, mens du svinger og ikke ta hånda di bort fra rattet i en eneste sekund...Jeg tror det var det han forventet jeg måtte gjøre...Nå kan jeg bare spekulere,men det hjelper ikke så mye.

Endret av wiccasverden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...