Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Ahh, nå er jeg lettet. Har holdt det hemmelig at jeg skulle kjøre opp idag, og bestod! :D Vært sykt nervøs de siste dagene, men akkurat når jeg begynte å kjøre gikk mye av det vekk. Fikk en koselig sensor, og ruta var veldig grei. Gikk gjennom tettstedet jeg bor i - null bykjøring og enveiskjørtegater.

 

Hvordan gikk det tc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg faktisk kjørt siden jeg besto ca. kl 15 til nå med sånn 5 forskjellige personer, kjørt i nesten hele jævla Bergen og kan ikke få nok av det. Å kjøre alene er helt vanvittig gøy. Oppkjøringen gikk så jææævlig bra, bare litt dårlig av meg på et sted der jeg kjørte litt sånn 60-70 på 80-sone da jeg var usikker på grensen pga litt vegarbeid osv. men det var gikk strålende ellers. Tekniske spørsmål var også utrolig lett for meg siden jeg hadde øvd på akkurat det med kjørelæreren under kartkjøringen forrige uke; nemlig å kunne alle lys på fronten og bak på bilen. :)

 

Fyyyyyyyyyyyy faen så utrolig diiiigg! "Get in!" som vi sier på fotballsnakk. Er så utrolig glad, føles 100000x ganger bedre enn å få gode karakterer osv på skolen. Ahhhh, nå får jeg ta godt vare på lappen. :)

 

Og gratulerer til deg også Larsemao, to gode Utd-supportere på samme dagen, hoho. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg fikk landeveg om Lideberg til Kløfta, deretter om Frogner, også motorvegen tilbake til Lillestrøm. Sinnsykt heldig med ruta, forøvrig den siste ruta de har i mappen sin med ruter :p

Ihvertfall, var ingen problemer med ruten, kjørte 10-20 km/t under fartsgrensen siden det var glatt, bortsett fra på motorveg.

Lenke til kommentar

Jada, da er jeg ferdig med glattkjøring! Som forresten var utrolig gøy, hvertfall med den kjørelæreren jeg har:) Har lest at folk bruker maaange timer utenom det obgliratoriske, skjønner ikke det helt. Jeg hadde så og si aldri kjørt en bil med gir før jeg kontaktet kjøreskole. Jeg hadde første time 14 januar, som ble en veiledningstime på trinn 2, den 1 februar hadde jeg ny kjøretime som ble veiledningstime på trinn 3. I dag den 11 februar hadde jeg glattkjøring. Så nå er jeg på trinn 4 som er det siste trinnet, skal ha langkjøring den 17.februar. Så sånn jeg ser det og har blitt fortalt, så blir ekstra kjøretimer avhenging av hva jeg vil. Kommer til å ta hvertfall en eller to pga skal på ferie i 2uker forså komme hjem og ha oppkjøring 2 dager senere, på bursdagen min :D

 

Ser jo den at folk er forskjellige, men det jeg tror som er påvirker mest på hvor mange kjøretimer man har er kjørelæreren din! Min kjørelærer bestille oppkjøring før jeg hadde kjørt en meter første gangen jeg møtte han:p og han sa klart å tydelig at penger som dras inn på ekstra kjøretimer driter han i siden det hjelper ikke han noe. Han sa det greit og kort: "Jeg vil ikke ha deg her noe mer enn det obligitoriske!" for så sa han: Trenger du mer, ok da tar vi mer timer. Men de ALLER fleste trenger ikke mer enn det obligitoriske for å bestå. Det er etter du har fått lappen at den virkelige øvelsen kommer, og man skaffer seg erfaring"

 

Dette er etter det jeg har opplevd, forresten jeg kjører for svein svendsen.

Ville bare skrive litt, føltes så mye nærmere lappen nå som glattkjøring er ferdig og langkjøring er til uka :thumbup:

Endret av slso1603
Lenke til kommentar

Jeg føler ihvertfall at alle kjøretimene jeg har hatt hjelper meg nå når jeg kjører hver dag personlig. Men det er forskjellig fra person til person. Jeg er ihvertfall glad jeg hadde en del i tillegg til det obligatoriske. Rett og slett fordi jeg elsker å kjøre; litt penger blir det men det er vel ikke så farlig. :)

Lenke til kommentar

Jeg var jævlig nervøs under selve kjøretimen før oppkjøringen, for da følte jeg at jeg måtte vise læreren min at jeg var helt klar osv osv. Men da vi kom til biltilsynet var jeg ikke nervøs i det hele tatt, gledet meg bare og med en gang sensoren kom i bilen var alt så rolig og fint. Ingen problemer, bare full fokus og rolig kjøring. Det går heeelt fint for absolutt alle her som kan det å kjøre. Bare les litt opp på det tekniske sånn at du får en god start. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hei! Er det noen her fra Skien? Jeg lurer på hvor lenge er det ventetid på oppkjøringa? jeg får den om 2 måneders tid,selv om jeg går på skolen siden oktober og viste meg som en "flink elev" for lenge siden. Så jeg lurer på om det er virkelig så lenge å vente eller er det kjørelæreren min som synes at jeg trenger den tiden til å øve og bli bedre???

Lenke til kommentar
Det er ofte kø på oppkjøring, så det kan godt hende at det ikke er ledig før om to måneder.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor du lar kjørelærer bestille til deg, jeg gjorde det selv og sa i fra når jeg hadde oppkjøring.

 

 

ooops, jeg visste det ikke!!! jeg kunne bestille selv? vel,live and learn! Jeg er ganske ny her i norge,så visste ikke om alle de rutinene. Men nå tror jeg skal ringe til biltilsynet og spøre om mulig ventetid ved bestilling av oppkjøring. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...