Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt vanlig at de kongelige tar militær utdanning. Og jeg kan huske det ble litt debatt etter at kronprinsen åpnet for at han kanskje skulle avslutte sin utdanning innen forsvaret etter endt grunnleggende utdanning på laveste nivå. Nå tok han vel KS etterpå likevel.. Dronningen har ikke noe spesiell utdanning fra det norske forsvaret, men har vel mer en grad pga sin posisjon.

Lenke til kommentar

NYE VÅPENREGLER

Intensjonen er å få regler som er like hensiktsmessige på skytebanen som i skarpe operasjoner.

 

1. Behandle alltid alle våpen som om de er ladd!

2. Pek eller sikt aldri på noe du ikke er beredt til å bekjempe. (Unntak på regel 2 gjøres på ordre, jmf. UD 2-1)

3. Avsikre våpenet først i det øyeblikk du har våpenet rettet mot målet.

4. Hold fingeren av avtrekkeren helt til du har siktene på målet og har til hensikt å skyte.

5. Kjenn ditt mål - hva som er rundt, foran og bak det!

Lenke til kommentar

NO SIR! IT R AT SATURDAY, SO IS OK! YES SIR!

 

fy faen nå bæsja jeg seriøst skikkelig mye mais.

nå er jeg glad, og da må jeg spille cs.

takk for alle svar og all hjelp

jeg elsker alle sammen her.

spesielt Stephenjazz. <33333333333333333333333333333333333 :w00t: :w00t: :w00t::love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Lenke til kommentar

dumt spørsmål, men - har vi noen form for "dishonorable discharge" og "court martial" her i norge?

Du har krigsretten, men er usikker på om den er nasjonal eller internasjonal. Da RoE ( Rules of engagement) er internasjonale regler og skal håndheves av alle

RoE varierer da ut fra sted og oppdrag...

Jeg har drevet i norge med ett gjeldende RoE-kort, hvordan kan dette gjelde internasjonalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...