Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt Ørlandet :)

 

Men seriøst gutter. Jeg begynner faktisk å bli en smule redd her jeg sitter. Egentlig burde jeg vært jævlig glad og avslappet i kroppen, for jeg kom akkurat hjem på juleperm og skal være hjemme i 21 dager. Problemet er at jeg er rastløs allerede etter 3 timer med avslapping. Tror det er for mye action i militæret jeg :ohmy:

 

Befalsskole next?

 

 

Samme her. Ekstremt rastløs. Uvant å ikke ha en hel eskadron boende rundt meg, og jeg gjør alt mulig rart for å få tida til å gå

Lenke til kommentar

Eventuelt Ørlandet :)

 

Men seriøst gutter. Jeg begynner faktisk å bli en smule redd her jeg sitter. Egentlig burde jeg vært jævlig glad og avslappet i kroppen, for jeg kom akkurat hjem på juleperm og skal være hjemme i 21 dager. Problemet er at jeg er rastløs allerede etter 3 timer med avslapping. Tror det er for mye action i militæret jeg :ohmy:

 

Befalsskole next?

Joiner jeg ;)

Lenke til kommentar

Så bra! Godt å høre om noen som har lyst til annet enn å sparke taliban-rumpe som spesialjeger eller i stormesk...

 

snakker du om han som ville bli hardcore badass spesialjeger? :p

 

Episk fyr xD

 

Men OT, har en kjenning som er lagfører i abc vern eller hva de nå heter i disse tider. Virker som en god tjeneste. Skjold er ikke akkurat verdens navle, men det er en utmerket velferd ved leiren, og Karma er egentlig ikke så helgæli det eller, bare man passer seg for karma kari.

Lenke til kommentar

 

For å ta et eksempel på hvor skakkjørt systemet er da. En som bor på rommet mitt er vognfører (kjører velferdsturer fra basen og ut i det sivile osv. Kjører aldri beltevogner og den biten der. Kun minibuss) vedkommende ble korporal uten å ha ETT døgn bortsett fra rekruttskolen ute i felten etter 9 måneder i førstegangstjenesten sin! Vedkommende er slett ingen ledertype og har aldri hatt ledererfaring i forsvaret. Lite hjelpsom og tar initativ til svært lite. Likevell blir vedkommende korporal. Soldater som har ledererfaring, er ledertyper, har flere feltøvelser bak seg og har vært på basen lenger, blir ikke korporaler. Det sier bare noe om systemet og det gjør meg møkk irriterert!

 

Hehe, du har veldig lyst til å få noen vinkler og hele 19kr ekstra pr dag? :p

Om du blir korporal eller visekonstabel har nok litt mer med stilling/ansvar enn om du har "fortjent" det ved å ligge i telt i x antall døgn.

Jeg og en kompis tok oss frivillig hele 40 feltminutter for noen uker tilbake. Ellers har jeg bare det fra Madla, og glad er jeg for det :p Greit nok at noen synes felt er himmel, men betyr ikke nødvendigvis at de fortjener de etterlengtede 19 kronene alle lengter etter :)

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, du har veldig lyst til å få noen vinkler og hele 19kr ekstra pr dag? :p

Om du blir korporal eller visekonstabel har nok litt mer med stilling/ansvar enn om du har "fortjent" det ved å ligge i telt i x antall døgn.

Jeg og en kompis tok oss frivillig hele 40 feltminutter for noen uker tilbake. Ellers har jeg bare det fra Madla, og glad er jeg for det :p Greit nok at noen synes felt er himmel, men betyr ikke nødvendigvis at de fortjener de etterlengtede 19 kronene alle lengter etter :)

 

Nå får jo du ganske godt med peng der du sitter med vinklene dine da :p mer enn de 169 kronene graden skulle tilsi.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Eventuelt Ørlandet :)

 

Men seriøst gutter. Jeg begynner faktisk å bli en smule redd her jeg sitter. Egentlig burde jeg vært jævlig glad og avslappet i kroppen, for jeg kom akkurat hjem på juleperm og skal være hjemme i 21 dager. Problemet er at jeg er rastløs allerede etter 3 timer med avslapping. Tror det er for mye action i militæret jeg :ohmy:

 

Befalsskole next?

Joiner jeg ;)

Ja. Også drar vi inn 500 lakser hver i året på å drasse med oss soldater ut i felten :D

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om å kjefte på alle stakkarene for hvor jævli rommet deres ser ut og hvordan de generelt sett ser ut som en sliten dass!

Nå er vel ikke en rekruttskole drømmeplassen å være befal da. Tenke på hvor mye mer chill det er å være troppsbefal ute på avdelinger som Bodø, Ørland, Rygge osv.

Sålenge det ser ryddig ut på rommet og ting er på stell, så bryr vel befalet seg nada niks mer med det. Det er kun på rekruttskolen de gidder å leeeeete etter støv og stryke hånden over gulvet for å finne noe rusk :roll: Ja nå snakker jeg for luft sin del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...