Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Sliten og trøtt dro jeg på sesjon del 2 idag.

Fikk kun 3 i "iq" testen, så jeg må tydeligvis være dum :!: og da ble muligheten får utdanning i militæret borte... som var noe jeg egentlig ville. Alt resten var topp, 9 på syn, hørsel osv.

 

Pga dette valgte jeg og sette opp 3 alternativer, luftforsvaret x2 og sjøforsvaret. Offiseren var desverre utrolig nedtrykkene ettersom jeg fikk karakter 3, skulle tro han ikke ville ha meg inn :p så fikk aldri ordentlig ta en samtale med han.

 

Men betyr dette her da, at selv med høy innsats i førstegangstjeneste, så kan jeg ikke bli soldat, eller jobbe innen militæret pga dårlig karakter?

 

takk

 

Jeg var også på sesjon del 2 i dag i Oslo. Fikk 4 på matematikken, men vet ikke hva jeg fikk samla, på det teoretiske. Fikk 9 på syn og 6 på hørsel, for høyt blodsukker og litt ujevn hjerterytme, men ble tjenestedyktig.

 

Innkalt til Sjøforsvaret i juli, da det plutselig dukka opp en ledig plass på juli-innrykket mens jeg satt hos offiseren.

 

Skulle gjerne tatt mattetesten en gang til da jeg bruker unormalt lang tid på å regne en oppgave. På FOS tror jeg det er sånn at man kan ta testene en gang til

 

Jeg fikk 3er samle, ifølge offiser fikk man IKKE lov og ta prøven på nytt. Ser ikke hvordan du kun fikk vite matematikk karakteren :S

 

Han sa bare at jeg scora litt dårlig på matte, og spurte om jeg syntes om mattetesten var vanskelig, men at scoren på figur og ordlikhet var mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var inne til sesjon del 2 i dag. Fikk 9 poeng på matte, figurlikhet og synonymtesten. Fikk også 9 på hørsel og 7 på syn. Dessverre blir jeg sett på som en fare i nærheten av våpen siden jeg har prøvd cannabis noen ganger. Sykt, men sant.

Så lenge din urinprøven viser negativt, så er det jo ikke noe problem? Sa de så?

 

Jeg fikk beskjed om at den eneste måten jeg kan komme inn på er å levere en negativ prøve nå og en om to år Det blir i så fall en stund til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uansett om dette er vinklet den ene eller andre veien, så er det jo helt klart at noen faktisk har klatrer over gjerdet i leiren for å komme seg unna. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Må da være artig for Gardistene at det skjer noe i leir? Jeg hadde i alle fall ikke tenkt tanken på å stikke av engang!

 

Enig med Killswitch lenger opp her; Garden har mistet ennå mer respekt. De mistet også en god del da de mistet kontigenten til Afgh fordi de ikke bestod Faryab-eksamen!

Lenke til kommentar

Dagens soldater altså. :roll:

Er ikke bare dagens soldater, er nok holdninger og ikke minst befalet som har mye av skylden.

Er ikke så mange år siden jeg var i førstegangstjenesten, når vi hadde økt beredskap og en potensiell trussel nærmet seg var det plutselig 2-3 andre soldater som var sammen med vakten, befalet stopper resterende.

Dette var rundt 3 på natten eller noe, det var heller ikke øvelse :)

 

Nå jobbet vi i vakta ca 1 døgn annenhver måned, så vi var antagelig litt mer på hugget enn de som er i vakta hele tiden.

 

Men, som nevnt, uansett hvordan man vinkler det, så har soldater gjemt seg pga en alarm.

Uansett hvilke omstendigheter det er rundt, så er ikke dette akseptabelt.

At de gjør en god jobb ellers, når ingenting skjer er jo bra, men det er når ting skjer at de trengs.

Lenke til kommentar

Enig med Killswitch lenger opp her; Garden har mistet ennå mer respekt. De mistet også en god del da de mistet kontigenten til Afgh fordi de ikke bestod Faryab-eksamen!

 

For ikke å snakke om laget fra garden på øvelse i nord Norge som brøt seg inn i en hytte og fyrte opp all veden til eieren en sen vinter med helt greie temperaturer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...