Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

normale fans i denne tråden...

 

med alle målene Suarez og Sturridge scorer så er det hylekor om hvor mye det må skjerpes og at ting er for dårlig.

 

Hvis vi neste år vinner CL, Ligaen og FA cupen, kommer dere da og klager på at det ble kvartfinale exit i Ligacupen ??

 

Det er en grunn til at Suarez og Sturridge scorer så mye som de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å reagere på at en kommentator som skal kommentere VM hetser både ofre og overlevende gjentatte ganger på Twitter ser jeg ikke noe galt med. Tvert imot hadde det vært rart å ikke reagere. Som kommentator for NRK skulle man tro han hadde litt mer vett i skallen og ikke minst vet han ganske godt hvordan folk reagerer på dette. Det er noen ting man ikke sier. Det har ingenting med å være hårsår å gjøre.

Endret av Kimma16
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det har nok mye mer å si for de etterlatte etter Hillsborough enn hva du tror, hadde du møtt på rett person i Liverpool hadde du fått deg en på tygga. De som hadde familiemedlemmer som døde der har et annet syn på det. Nilssen burde kanskje ikke twitre alt han tenker. Ting har en tendens til å bite tilbake over tid. Når det er sagt, jeg gidder ikke bry meg for hardt om han, jeg har aldri hørt om han før dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"JFT96-vrøvlet deres", snakker du om oss på forumet, eller engelske supportere? Mener du at det er vrøvl at supporterne i Liverpool (by) har hatt en JFT96-kampanje de siste årene? Også før det ble bevist at engelsk politi hadde forsøkt å legge skylden på de 96 supporterne som mistet livet 1989?

 

Jeg personlig har ikke noe nært forhold til Hillsborough-tragedien, men har nok empati til å forstå hvorfor de som mistet venner og familiemedlemmer har et sterkt behov for å minnes og få rettferdighet for alle de som mistet livet i tragedien.

 

E: hva gjelder twittringen så kan de gjerne legge saken død nå som han har beklaget seg og slette meldingene. Han har jo bevist at han er et United-troll, spesielt når han skriver beskjeden på engelsk så de etterlatte kan forstå beskjeden hans, så får man la det være med det.

Endret av knipsolini
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har nok mye mer å si for de etterlatte etter Hillsborough enn hva du tror, hadde du møtt på rett person i Liverpool hadde du fått deg en på tygga. De som hadde familiemedlemmer som døde der har et annet syn på det. Nilssen burde kanskje ikke twitre alt han tenker. Ting har en tendens til å bite tilbake over tid. Når det er sagt, jeg gidder ikke bry meg for hardt om han, jeg har aldri hørt om han før dette.

 

"JFT96-vrøvlet deres", snakker du om oss på forumet, eller engelske supportere? Mener du at det er vrøvl at supporterne i Liverpool (by) har hatt en JFT96-kampanje de siste årene? Også før det ble bevist at engelsk politi hadde forsøkt å legge skylden på de 96 supporterne som mistet livet 1989?

 

Jeg personlig har ikke noe nært forhold til Hillsborough-tragedien, men har nok empati til å forstå hvorfor de som mistet venner og familiemedlemmer har et sterkt behov for å minnes og få rettferdighet for alle de som mistet livet i tragedien.

 

E: hva gjelder twittringen så kan de gjerne legge saken død nå som han har beklaget seg og slette meldingene. Han har jo bevist at han er et United-troll, spesielt når han skriver beskjeden på engelsk så de etterlatte kan forstå beskjeden hans, så får man la det være med det.

 

Familiene til ofrene? Null problem! Svette, norske forumnerder uten noen som helst tilknytning til ofrene derimot..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men nå er det jo et poeng at det ble twitret på engelsk, og kan i teorien nå Engelske LFC-supportere som nok ikke tar lett på slik hets selv om det er en ubetydelig butthurt norsk kommentator.

 

Men nå er jo også norske LFC-supportere med på å blåse opp saken slik at den (og Nielsen) får mer omtale enn den strengt talt behøver.

Han har lagt seg flat og beklaget tweetene, mer trengs ikke.

Lenke til kommentar

Hvem faen bryr seg om en idiot i NRK kommer med en sånn melding?

 

Alle som betaler lisens burde bry seg, hvorfor skal en slik tosk få komme med oppgulp over mange år, for så å få lov til å kommentere det største som er, VM i fotball?

 

Med en gang tweetsa hans kommer frem i "lyset" så er det om å trekke seg fortest mulig tilbake i hulen sin for å beskytte sine interesser. (som å kommentere VM)

 

Slik trollskap av en ansatt i NRK burde få konsekvenser utover en allminnelig beklagelse. Minst at han ikke får kommentere VM etter min mening.

 

Hetsing myntet på tragedier er ikke akseptabelt, og man er ikke hårsår om man reagerer på dette, uavhengig av relasjon til de døde/etterlatte.

Endret av 640509-040147
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det har nok mye mer å si for de etterlatte etter Hillsborough enn hva du tror, hadde du møtt på rett person i Liverpool hadde du fått deg en på tygga. De som hadde familiemedlemmer som døde der har et annet syn på det. Nilssen burde kanskje ikke twitre alt han tenker. Ting har en tendens til å bite tilbake over tid. Når det er sagt, jeg gidder ikke bry meg for hardt om han, jeg har aldri hørt om han før dette.

"JFT96-vrøvlet deres", snakker du om oss på forumet, eller engelske supportere? Mener du at det er vrøvl at supporterne i Liverpool (by) har hatt en JFT96-kampanje de siste årene? Også før det ble bevist at engelsk politi hadde forsøkt å legge skylden på de 96 supporterne som mistet livet 1989?

 

Jeg personlig har ikke noe nært forhold til Hillsborough-tragedien, men har nok empati til å forstå hvorfor de som mistet venner og familiemedlemmer har et sterkt behov for å minnes og få rettferdighet for alle de som mistet livet i tragedien.

 

E: hva gjelder twittringen så kan de gjerne legge saken død nå som han har beklaget seg og slette meldingene. Han har jo bevist at han er et United-troll, spesielt når han skriver beskjeden på engelsk så de etterlatte kan forstå beskjeden hans, så får man la det være med det.

Familiene til ofrene? Null problem! Svette, norske forumnerder uten noen som helst tilknytning til ofrene derimot..

Den voldsomme JFT96-kampanjen på forumet ja... twittringen ble knapt kommentert av LFC-supporterne her da saken ble diskutert, det var vel en først og fremst en United-supporter som skrev at det var en idiotisk tweet.

 

For meg er det uforståelig at dere synes det er helt uproblematisk at en NRK-profil håner døde Liverpool-supportere, kun fordi laget hans har gjort det dårlig. Hvorfor skriver han meldingen på engelsk om den kun skal treffe oss nordmenn som ikke har et nært forhold til tragedien?

 

Dere sutrer jo når Alsaker dømmer kampene deres, men dere hadde vel ikke brydd dere om han harselerte med flystyrten eller en United-supporter som nylig døde. Dere har jo ikke noe nært forhold til det, og så hårsåre er ikke United-supportere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husker at det ble en del ramaskrik fra Unitedfans en gang etter en kamp der Liverpoolfansen sang "Always look on the runway for ice" til melodien fra Monty Python "Always look on the bright side of life".

 

Jeg som Liverpoolfan stiller meg ikke bak sangen, og syns at slikt er bare tull. Fansen kunne holdt seg for gode for slik idioti.

Men Unitedfansen ble ikke blide av at noen tullet med en av klubbens tragedier.

 

Så da er det vel på tide at Unitedfans ikke legger seg så mye borti at Liverpoolfans er negative til en tulling i NRK som tvitrer drit om laget de holder med.

Han i NRK er Unitedfan, og dersom det er greit at han tvitrer slikt sprøyt, er det vel ok at Liverpoolfans synger og?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er litt håpløst av andre klubbers fans å stille seg til doms over hva Liverpool-supportere skulle/burde mene og føle. I supporterklubben er det mange med lang fartstid som kopite og sannsynligvis kjenner mange i det engelske supportermiljøet godt. Det er også meget mulig at Torbjørn Flatin og Tore Hansen & co kjenner de pårørende etter Hillsborough siden dette har vært en stor sak i Liverpool by de siste 25 årene.

Selv om jeg personlig ikke har noe forhold til Hillsborough eller de som døde der, synes jeg det er unødvendig av andre lags supportere å forsøke å skape konflikt ved å lirke av seg slik møkk.

 

Vi har vært inne på flystyrten til United før, men hva om en stortingsrepresentant for FrP (eller Sp for den saks skyld) hadde tweetet at AUF-ungdommen som ble drept på Utøya var skyld i det selv siden de var medlem av AUF og fortjente det de fikk? Skulle da andre politiske partier begynne å bjeffe om at Ap/AUF er hårsåre fordi de reagerer på utsagnet? Personlig kjenner jeg ingen som ble drept på Utøya, og jeg er ikke videre fan av AP, så skal jeg da forsvare denne politikeren, eller prøve å dysse ned det som har blitt sagt? "jaja, han har jo lagt seg flat, så da kan vi vel bare la ham fortsette i rikspolitikken"..

Synes det greit å være litt ydmyk i slike situasjoner, uansett hvem og hva det gjelder, jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der setter vi en strek for Hillsborough-diskusjonen i denne tråden. Dette er et følsomt tema som kan oppfattes som provokasjon, og vi ønsker å holde klubbtrådene så rene som mulig. Om noen ønsker å fortsette diskusjonen så står dere fritt til å opprette en tråd om temaet i PL-kategorien.

Minner om at reaksjoner på moderering aldri skal diskuteres i tråder. Ta det opp med den aktuelle moderatoren eller post i tilbakemeldingskategorien. Generelle tilbakemeldinger til fotballforumet kan postes her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...