Gå til innhold

Tilbakemeldinger til fotballforumet


Latias

Anbefalte innlegg

For å få fotballforumet til å fungere optimalt er det viktig å få jevnlige tilbakemeldinger fra brukerne. Derfor starter jeg denne tråden hvor det åpnes for tilbakemeldinger, ønsker og kommentarer.

 

Eksempler på ting som kan diskuteres:

 

- Nivået på fotballforumet.

- Strukturen på fotballforumet.

- Modereringen.

- Hvordan heve aktivitetsnivået?

- Hvordan få flere tilspissede diskusjoner?

- Foregår for mye av diskusjonen i samletråder?

- Eventuelle forslag og ønsker.

 

NB! Med moderering menes det på generell basis. Enkeltavgjørelser skal ikke taes her, men i denne kategorien.

 

Misfornøyd med tingenes tilstand? Noe på hjertet du ønsker å få ut? Ikke nøl med å si ifra! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

For min del synes jeg fotballdelen av forumet ble merkbart dårligere etter at alle de ulike kategoriene og trådene ble opprettet. Alt blir så spredt og fremstår temmelig "dødt" bortsett fra på kampdans. Personlig bryr jeg meg pent lite, da jeg kun bruker forumet fra tid til annen for å spre litt galle og å slå i hjel litt tid, men mitt forslag ville være å drite i alt av kategorier, ha en tråd for hver klubb hvor alt ræl diskuteres. Kamptråder kan man forresten fortsette med, det synes jeg fungerer bra.

 

Når det gjelder trivsel og moderering; fotballfans (meg inkludert) har ofte en god evne til å være partiske, smålige og provoserende drittsekker. Det får man ikke vekk, uansett hva man gjør. Er det seriøst folk som tar det personlig ille opp at noen slenger dritt på fotballdelen av et forum? Hvis ja har de større problemer i livet. Kjipt, men sånn er det dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg har vel postet i både United, Chelsea og Liverpool tråden, og kan vel ut ifra de erfaringene jeg har fått, at det er stort sett United supportere som er mest aktiv i "andre lag" sine tråder,og gjerne i en negativ forstand.

 

Men er enig i at man ikke kan "lukke" tråden for alle som ikke heier på laget den tilhører :)

Men folk kunne godt ha klart seg uten å bare gå inn i en tråd for å skrive:

OMG, LOL, SUX, CHEAT, RACIST

 

Dette er min mening, og som alltid, det er den rette meningen å ha :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har vel postet i både United, Chelsea og Liverpool tråden, og kan vel ut ifra de erfaringene jeg har fått, at det er stort sett United supportere som er mest aktiv i "andre lag" sine tråder,og gjerne i en negativ forstand.

 

Men er enig i at man ikke kan "lukke" tråden for alle som ikke heier på laget den tilhører :)

Men folk kunne godt ha klart seg uten å bare gå inn i en tråd for å skrive:

OMG, LOL, SUX, CHEAT, RACIST

 

Dette er min mening, og som alltid, det er den rette meningen å ha :yes:

Som sagt, faktisk føle at en bidrar positivt for tråden. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det må være lov å diskutere og slenge dritt. Om man skal ha bort drit snakk så må man unngå kamptråder mellom de lagene som har supportere her inne.

Kamptråder er en ting, men akkurat når er det vel en eller annen form slenge dritt i samtlige tråder under PL.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg synes det er altfor mye persondebatt. Folk tåler jo ikke sånt, og da blir det bare sur og bitter stemning. Dersom det kunne bli vektlagt mye større fokus på sak og ikke person, så hadde det kanskje åpnet for bedre diskusjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig tenkt på å svare i dette emnet ganske lenge for å få ut ting som har plaget meg en stund, men har tenkt at jeg kanskje har vært litt vel negativ, men i lys av hvordan nivået har falt ytterligere her inne i løpet av kun et få uker så føler jeg at jeg må ta løvet vekk fra munnen.

 

Det skal være sagt før jeg begynner med mine meninger om at jeg i innlegget snakker på generelt nivå, og ikke sikter på noen spesielt i det jeg skriver.

Jeg inkluderer også meg selv når jeg skriver på generelt nivå, og har ingen som helst intensjon om å sette meg selv høyere enn andre og inneta en slags "Jeg er bedre enn dere alle og mye bedre" posisjon.

 

Skulle noen føle seg truffet av det jeg skriver (som kan være vinklet negativt) så er det ikke meningen å "svinge løs" på enkelt-individer, men da er det kanskje uansett en mulighet til å ta en liten selv-ransakelse og tenke om det er noe man kan bidra med selv.

 

- Nivået på fotballforumet.

 

Jeg føler nivået på fotballforumet er ganske høyt, når det vil, desverre er det ikke mange som virker å ta seg tid til å brette ut om hvorfor de mener hva de mener, det blir veldig mange diskusjoner om enkeltspillere og deres nivå, og evt. andre lag, hvilket i det lange blir veldig monotont, kjedelig, og fryktelig forutsigbart.

 

Det er ikke å skyve under en stol at de samme diskusjonene dukker opp igjen om og om igjen.

 

Det mangler folk som tør å virkelig bruke litt tid på å sette i gang en diskusjon om ting som faktisk er ganske interessante, selv om det ikke innvolverer enkeltspillere som ender i medias søkelys i positiv eller negativ forstand.

Problemet er dog (som jeg vil komme tilbake til senere), at folk her inne er ganske så selvhøytidelige, og føler for å måtte beskytte klubben og spillerne sine for alt som kan vinkles negativt, selv om intensjonen ikke nødvendigvis er å sverte noen.

 

Eneste unntakene er vel om det er hevet over all tvil at en spiller farer med fusk og fanteri, eller lignende, men det skal veldig mye til får jeg inntrykk av.

 

 

Strukturen på fotballforumet.

 

Det er vel ikke så mye man får gjort med akkurat denne biten føler jeg, det eneste er bare at moddisene og "vaktmesterne" er flinke til å rydde unna/sortere tråder og innlegg ved jevne mellomrom.

Ellers enn det føler ikke jeg personlig at det er så alt for vanskelig å finne frem her.

 

Litt synd at det ikke finnes undertråder (eller hva jeg skal kalle det) for Bündesliga, Ligue 1, Serie A og La Liga, men det er jo kun grunnet det faktum at folk ikke diskuterer dette ofte nok, og at det da kun stues inn på "Fotballpuben".

Kanskje er det dog verdt å åpne noen for å se om folk fristes inn?

Vet iallefall om en bruker som har gjort sitt for å prøve å skape litt mer blest rundt Serie A, og akkurat slikt er det vi trenger her inne for å øke diskusjons-nivået også føler jeg.

 

 

Modereringen.

 

Her må jeg desverre dele ut litt ris.

 

Jeg føler at det er veldig mye moderatorene kan ta tak i her inne, ihvertfall har det vært tilfelle de siste ukene.

Reglene er klare, og gjelder for samtlige deler av Diskusjon.no, fotballforumet er intet unntak.

 

Problemet er vel bare at mange føler det går an å gjemme seg bak "affekt" og engasjement, jeg på den andre siden føler at det er en alt for lettvint måte å slippe unna personangrep og lite konstruktive innlegg.

 

Ja jeg er for at vi skal ha kamptråder, og ja jeg er for at man skal kunne poste korte innlegg som f.eks: "Dommeren har en god dag", det jeg dog ikke støtter, er at det virker (ikke alltid, men ofte) at moderatorene ikke får med seg alle personangrepene og de unødvendige slengkommentarene fra den ene leiren mot den andre.

Det er alt for mange spydigheter i slike kamptråder, og i likhet med gode dommere må moderatorer komme inn og bidra til å holde litt orden, om det må til med en ferie på en kveld eller to for å få roet hodet så er det ingenting i veien for det føler jeg, da vedkommede uansett ikke bidrar med, la oss kalle det "konstruktivt engasjement".

 

Misforstå meg rett, jeg er helt for litt rivalisering og småstikk mot andre lag, men et annet stort problem er at folk her inne (som nevnt tidligere) er ganske mye flinkere til "å ta slike spøker" når de selv slenger de ut, enn når de kommer den andre veien.

Dette bidrar bare til at snøballen begynner å rulle, og da får man som man har i det siste, en liten "krig".

 

Jeg føler også at det er ganske tydelig at flere brukere her inne har en slags personlig agenda mot andre brukere.

Enkelte brukere kaster seg ikke inn i en diskusjon før deres "nemesis" har postet noe de føler er forferdelig feil, og i stedet for å angripe argumentene, angripes personen.

Å si at noen sitt innlegg er latterlig eller idiotisk, er på ingen som helst måte konstruktivt på noen som helst måte, man har en "ignorer bruker" funksjon, og noen ganger kan det kanskje være bedre å bruke den enn å fortsette å angripe en enkelt bruker (eller flere) kun fordi man er kraftig uenig.

 

Selv er jeg ikke for å bruke ignorering av noen som helst form, da jeg føler folk må kunne tåle at andre folk har andre meninger, uansett hvor radikale de måtte føle de er.

 

Det er også (naturlig nok på et fotball-forum vil man vel si) en tendens til at lags supportere kaster seg inn i en opphetet diskusjon kun for å prøve å bidra til å sverte "motstanderne".

Aner ikke hvor mange ganger her inne man opplever at i stedet for å si noe så enkelt som "Ja, -sett inn spiller- filmer/takler fælt/er dårlig til å kysse", men selv om jeg ikke støtter handlingene føler jeg at vedkommede er en dyktig fotballspiller grunnet andre egenskaper", så begynner man å skal finne spillere hos andre lag som er MYE VERRE ENN VÅR SPILLER JATAKKSKARRUHA!

 

Ydmykhet og selvinnsikt er ingen svakhet, man fremstår som mye mer ... i mangel av ordet jeg prøver å huske, "gjennomtenkt" hvis man faktisk erkjenner at spillere på laget sitt ikke er engler.

Man kan for all del være uenig, det er ikke det, men problemet er at folk her inne klikker i vinkel for den minste ting, og tar det så forbannet personlig.

 

Det er synd å si det, men de gangene folk er best til å slenge ut kilder og statistikk, så er det nesten utelukkende for å sverte motstanders lag.

Det blir for dumt.

 

Uansett, tilbake til det jeg egentlig siterte og skulle kommentere, så hadde det ikke skadet med enten flere veiledere/moderatorer her inne, eller at de tar seg et balletak og tør å true med ferier.

 

Kamptråder skal for all del være et sted hvor man kan lufte litt frustrasjon, men det skal ikke forekomme personlige angrep!

Hverken av typen "herregud for et latterlig innlegg", eller "Du er en fjott", personlig så synes jeg det er så lavmål at jeg blir oppgitt.

Og skulle folk få mye kritikk av andre for en eller annen grunn (selv om det ikke skal gå på person), ja så burde kanskje folk ta en liten selvransakelse og lure på om det ligger noe i at mange synes jeg bidrar negativt, i stedet for å slenge ut ting ala "Han er MYE MER NEGATIV ENN MEG!"

 

Fotball skal for all del få lov til å ha rivalisering, småstikk, spøker og engasjement, men først og fremst handler det om helt vanlig folkeskikk, respekt, og debatt-oppførsel om jeg kan kalle det dèt.

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Snurreleif
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Takk - først og fremst - for at du tok deg tid til å skrive et langt innlegg, Snurreleif. Jeg har ikke tid til å kommentere utdypende nå, men når det kommer til moderering og personangrep så må jeg ærlig innrømme at jeg sjeldent leser kamptråder lenger. Jeg har fullt opp med eksamenslesing og andre ting enn forumet. Det fører til at jeg kun sjekker de større trådene og rapportpanelet, så alt som ikke blir rapportert i kamptrådene går forbi meg.

Lenke til kommentar

Regner med at jeg er en av de du beskriver i posten der snurris og ja, jeg kan kjenne meg igjen på mye. Jeg er ofte engasjert, spesielt når Chelsea spiller og jeg blir lett, veldig lett, irritert når det butter i mot på idiotisk ting. Slik som billige baklengsmål, dommerfeil som er avgjørende og du skjønner bildet. Det er overhodet ikke med mening det kommer sleng bemerkninger og usaklige kommentarer, men det forekommer.

 

Det er iallefall bra du tok deg tid til å skrive et slikt innlegg. Setter pris på det og håper at det kan være med på å skape et bedre nivå.

 

Når det er sagt så er jeg faktisk veldig interessert i å diskutere fotball og holde meg on topic. Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre nettopp dette og om enkelte er svært uenig ville jeg satt mye større pris på om vedkommende sendte en PM, enn å sitere hele innlegget med tull og dermed dra det ut av sammenheng. Jeg tåler at folk slenger dritt til meg, men isteden for at jeg og vedkommende skal ta det i en kamptråd kanskje det er bedre at det taes over en PM.

 

Jeg tar gjerne i mot kritikk. Håper andre også er åpne for dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snurreleif, takk for tilbakemelding. Viktig for oss moderatorer er å få fram at vi ikke leser alle tråder og innlegg, og setter svært stor pris på rapporter.

 

Når det gjelder egne tråder for bundesliga, primera division, ligue1 osv, så er det ingenting i veien for å opprette disse :), det er brukerne som styrer hva som lages av tråder på forumet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å få fotballforumet til å fungere optimalt er det viktig å få jevnlige tilbakemeldinger fra brukerne. Derfor starter jeg denne tråden hvor det åpnes for tilbakemeldinger, ønsker og kommentarer.

 

Eksempler på ting som kan diskuteres:

 

- Nivået på fotballforumet.

- Strukturen på fotballforumet.

- Modereringen.

- Hvordan heve aktivitetsnivået?

- Hvordan få flere tilspissede diskusjoner?

- Foregår for mye av diskusjonen i samletråder?

- Eventuelle forslag og ønsker.

 

NB! Med moderering menes det på generell basis. Enkeltavgjørelser skal ikke taes her, men i denne kategorien.

 

Misfornøyd med tingenes tilstand? Noe på hjertet du ønsker å få ut? Ikke nøl med å si ifra! :)

 

Beklager svar på supergammelt innlegg, men jeg synes at det er alt for mye "Den og den spilleren", helsetilstanden til den og den osv.

 

I tillegg burde det være flere tråder, og færre samletråder/lagtråder hvor all diskusjonen foregår. Disse lagtrådene er i tillegg veldig uoversiktlige og har ofte rundt fem hundre sider, noe jeg synes er alt for mye.

 

Jeg er kanskje litt vel negativ, men det finnes diskusjoner jeg beundrer mer enn fotballforumet her inne.

 

Manges svar på dette er antagelig "Hold deg da unna forumet", men jeg synes det blir litt for "gæli" at man skal holde seg unna p.g.a enkelte provoserende Liverpool/Manchester United-fans som ikke kan gjøre annet enn å slenge dritt til hverandre.

 

Jeg sikter ikke mot alle Manchester United/Liverpool-fansa her inne, men de er de største rivalene man ofte får høre om, og er det en fotballdiskusjon er det ofte en Liverpool vs. Man Utd-diskusjon.

Lenke til kommentar

Fjerne United supportere fra toppen og gi Liverpool supportere fulle moderator rettigheter ville ha forbedret et hvilket som helst fora :D

 

Et gulleksempel på usaklig dritt man kan finne på et fotballforum. Dessverre er det poster som denne jeg sitèrer nå som ofte ødelegger fotballforum. Det er alt for mye Liverpool vs. Man Utd rundt omkring på diverse forum. Hadde man fjernet skikkelige ivrige supportere som ikke kan diskutere, både fra Man Utd- og Liverpool-siden, hadde man sluppet så mye drittslenging på diverse forum.

Lenke til kommentar

Det AllFather skriver der er vel noe han bare tuller med.

 

Det skjønner jeg. Men allikevel er det noe som ødelegger forumet. Ikke bare dette fotballforumet, alle fotballforum. Det er alt for mye "Liverpool er no' dritt!" "Nei, Manchester United er no møkk!" rundt omkring.

 

Jeg tar meg ikke nær av Liverpool vs. Man Utd-diskusjoner, er personlig fan av Chelsea, så driter jeg engetlig i de diskusjonene. Men jeg mener fortsatt, sånn som forhåpentligvis mange andre, at dette er noe som ødelegger forumet.

 

Det vil alltid finnes Man Utd-supportere, og det vil alltid finnes Liverpool-supportere, så Man Utd vs. Liverpool-diskusjoner uten argumenter vil aldri føre noen vei.

 

Hjertelig Trololo

 

-Fandens Oldemor

Lenke til kommentar

I tillegg burde det være flere tråder, og færre samletråder/lagtråder hvor all diskusjonen foregår. Disse lagtrådene er i tillegg veldig uoversiktlige og har ofte rundt fem hundre sider, noe jeg synes er alt for mye.

 

Dette er jeg helt enig i. Alt foregår i samletråder, noe jeg ser på som en uting. Slik ståa er nå så blir de gode diskusjonene fort druknet bort i mengden når de taes i samletrådene. Mer spesifikke spørsmål og diskusjoner burde taes i egne tråder.

 

Oppfordrer folk til å lage kamptråder slik at vi slipper at alt er samlet på ett sted. Folk var flinke til å lage kamptråder før i tiden, men denne sesongen er det kun United-gutta som har giddet det.

 

Ser du har startet en tråd i PL-kategorien. Dette er bra. Flott at folk tar initiativ og lager nye tråder.

 

Jeg har muligheten til å splitte ut innlegg til egne tråder, og kommer til å benytte meg av den fremover. Større diskusjoner i de generelle trådene vil bli splittet ut til egne tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jeg helt enig i. Alt foregår i samletråder, noe jeg ser på som en uting. Slik ståa er nå så blir de gode diskusjonene fort druknet bort i mengden når de taes i samletrådene. Mer spesifikke spørsmål og diskusjoner burde taes i egne tråder.

 

Oppfordrer folk til å lage kamptråder slik at vi slipper at alt er samlet på ett sted. Folk var flinke til å lage kamptråder før i tiden, men denne sesongen er det kun United-gutta som har giddet det.

 

Ser du har startet en tråd i PL-kategorien. Dette er bra. Flott at folk tar initiativ og lager nye tråder.

 

Jeg har muligheten til å splitte ut innlegg til egne tråder, og kommer til å benytte meg av den fremover. Større diskusjoner i de generelle trådene vil bli splittet ut til egne tråder.

 

Fint. Vi er enige. :)

 

Hjertelig Trololo

 

-Fandens Oldemor

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...