Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Bør ha spillere gode nok til å snu dette til noe positivt, men utrolig hvor under pari den sentrale midtbanen er..Klarer jo ikke  spille mot lag som presser høyt

Sitter mye mentalt ja, også taktisk.. Noe Solskjær må se mye nærmere på. Å skape så lite med de verdensstjernene som er ut på matta er bekymringsverdig. Er jo ikke samspilte i det hele tatt heller. 

 

Håper faktisk De Beek får prøve seg mer SDM fremover. Gjerne sammen med McTominay. Synd Garner ble lånt ut. Tror han fint kunne spilt seg inn i laget her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr. President™ skrev (11 minutter siden):

Men nå har vi brukt enormt med penger denne sommeren samtidig som forrige sesong hadde null oppkjøring. Langt mer balansert i år i forhold til de andre lagene.

Enda mindre/ingen oppkjøring for nesten alle i elleveren i år faktisk. Derfor trodde jeg starten skulle bli ræva. Det har den ikke blitt, vi har 13 poeng.

Men må forvente mer enn vi har sett de siste kampene. Urovekkende prestasjon i dag fra mange spillere. Hadde vært bedre om det første tapet kom i runde 1 eller 2 enn i runde 6.

Vanskelig å i det hele tatt peke på noe etter kampen i dag, så dårlig var det. Får håpe det fyrer opp spillerne, for de kan ikke være bekjent av den driten de leverte i dag.

Godkjent i dag:

De Gea
Dalot
Lindelöf

Resten var møkk.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fred + Mctominay er ikke god nok og kommer aldri til å bli god nok for å være startere, jeg grenser meg til overbevist om at Fred faktisk holder Championship nivå. Vi kontrollerer aldri midtbanen, hvordan skal spillet bli bygget opp når vår DM har en treffsikkerhet som en Hønefoss spiller. 

Jeg er også drittlei av å se sonemarkering på cornere, hvorfor markerer Cavani det største beistet, jeg forstår det bare ikke. Vi har sluppet inn så ufattelig mange dødball mål de siste sesongene på akkurat samme måte.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

@Snikpellik Men vi er ikke i noen unik situasjon der. Andre lag greier fremdeles å spille sitt spill og ha relativt god kontroll på kampen. Men disse spillerne så ut til å ikke ha trent på 2 uker. Det er utrolig bekymringsverdig at vi kan spille så elendig som vi gjorde i dag. Man kan kanskje klandre Solskjær for manglende grep underveis i kampen, kanskje burde Greenwood vært byttet ut i pausen allerede, men først og fremst så var spillerne ekstremt skuffende i dag. Virket rett og slett som om de ikke skjønte at fotball er en lagsport..

Jeg klager på presspillet vårt kamp etter kamp, jeg skulle virkelig ønske at vi var mer aggressive i gjenvinningen istedenfor å la motstanderen ta kontroll over ballen på vår egen halvdel imens vi venter på at de gjør feil. Vi burde i større grad tvinge frem de feilene før ballen havner på vår side. Men det krever at vi blir langt mer samspilte enn vi er, til gjengjeld så blir vi mindre avhengige av individuelle prestasjoner. Kanskje det rett og slett ikke er en del av Solskjær sin filosofi, eller er han kanskje ikke komfortabel med å spille slikt med den midtbanen vi har. Uansett så tror jeg ikke at vi kommer til å være favoritter til å vinne noe som helst før vi blir gode på det og det å takle å blir presset. Der er vi jo faktisk helt sjukt elendige og det ser vi hver eneste kamp. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så lite progresjon på det området. De aller fleste lagene som vinner noe og dominerer er ekstremt gode på akkurat det.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Ja, først og fremst midtbanen som er problemet vårt til nå denne sesongen. Gjør at vi ikke får kontroll på kampene. Trodde McTominay tilbake skulle bedre kontrollen på midten, men det ser ut til at flere spillere er ute av form samtidig. Bruno er en av de, som ikke bidrar med noe særlig i banespillet for tida og ikke på langt nær det samme presset som vanlig. Fred som vanligvis er bra i presspillet selger seg hele tiden.

I dag synes jeg flere av spillerne må ta mest skylda for tapet. Makan til mye slurv, dårlige avgjørelser og unødvendige balltap.

Skulle gjerne sett litt mer taktisk variasjon fra kamp til kamp, selv om jeg i utgangspunktet synes vi er satt opp bra slik vi pleier å starte. Med Ronaldo og Greenwood samtidig på banen er det få linker mellom midtbanen og angrepet når Bruno tas ut av kampen.

Skal sies at selv om vi var grusomme så hadde vi 28 skudd, et par svære sjanser, vi fikk skader på to forsvarsspillere som gjorde byttemuligheter veldig begrensa, og at Villa sitt mål var offside, men ble ikke tatt av VAR av en eller annen grunn. Forskjellen nå fra andre dårlige prestasjoner tidligere er at vi ikke er effektive i det hele tatt, og da slipper man ikke unna med en så dårlig prestasjon. Straffemissen summerer egentlig greit opp hva slags dag det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine greier! Vi trenger han tilbake i laget etter landslagspausen.

Mye svartmaling i media nå om United og hvor forferdelig det skal stå til. Jeg er ikke like bekymra egentlig, vi trenger at noen spillere kommer tilbake i form igjen, at Sancho og de andre nye finner sin plass i laget. Cavani er også kommet tilbake, og jeg synes han hadde et ok innhopp mot Villa. Han er en annen type spiss enn Ronaldo som bidrar i presspillet vårt, som vi har slitt med i det siste.

Hadde Bruno scoret på straffa ville vi vært på toppen av ligatabellen sammen med Liverpool på poeng. En prestasjon som den i helga tror jeg motiverer spillerne mer enn det ødelegger, og det motiverer å være med der oppe.

Men Villareal kan bli vanskelig å slå. De har blitt mestere på å spille uavgjort, 8 av de 9 siste kampene dere har endt med U og de klarte uavgjort mot Real Madrid i helga. Så jeg anser det ikke som noen videre krise om vi ikke skulle vinne, men jeg vil se en jævlig mye bedre prestasjon enn i forrige kamp hvor vi kontrollerer kampen. Selv med halve forsvaret skadet.

Så er vi litt heldige med at det kommer landslagspause nå egentlig. Etter den kan vi håpe Maguire, Shaw og Rashford er tilbake og da skal vi ut i et veldig vanskelig kampprogram. Vi har til gode å møte noen virkelige "topplag" denne sesongen så jeg er spent på hvordan det blir. Med tanke på måten vi spiller på og hvordan vi har gjort det mot de beste under Solskjær så er jeg optimist.

Lenke til kommentar

Kritikken som kommer nå er mer direkte rettet mot Ole enn noen gang.

Ex-spillere som tidligere har beskyttet han,  begynner også å bli hakket mer kritiske. Gary Neville:

Sitat

“I think you have to be a unit in and out of possession, and when you only deliver in moments, those moments won’t go for you in certain games. You need patterns of play, way of playing — I still see a group of individuals playing in moments.”

“I said it even when they were winning, even when Ronaldo scored, they don’t play well enough as a team to win this league in my view. They don’t play well enough as a team.”

“They’ve got to come together as a team and start to define a style of play. Then you start to get results when you don’t play well. The way they are at the moment, they’ll always have days like Saturday against Villa.”

"They’ll have patches of four or five games where they only win two, but then they’ll go and win 15 on the bounce and be unbeaten away from home for a while. That’s the type of team they are. I have called them the odd bunch.”

“I still look at them and think of them as a team who win games in moments. I look at Chelsea, Liverpool and Man City, they are teams. They put team performances in. That’s not to say United never do, but Ole now has to get United into a team.”

https://www.youtube.com/watch?v=7WOhRfbKay4

Langt på vei enig i det han sier.

Det blir en spennende måned det her... Ryker avansementet fra gruppespillet tror jeg Ole fort mister jobben. Mister vi kontakten med toppen av tabellen utover i oktober/november, henger den vel også i en tynn tråd. Uavhengig av det faktum at vi har et veldig vanskelig kampprogram fremover.

(Sliter riktignok med å se hvem som evnt. er alternativet til Ole).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er enig med Gary i stor grad når det gjelder denne sesongen. Forrige sesong, og egentlig siden Bruno kom til United er jeg ikke helt enig. Da synes jeg vi har fremstått som en ganske veldrilla gjeng med like mye styrke i kollektivet som enkeltspillere. Denne sesongen har vi fått oppgradert enkeltposisjoner, men det har gått litt utover laget som helhet. Press-spillet som vi lykkes så godt med i fjor har vært for dårlig. Siden vi har det inne har jeg tro på at vi klarer å få tilbake dette, men jeg er usikker på om det er helt mulig med Ronaldo og Greenwood på banen samtidig - to spillere som ikke bidrar spesielt defensivt når vi skal vinne igjen ball.

Ser ikke noen gode alternativer til Ole egentlig. Er veldig glad ikke noen av de som etter sigende skal ha vært aktuelle tidligere kom inn (Pochettino, Nuno etc.). Har like stor tro nå som jeg har hatt før, men tenker at det er noen nye brikker i laget som skal sette seg i starten.

Ser man litt bak kampene denne sesongen:

S - Leeds hjemme: 5-1: Feide over dem, meget bra
U - Southampton borte: 1-1: Middelmådig, sjansesløsing
S - Wolverhampton borte: 0-1: Ikke veldig bra, ikke dårlig, ålreit resultat
S - Newcastle hjemme: 4-1: - Lite å klage på her, mye vakker angrepsfotball
T - Young Boys borte:  1-2: Redusert til 10 mann tidlig, gir bort et mål på slutten. Vanskelig å vurdere
S - West Ham borte: 1-2: Beste laget, men ikke en topp prestasjon, dog godkjent på bortebane
T - West Ham hjemme: 0-1: B-laget vårt for dårlig, lite relasjoner og snytt for straffe
T - Aston Villa hjemme: 0-1: Grusomt ræva. Likevel beste laget i førsteomgang, offsidemål mot, straffebom, 28 skudd men dårlige avslutninger

... så er det helt ok, men trenden i spillet er ikke bra. Motstanden vi har hatt er ikke fantastisk heller. West Ham har riktig nok vært gode, Villa var veldig gode mot Chelsea på brua men vi må gjøre det langt bedre enn det vi viste.

En annen ting nå er at vi kommer til flere avslutninger for tiden enn vi pleier, men scorer færre mål. Ikke som før, da vi gjerne kunne skapt flere sjanser men likevel var veldig effektive og drepte kampene.

Vil gjerne se en kamp med Lingard i stedet for Greenwood. En av de to kantene bør hjelpe til å dekke mer på midtbanen så vi kan holde kontrollen i kampene. Skal Pogba spille venstrekant må de to sentrale funke mye bedre også, ellers får han for sjeldent ballen i gode posisjoner.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (18 minutter siden):

Dere har vel brukt for mye penger på Sancho som sikkert trenger en sesong eller to for å bli et førstevalg, når dere egentlig hadde langt større behov for en midtbanespiller.

Vil ikke si meg enig i den, med den statistikken Sancho har så synes jeg kjøpesummen var overraskende grei (72m). En del billigere enn han ville vært forrige sesong. Kan nok også håpe på at han ikke bruker flere sesonger på å bli førstevalg, når han er i form mener jeg i hvert fall han skal rett inn på laget.

Men ja, en sentral midtbanespiller skulle man også hatt. Tror klubben hadde mer å handle for i sommer, men at man ikke fant riktig mann. Veldig glad det ikke ble Saul fra Atletico. 

Lenke til kommentar

Jeg vil gå så langt som å si: Det at Ole ikke fikk inn en ny sentral midtbanespiller i sommer, er en like stor feiltakelse som da Mourinho ikke fikk inn en ny midtstopper sommeren 2018.

Ser en på midtbanen til United:

  • Pogba, Fred, McT, Matic, DvdB, Bruno, Lingard

Og sammenligner den med det Chelsea, Liverpool og City har... Det er så mange av de som hadde gått rett inn på United sin midtbane (markert grønt):

  • CHE: Jorginho, KanteKovačić, Loftus-Cheek, Saul, Barkley, Mount*
  • LIV: Fabinho, Henderson, Thiago, Ox, Keita, Curtis Jones, Milner
  • MCI: Silva, Gundogan, Rodri, Fernandinho, Foden*, KdB*, Grealish*

* pga Bruno

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Vil ikke si meg enig i den, med den statistikken Sancho har så synes jeg kjøpesummen var overraskende grei (72m).

Ja det kan du si, men når alternativene på midtbanen er Fred/Mctominay eller Matic så er det det åpenbart svake leddet i laget. Slik som dere spiller kan nok mangelen på et bedre alternativ på midtbanen være det som gjøre at Ole får sparken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (23 minutter siden):

Ja det kan du si, men når alternativene på midtbanen er Fred/Mctominay eller Matic så er det det åpenbart svake leddet i laget. Slik som dere spiller kan nok mangelen på et bedre alternativ på midtbanen være det som gjøre at Ole får sparken.

Har Pogba og Van de Beek og. Fred og McTominay har vært vår klart beste midtbaneduo lenge nå, har vel knapt tapt kamper med de to sammen de siste to sesongene, men de har sine begrensninger ja, og bak disse er det ingen andre konstellasjoner som har funka. De tre kampene de har spilt sammen denne sesongen har ikke midtbanen funka så bra. Begge virker å være litt ute av form, og McTominay har vært skadet. Som blured sier over så er United et lite stykke unna å ha samme kvalitet der sentralt som de andre.

Tror United var ute etter Camavinga i sommer, men da han glapp til Real Madrid så var det heller tørt i markedet. Declan Rice ble for vanskelig denne sommeren. 

Skal lite til før folk snakker om at Ole får sparken og sånt, jeg tror ikke det er særlig nært aktuelt en gang selv med en exit fra gruppespillet i Champions League. Det mener jeg ville vært en feil avgjørelse.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Begge ute.

Wan-Bissaka er utestengt, så 3 av 4 i forsvaret er dermed uaktuelle. Dalot og Telles på hver sin back er ganske bekymringsfullt defensivt...

Noe helt annet:

Så enig med den tweeten, mesteparten av dette fancam-greiene er kreft og bidrar bare til splittelse og drit. Spesielt han gjøken her og resten av United Stand.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Klassisk flashing av klokke, rolige flakk med blikket inn i skjermen for å se at han er «in frame», overtydelig og overspilt reaksjon - ja, altså, dette er femten sekunder med skoleeksempel på sosiale medier-piss som florerer i så stor grad at det faktisk er skadelig. Få det bort. Få det langt, jævlig langt bort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (20 timer siden):

Aldri hørt om det før denne tråden, men nå som jeg har sett det så hadde det vært helt OK å forby slikt tenker jeg.

Har vært en del uroligheter på Old Trafford de siste kampene, en slags "krig" mellom sesongkortinnehavere og disse youtuberne. Alle disse fancam-folka er også "Ole out", noe flesteparten av fansen ikke er/ikke tenker på at er en problemstilling så de skaper splid i tillegg til at folk ikke orker "fans" som er der bare for å lage innhold til kanalene sine. Hvis du har sett litt nærmere på publikumsbildene så har det vært holdt opp plakater mot fancam-folka osv. Og ved én anledning ble det dessverre tilløp til slagsmål med en av dem ("JohnnyFX1"), etter at han ropte at han håpet Bruno bommet på straffa sånn at Ole skulle få sparken mens han filmet seg selv, og jublet hemningsløst etterpå. Han ble slått ned.

Så ille står det faktisk til. Er ganske uvant problem, men det jeg tror provoserer folk mest er at disse folka elsker negativitet og splid og utnytter det, fordi det er det man tjener mest penger på.

In other news, to kampers utestengelse for AWB:

Må innrømme at det føles litt urettferdig når KDB slapp unna med gult kort i går for en stempling som var verre. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...