Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ReaveЯ skrev (8 minutter siden):

Er nok på tide å bytte trener nå ja. Men ser ikke helt hvem som er best tilgjengelige..

Steve Bruce er snart ledig. Erfaren trener, i morgen leder han sin tusende match. Han har jo god historikk med dere også, nesten som Ole. Ingenting å lure på! 🙃

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (9 minutter siden):

4 poeng til 1.plass. kun spilt 8 kamper.  Come on

Det er sant. Var en dårligere start forrige sesong før man gikk på en fenomenal rekke mot gode motstandere, til man toppet tabellen en stund. City gjorde det samme etter en elendig start, uten å få en dip på vinteren.

Men er nok vanskeligere nå å snu og komme opp på et nivå man hadde før enn å komme opp på det for første gang. Resultatene er ikke krise, hvordan de fremstår på banen er det.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ser ikke så mange bedre alternativer til Ole. Noen nevner Conte og sånt, da vil jeg heller havne midt på tabellen tror jeg. Orker ikke sånn fotball. 

Ønsker å ha samme manager lenge for stabilitet, og vil gi Ole eller uansett hvem som sitter mye tid. Mener han og de andre i teamet er en god match for klubben og føler meg ganske sikker på at de ser godt hva som ikke fungerer. 

Men jeg tror kanskje han må ta et hardt valg og droppe en av de offensive spillerne nå. Kan ikke være så framtunge og ubalanserte. Ellers er det slutt uansett.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (18 timer siden):

Hva med å prøve en formasjon som kan fungere med det spillermateriellet vi har?

Jeg tror omtrent ingen formasjoner fungerer optimalt med så mange i hovedsak offensive spillere på banen fra start samtidig: Ronaldo, Greenwood, Sancho, Bruno, Pogba. Ingen av de tre der på topp har noe særlig gode egenskaper som førsteforsvarere. Skal man klare det med suksess i PL tror jeg man må ha en midtbane som er veldig mye mer mobil enn Pobga+Matic, og at én av vingene er "ærligere" hjemover. I tillegg må Bruno droppe dypt oftere, i det siste synes jeg han bare blir stående for høyt i banen.

Har langet ut mot presspillet her de siste ukene og i går etter kampen sa Rodgers: "They didn't press". Det stemmer, for det gjorde vi ikke denne gangen heller. De kunne enkelt spille seg gjennom vårt første pressledd, gjennom midtbanen og herje med forsvaret vårt. Som vi har sett i flere andre kamper denne sesongen.

På tide å droppe stjerner synes jeg. Hvordan vet jeg ikke, men man kan ikke stille så topptungt i de kommende matchene. Vil ha inn Cavani fra start og skulle gjerne sett Lingard i stedet for Sancho nå. Spillere som tar de ekstra tunge løpene, er gode til å bryte og vinne igjen ballen.

EDIT: Jeg tror også Solskjær må irritere seg grønn over det han ser, og at det ikke fungerer. Forrige sesong var vi veldig gode på nettopp å presse motstander, og han har snakket mye om hvor viktig dette er på pressekonferanser helt siden han ble United-manager. Men da må han bruke spillerne som klarer det. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å fortsette solo-showet: Diskuterte dette med formasjoner og hvordan man får laget til å funke bedre med Ronaldo litt i går med en trener-kompis av meg.

Vi er enige om at Bruno og Pogba for ofte ligger for høyt i banen, med bare én primært defensiv spiller i laget utenom forsvarsrekka. 

Laget deles nærmest i to ledd på midten nå: 5 på topp, 5 i forsvar. Med et hav av rom som oppstår mellom dem i overgangsspillet, både når vi mister ball, ikke lykkes med presset på topp, men også når vi angriper. Dette har vi sett tydelige eksempler på spesielt i kampene mot Villa, Villareal og Leicester. Bruno dropper for sjeldent ned i rommet som oppstår sentralt, og backer ute av form går for sjeldent inn i banen for å dekke opp der inne (en ekstremutgave av dette siste er City under Pep).

Tror en løsning er 4-3-3 med Bruno ned som indreløper der han spiller for Portugal. McTominay bør ha en mer konservativ, dypere rolle mens Pogba og Fred roterer som indreløper på andre siden. Dette er den foretrukne posisjonen til begge to på landslagene deres.

Så er spørsmålet, bør Ronaldo spille midtspiss eller ute på venstrekanten mer fritatt for defensive oppgaver? Bør Cavani og Ronaldo starte kamper samtidig, med førstnevnte som midtspiss? Det vil innebære mye rotasjon av Rashford, Sancho og Greenwood, og oftere benking av Pobga. Men vi vil da få en annen type tilstedeværelse midt i banen og med en spiss som jager brudd og er veldig god til å holde på ball feilvendt.

Hva tenker dere? Synes det er vanskelig å se for seg noe annet fungere særlig godt med Ronaldo i laget og de midtbanespillerne vi har til rådighet.

1221297614_Screenshot2021-10-18at13_26_03.png.de05d897c8a29bc33b7821a05b664f7a.png

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 16.10.2021 den 18.19):

Ser ikke så mange bedre alternativer til Ole. Noen nevner Conte og sånt, da vil jeg heller havne midt på tabellen tror jeg. Orker ikke sånn fotball. 

Forstår ikke folks skepsis til Conte. Helt konge fyr/karakter. Lagene hans scoret nest flest ligamål i tre av de siste fire sesongene han har vært trener, og står med to titler og en andreplass i tre av disse sesongene. Unntaket var siste sesongen i Chelsea. Oppsummert, en kar som vinner der han drar, og som slettes ikke spiller kjedelig fotball. Står neppe tilbake taktisk for noen heller.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Amoralsk skrev (18 minutter siden):

Forstår ikke folks skepsis til Conte. Helt konge fyr/karakter. Lagene hans scoret nest flest ligamål i tre av de siste fire sesongene han har vært trener, og står med to titler og en andreplass i tre av disse sesongene. Unntaket var siste sesongen i Chelsea. Oppsummert, en kar som vinner der han drar, og som slettes ikke spiller kjedelig fotball. Står neppe tilbake taktisk for noen heller. 

Er ikke skeptisk til Conte som person i det hele tatt. Liker Conte veldig godt jeg og, inkludert fotballen hans (til tider) men tror ikke han er noen god fit til der Manchester United er nå i det hele tatt. Ønsker heller ikke at United skal spille med fem bak. Det føles bare ikke helt riktig med Conte i United.

Vil helst ikke ha en journeyman-manager som til slutt alltid kommer på kant med styret heller. Hvis Ole skal byttes ut så ser jeg helst at klubben fortsetter i omtrent samme sporet og prioriterer kontinuitet fremfor en helt ny tankegang, ideer og filosofi enda en gang til på relativt kort tid. 

Vi trenger ikke ved eventuelt manager-bytte en fundamental endring av spillestil, strategi på overgangsmarkedet og bruk av unge spillere denne gangen. En trenertype som Ten Haag eller lignende ser jeg da på som mer passende til å eventuelt ta Solskjærs prosjekt videre fra 90% til 100% som er det endelige målet.

Når det er sagt så har jeg mer tro på at Solskjær snur den dårlige formen man er inne i nå enn at det kommer inn en ny trener med det første. Jeg håper også på det, for jeg synes han er skreddersydd for jobben på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker Conte. Lidenskap og karisma. Det mangler Ole, men heller ikke Pep eller Zidane har disse egenskapene vil jeg si.

Det er vel Conte og Zidane som er de største trenerprofilene som er arbeidsledige nå, og her ønsker jeg meg Conte med hjertet og Zidane med hjernen. Som spiller ville jeg gjerne spilt for Conte. Han virker rett og slett j-- veldig motiverende. Overfor Zidane er jeg mer nøytral. Jeg har tro på at Zidane kan få mer orden på laget enn det er nå, og jeg tror spillerstallen vi har passer Zidane bedre enn Conte. Samtidig er det vanskelig å vite hvor god Zidane er som trener, han hadde jo fantastiske spillere til rådighet i Real Madrid.

Når det gjelder tilgjengelighet, tror jeg Conte venter på denne jobben. Om Zidane vil komme, vet jeg ikke. Typer som Potter og ten Hag kunne nok og gjort en god jobb, men føler klubben trenger en energinnsprøytning nå. Så får vi heller få inn en kompetent lagbygger / coach når / om Conte-prosjektet kræsjer. 

***

Når det gjelder Solskjærs evne til å snu dette, tror jeg det løpet er kjørt. Det er en annen dynamikk nå, med større forventninger, fulle tribuner og Ronaldo som kompliserer relasjoner og samspillet i spillergruppen (han kunne godt ha holdt seg i Torino for min del). Og spillet har vært helt ræva hele sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håpet mitt var at klubben skulle fortsette ned den langsiktige veien.

Salg av Matic. Inn med en hardtarbeidende midtbanespiller i sommer. Planlegge for en fremtid uten Pogba. Legge til rette for at Rashford, Greenwood og Sancho skulle utvikle seg sammen.

Men etter min mening har vi i stedet tatt mange steg vekk fra den veien.

Tenker da spesielt på kontraktforlengelser med Matic og Bailly, og kontrakttilbud til Pogba og Lingard.

Og ikke minst - signeringen av Ronaldo. Jeg må innrømme at det kriblet skikkelig før han spilte sin første kamp, og de første målene hans tok meg virkelig tilbake i tid. Men vi trengte ikke Ronaldo. 

Og nå som vi har han, står Ole i en situasjon der han ikke kan vinne: Spilles hans som 9-er, sliter vi med førstepresset, Cavani blir kastet bort på benk og Greenwood får langt færre muligheten til å utvikle seg som midtspiss. Spilles han til venstre må enten Rashford eller Sancho droppes… Og settes han på benken så vil det være det eneste folk prater om dersom vi ikke vinner kampen.

Det spørs om Ole vil overleve denne høsten.

Lenke til kommentar

Eierne trengte Ronaldo mer enn laget. Murrer om ny stor protest mot Glazers foran Liverpool-kampen(igjen).  Men nå fikk jo united rimelig store summer å handle for i sommer. Hva mer forventes av medlemmene? 

Håper virkelig ikke kampen blir utsatt pga engelskmenn som tar det for langt. Ble ikke straff sist fra FA, men skjer det igjen kan det bli annerledes. 

Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (14 timer siden):

Mangler fremdeles en DM. Og så er det lov å være misfornøyd med mangel på utvikling av Old Trafford.

Flere meldte i går faktisk at klubben nå skal i gang med store planer med å pusse opp Old Trafford. I første omgang er det South Stand som skal bygges ut og moderniseres. Det har vi ventet utrolig lenge på.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/united-planlegger-omfattende-utbedringer-av-old-trafford/

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...