Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

bshagen skrev (2 timer siden):

To kamper (eller punkter) gir ikke et mønster, men syns denne kampen lignet på den mot Chelsea. Jeg syns det kan begynne å ligne en litt bevisst og en litt kynisk spillestil, da det er virker ut som Ole vet han er nødt til å spille på lav risiko i disse kampene for å unngå tap og heller bare satse på en eventuell kontring.

Gode observasjoner. Jeg er litt uenig angående disse toppkampene, selv om jeg også er enig i at United er en anelse mer forsiktige nå, eller mer «voksent» som lag i disse storkampene hjemme om du skjønner.

Grunnen til at jeg er litt uenig er hvordan motstanderen går inn i kampene mot oss på Old Trafford denne sesongen kontra forrige sesong. Jeg vil argumentere for at det er først og fremst de som låser av oss, ikke omvendt som er mønsteret.

De er betydelig mer forsiktige mot oss enn før og tar defensive hensyn som de ikke gjør mot andre motstandere. Chelsea la om til en femmer bak mot oss, Arsenal så fornøyde ut på uavgjort og ville stenge igjen men fikk en straffe som ga dem seieren 0-1, og i dag stilte City opp med to defensive midtbanespillere i en pivot (Rodri+Fernandinho). Dette kan jeg faktisk ikke huske at Pep har gjort med City tidligere, han pleier ikke ta slike defensive hensyn på den måten. Bruno ble nærmest tatt ut av kampen, samtidig ofret City da offensiv kraft.

(EDIT: fant ut at det faktisk er første gang Pep har spilt med to defensive midtbanespillere ja)

Dette har resultert i null spillemål på disse tre kampene, hverken mot oss eller til oss. Årsaken er etter min mening altså først og fremst motstandernes defensive tilnærming, ikke Uniteds manglende vilje til å angripe eller gå inn for å vinne kampene.

Men så klart Uniteds evne til å angripe og låse dem opp. Jeg synes vi har gjort store steg med å bryte ned dyptliggende lag som forsvarer seg det siste året, men ikke alltid mot disse gode lagene som forsøker å låse av høyere i banen. Vi så i kveld måten United prøver å løse det på ved å spille seg ut bakfra og lete etter åpninger slik at vi får Bruno eller Pogba rettvendt for deretter å slå direkte opp på de to spissene eller en back på løp. Det lykkes vi ikke så ofte med, bare en håndfull ganger fordi City alltid hadde en av de to gutta på defensiv midt i hælene på dem. Noen ganger slår vi rett fra stopper opp i bakrom for å variere, eksempelet er Lindelöfs glimrende pasning på Bruno som han dessverre akkurat ikke rakk. Her har vi noen steg å gå. 

Vi kan godt ta mer sjanser offensivt på hjemmebane ja, enig i det. Handler nok mest om å sende opp backene oftere, men det var lite av det i dag. Håper på utvikling i denne delen av spillet mot god motstand, for vi er nødt til å ta flere trepoengere mot big six på hjemmebane.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å bli klok på Pogba. Nå har Solskjær også skrytt om profesjonaliteten til Pogba, men jeg er utrolig nysgjerrig på hva klubben og OGS sier til han angående uttalelsene til Raiola, spesielt timingen. Og hva sier Pogba til Raiola? Agenten snakker jo på vegne av klienten sin. Hvor profesjonelt er det da med slike uttalelser på et slikt tidspunkt?

Skal derimot ikke klage på prestasjonene hans, synes han har vært god i de siste to kampene nå og hever midtbanen og laget betraktelig. Da får vi bare håpe på at han leverer på jevnlig basis så lenge han er i klubben, hvor lenge det nå enn er. 

Lenke til kommentar

To valg, situasjonen kan ignoreres, eller Pogba kan benkes. For klubben sin del er førstnevnte soleklart best, blir kvitt han raskere og får en ok sum for han. Så kan man argumentere om United vil tjene mer på det i lengden hvis Pogba benkes, da for å statuere ett eksempel angående spillerne sine agenter. 

 

Ole er garantert instruert til å ikke snakke om det. 

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

OGS får jo mye tyn om dagen (norsk media). Hvordan er det for de andre trenerne der over, Arteta, Klopp, Pep osv? Alle de leverer jo hvertfall ikke noe bedre resultater enn OGS.

Vi er 5poeng unna første plass med en kamp mindre spilt, vi er i gang med å bygge et nytt lag, og man vil da ha ups n downs. (noe noen av de andre lagene også er)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han slaktes ukentlig av engelsk media også. Tidligere United-spillere støtter ham, stort sett, men eksperter fra The Guardian, Manchester Evening News og BBC m.fl. mener han ikke er rett mann for oppgaven. Dog ser jeg at kritikken er langt større på Redcafe - største forum for United på nett. Langt lavere kvalitet på postene der etter de fjernet "newbie-forum" for nye brukere. 

 

Lenke til kommentar

Jeg leser ikke på Arsenals forum, men jeg har lurt litt på det, fordi Arteta har ikke fått mye kritikk for manglende erfaring og taktiske vurderinger i artikler jeg har lest i engelsk media.

Det har vært snakk om hvordan han skal håndtere Özil og Xhaka, og han har til og med fått skryt for måten han håndterer Özil på, og ved å utelate ham fra 25-manns troppen. 

Den store gullgutten i engelsk media er selvsagt Lampard. Først var det helt utrolig hva han holdt på med, han skulle bygge et nytt lag med unge egenutviklede spillere. Så er det opphausing på hvor bra han har fått de nye spillerne inn i troppen på, og hvor raskt de har funnet seg til rette. Lampard går på vannet. Chelsea var vel klubben som brukte mest penger i verden dette overgangsvinduet. 

Lenke til kommentar

Den dagen Uniteds manager blir dømt etter samme standard som Arsenals manager i pressen er det noe alvorlig galt. Vi er en mye større klubb og det skrives og snakkes utrolig mye mer om United enn de fleste andre klubbene, inkludert Arsenal. De fleste elsker å hate oss fortsatt. Hated, adored, never ignored som det står på Stretford End.

Arteta har sluppet unna mye tyn fra engelsk presse inntil i det siste og det er til tider komisk å se hvordan Ole omtales og dømmes ulikt fra de andre, selv om resultatene har vært bedre over tid. Arteta er på 12 kamper hittil denne sesongen bare ett tap unna like mange tap som Ole hadde totalt i sin første fulle sesong (8). Og det er 27 runder igjen... likevel er det først nå de siste par rundene at kritikken mot Arteta virkelig har satt fart og det snakkes om sparken, noe som har vært nærmest ukentlig med Ole siden han tok over permanent.

Bare å innse at oppmerksomheten og kravene er annerledes, og at engelske golden boy managere som Lampard alltid vil ha en innfødt heiagjeng på balløya. Kall det gjerne urettferdig og til tider komisk, men slik er det når vi er den største klubben - alle leter hele tiden etter ting å ta oss på eller å få bekreftet sine negative spådommer og ønskedrømmer.

Vi ruller videre. Formlag nummer 1 i ligaen de siste 5 nå, måtte det fortsette gjennom jula.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (15 timer siden):

*Om Arteta*

.. men blant fansen? Det er ikke pent, Ole er veldig skånet av fansen kontra Arteta, det er ikke en gang sammenlignbart. Men enig med deg ang. media - men jeg må bare si - igjen, det er spillet på banen som trigger dette. Vi er i en god posisjon tabell-messig - takk og lov, men på banen er det vanskelig å bli klok på hva som er tanken bak spillet. Det er jo nettopp dette Ole blir kritisert for, laget mangler et faktisk spill - et mønster. Neville sa det som kommentator mot WH - han skjønner liksom ikke "hvordan" de spiller i, det er helt bingo fra omgang til omgang. Det er uforutsigbart, men ikke i en positiv forstand, for det oser ikke "selvtillit" og "bunnsolid" i disse kampene akkurat, og jeg syns han har rett. Jeg tror vi er på vei til et bedre sted, men det må skje mer i den stallen før vi kan skrike på at "media er slemme med oss", for ikke all kritikk er uberettiget :) 

Men det er nå min mening. Jeg har forstått det slik nå at man må være positiv for å "ha rett" når det kommer til klubben vår. Jeg syns det er en litt trist trend, man blir på en måte uglesett (i mangel av et bedre ord) bare man har lyst til å pirke litt. Og ja, jeg snakker som oftest fra følelser og skyter kanskje fra hofta, men fotball er følelser. Det er dét det handler om i fotball :)

EDIT: Dette er etter City-kampen, men Neville snakker om det samme. Jeg kan ikke si meg uenig:

 

EDIT 2: Deilig banter på slutten der btw. Verdt en titt :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RickyG skrev (17 timer siden):

OGS får jo mye tyn om dagen (norsk media). Hvordan er det for de andre trenerne der over, Arteta, Klopp, Pep osv? Alle de leverer jo hvertfall ikke noe bedre resultater enn OGS.

Vi er 5poeng unna første plass med en kamp mindre spilt, vi er i gang med å bygge et nytt lag, og man vil da ha ups n downs. (noe noen av de andre lagene også er)

Alle du nevner der har også levert trofér for sitt lag. Gir litt ro bare det. OSG får mye (Fortjent og ufortjent) ros i norsk presse i tillegg. Jevner seg ut.

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (4 timer siden):

Møter David Silva og Real Sociedad i EL. Ekkel motstander. Vi pleier å slite mot spanske lag, men vi bør vel kanskje vinne denne, selv om de leder La Liga 

Den er lei ja. Tror vi skal slite med dem så gode de har vært denne sesongen, og vi har tradisjonelt slitt mye med spanske lag helt fra Fergusons tid. 

Neste ligakamp er Sheffield United som kun har tatt ett eneste poeng. Erketypisk oss da å choke mot dem, etter fire strake seire og en uavgjort mot City. Potensielt bananskall!

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Neste ligakamp er Sheffield United som kun har tatt ett eneste poeng. Erketypisk oss da å choke mot dem, etter fire strake seire og en uavgjort mot City. Potensielt bananskall!

Du legger opp til "typisk uflaks" allerede nå, når "bananskall" gjelder alle kamper, for hallo? Har du sett på fotball i år? Jeg ser ikke et eneste mønster i United jeg, men du ser på programmet som om det er noen bænkere her?. Jeg syns dette er uærlig av deg. Beklager, men dette er ikke bra. Jeg veit ikke hvordan jeg skal lese deg lenger, det er som om du ser på United og at du tenker "jada, dette er verdens beste fotball-lag - vi har bare uflaks". Jeg veit at du ikke tenker dette på ordentlig, men det er det som leses når du skriver, du er jo prototypen på en fornektelse! Du har min respekt - alltid, men du mister min kredibilitet snart, for det begynner å blir søkt hvordan du finner unnskyldninger på vegnet av laget vårt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...