Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke noen annen utvei enn å selge eller frigi. Raiola er en kynisk jævel, men Pogba kunne ha kvittet seg med ham når som helst uten at det har skjedd. Derfor så kan vi vel trygt fastslå at det er like mye Raiola som Pogba bak oppstyret som vi har sett altfor mange ganger med ham. Kan ikke se for meg at han fjernes fra kamptroppene fremover hvis målet er å prøve å få så mye som mulig for ham, men i viktige kamper slik som den i morgen så bør han ikke være med. 
Nå har vi flere andre nøkkelspillere, Pogba er bare ødeleggende for lagmoralen i kamper med mye press.

I etterpåklokens navn, jo mer tid som har gått siden JM fikk fyken, desto mer tydelig  har det blitt at han i alle fall ikke var alene om å være viruset. Han hadde faen meg rett hele veien.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (2 minutter siden):

Han hadde faen meg rett hele veien.

Selvsagt hadde han rett, jeg har tenkt litt på det jeg også de siste dagene. Du ser jo hva han får til i Tottenham om dagen med en bedre stall, de er i fyr og flamme og spiller taktisk deilig fotball. Mourinho er et fotballgeni som kom til United under feil eiere og en utdatert stall overfylt av over-the-hill spillere som tjente altfor mye + også måtte han deale med Pogba oppi dette også. Det blir spennende å se hva Ole sier om dette, han er neppe imponert, håper han tordner på direkten - det hadde vært deilig å se, litt PASSION. Men jeg greier ikke være optimistisk over det som foregår i United nå. Det er bare så utrolig lang vei tilbake til den klubben vi alle husker så godt. Hva har skjedd? :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper Ole henger ham til tørk i media, og får støtte av folket over seg til å si at enten betaler noen det United krever, ellers får Pogba kose seg med reservene fram til kontrakten går ut i 2022. Makan til elendig timing tror jeg knapt fotballverden har sett. 

Her må United sette foten ned, både for å komme med motsvar mot Raiola, men også for å vise at sånne ting går man ikke ut med i media som agent til en av våre stjerner uten konsekvenser. 

Juventus eller Real som blir neste? Eller kanskje PSG. Good riddance. 

Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (9 minutter siden):

Pogba burde ikke spille et minutt til for Manchester United. Nå har han jogga rundt i 4 år og bare skapt kvalme. Hvem i all verden vil ha han nå egentlig?

Når Raiola går ut slik så tipper jeg han har potensielle klubber på papiret allerede. Håper jeg i alle fall, for da blir vi kvitt ham fort :)

EDIT: Faktisk så tipper jeg at det er klubben som har trigget dette, at det er de som har forsøkt å kvitte seg med ham i litt lengre tid nå. Så ikke sikkert dette kom som noe sjokk på Ole likevel

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er Raiola dritings igjen? Her sikter han til da Solskjær sa at Haaland minnet han om Lukaku i 2018, etter at Haaland scoret fire mål mot Brann. Hva i all verden har det med noe som helst å gjøre? Dette er over to år siden. At Solskjær snakker om sin tidligere elev når han får spørsmål om han er naturlig.

Fun fact: Haaland er i Raiolas stall, Lukaku sparket Raiola som agent etter han kom til United.

Tviler på at Raiola har noen særlig reelle overgangsalternativer for Pogba, som han desperat har forsøkt å selge i noen år nå. Det kommer et par slike rants i året fra Raiola, i forsøk på å skape konflikter. Målet kan også muligens være å påvirke kontraktsforhandlingene med United. Så er spørsmålet hvor mye Raiola det er og hvor mye Pogba det er. Skal man dømme etter tidligere rants og hva han sier om sine spillere generelt er det mest Raiola, men det er uansett ikke bra at Pogba aldri velger å si noen ting som helst.

Dermed blir disse tingene selvfølgelig med rette sett på som uttalelser som også Pogba står bak. Om det er tilfellet eller ikke er vanskelig å si. Jeg har lenge vært av den oppfatning at Pogba ikke har noe veldig sterkt ønske om å forlate Manchester United, og har vel fått rett i det de siste årene. Mange som var helt bombesikre på at han skulle gå i fjor sommer og sommeren før det, men en ting vi har lært både med Pogba og andre spillere i Raiolas stall er at man aldri skal legge til grunn det Raiola sier, for det stemmer sjeldent med virkeligheten og spillernes faktiske ønsker. Det store mysteriet er hvorfor ikke flere spillere snakker ut, og at de takler å ha ham som agent med alt bråket det medfører og arrogansen det uttrykker.

Personlig håper jeg Ole upåvirket velger å ta en prat med Pogba (noe han helt sikkert har gjort opptil flere ganger) og bruke Pogba dersom han mener det hjelper laget, samt ignorere Raiolas uttalelser fullstendig. Klubben, spilleren og agenten får forhandle i ro og mak utenfor offentligheten, hverken Ole eller Manchester United er en klubb som bør bidra til å eskalere sånne barnslige forsøk på konflikt. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

En sjelden gang er jeg ganske uenig med deg, Snikpellik. Det har vært for mye barnslig drama i for lang tid. Raiola og Pogba har skapt så mye kvalme og lite respekt for klubben. Jeg mener at det faktisk er viktigere å sette et eksempel her, altså ikke bruke Pogba framover, framfor eventuelle fordeler man har av å ha han på banen.

Raiola er en søppelperson som ikke burde få holde på som han gjør og da må store klubber som United gi klar beskjed. Det tjener alle klubber på. Hadde Pogba virkelig spilt så bra som han tror han gjør så hadde det vært noe annet, mén nå er dramanivået høyere enn spillernivået.

Og det er umulig at dette kun er Raiola da Pogba ikke går ut og motsier noe eller gir Raiola sparken. Han er på det aller minste medskyldig.

Håper Haaland kvitter seg med Raiola. Fram til det skjer ønsker jeg heller ikke han hit.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:
Jeg har lenge vært av den oppfatning at Pogba ikke har noe veldig sterkt ønske om å forlate Manchester United, og har vel fått rett i det de siste årene. Mange som var helt bombesikre på at han skulle gå i fjor sommer og sommeren før det, men en ting vi har lært både med Pogba og andre spillere i Raiolas stall er at man aldri skal legge til grunn det Raiola sier, for det stemmer sjeldent med virkeligheten og spillernes faktiske ønsker. Det store mysteriet er hvorfor ikke flere spillere snakker ut, og at de takler å ha ham som agent med alt bråket det medfører og arrogansen det uttrykker.

Ser ut til at du har glemt "it could be time for a new challenge". En spiller under kontrakt kan omtrent ikke si det mer tydelig. Han ønsket seg bort, men fikk ikke viljen sin. Uten corona tror jeg han hadde blitt solgt i sommer slik som Ronaldo.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den kryptiske "it could be time for a new challenge" kommentaren i Tokyo er også den eneste uttalelsen fra Pogba om sin egen karriere og fremtid de siste årene. Ikke lenge før det sa han at han er fornøyd med overgangen til United, er "happy" der og at han ikke angrer på overgangen fra Juventus.

Er ellers ganske så enig med dere, jeg synes ikke dere motsier det jeg skriver over vedr. situasjonen. Pogba har selvsagt et ansvar for hva agenten hans sier, og hvis han fortsetter å ikke si noen verdens ting selv så er det som uttalelser fra Pogba å regne, medskyldig som @Comma Chameleon sier. Jeg bare synes vi har vært gjennom dette flere ganger før og er svært skeptisk til både hva Raiola mener og hensiktene hans er med uttalelsene. De fleste agenter jobber for å øke verdien på sine spillere, mens Raiola har gjort det stikk motsatte med Pogba. 

Men vi er nå på et punkt hvor Pogba selv enten må gå ut og fortelle hva han selv vil, sparke Raiola eller gå fra Manchester United for støyen er ikke verdt det. Jeg ville også synes det ville vært tilfredsstillende om Solskjær setter hardt mot hardt og statuerer et eksempel, men jeg tror det er grunner til at han ikke har valgt å gjøre dette for lengst, grunner som vi ikke vet. Solskjær har hele tiden forholdt seg helt i ro og vært selvsikker på at Pogba vil være i United, og sagt dette direkte ut mange ganger på pressekonferanser. Så noe må det ligge i det, i hvert fall i tiden vi har lagt bak oss.

Prøver bare å strippe vekk alt som tillegges uttalelser og spekulasjoner utenfra, ned til det som faktisk er blitt sagt. Da kommer man oftere til at sannheten ofte er et sted midt mellom, eller at situasjonen er mer nøktern enn den fremstilles i engelsk presse. De fremstilte jo for eksempel Pogbas skade forrige sesong som noe han "faket", som var helt latterlig. Flere her inne trodde også på det, inntil han ble operert.

Ønskedrøm: Pogba bryter sin årelange stillhet og sparker Raiola, og sier han vil fortsette i Manchester United. 

Alternativ ønskedrøm: Pogba bryter sin årelange stillhet og sier han vil forlate Manchester United, vi får solgt ham til en ålreit pris og erstattet ham med en god spiller.

Alternativt scenario: Stillheten vil fortsette, Raiola kommer til å fortsette å raljere i kjent stil iblant mens Pogba skriver under ny kontrakt og blir i United. Raiola uttaler at han er kjempefornøyd med det. Det tror jeg faktisk er like sannsynlig som alt annet.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Solskjær kan ikke si så mye annerledes. Jeg tror også det ikke er noe Pogba kunne ønske seg mer enn å vinne CL og PL med ungdomsklubben United. Men faktum er at det er ikke så sannsynlig, og om det skal være noe realistisk håp for en aldrende Pogba å fylle trofeskapet med CL så må han komme seg til en ny klubb.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Som Mourinho sa, det foregår *mye* i kulissene på Carrington som sikkert går langt forbi denne uttalelsen til Raiola. Jeg står på min synsing, jeg tror Ole allerede har vært lei av Pogba en stund og at dette nå bare er en del av slutten av hans karriere i United. Derfor kommer ikke Ole til å gjøre noe mer ut av dette, fordi han allerede har gjort det han skal - som nemlig er at han har bestemt seg for at Pogba skal ut. Dette har antagelig skjedd for uke- eller månedsvis siden og at "Pogba is important for us"-snakket bare er jatting med media. Ole er profesjonell, han sier ikke mer enn han trenger fordi han beskytter spillergruppa

Lenke til kommentar

Pogba har gode venner i garderoben, men det må være en del som er fed up og det blir ikke harmoni av å ha Pogba der lenger.

I intervjuet under svarer ikke Solskjær på om han ønsker å beholde han i Januar. Et helt annet svar enn de svarene Solskjær har gitt før om Pogba (tragisk nok er det spørsmålet stilt så mange ganger at man kan analyse hva de ulike svarene betyr). Ser frem til en byttehandel med Real Madrid i Januar.

 

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Manchester Evening News skriver også i kveld at flere spillere skal mene at det er like greit om Pogba drar, siden han ønsker seg bort. Hvis det stemmer, og man i tillegg legger Oles svar over til grunn så er det bare å håpe det finnes en løsning i januar. Hvilke spillere kan være aktuelle og realistiske i hans posisjon dersom han åker? 

Rent sportslig med alt utenom ignorert synes jeg Pogba var ganske bra i dag, kanskje han burde ha kommet inn før. Matic var ikke noe særlig. Hadde en strålende gjennombruddspasning som førte til Greenwoods billige straffe, scoret 2-3 målet og noen fine oppspill i bakrom som traff Rashford. Og én feil som kunne ført til mål mot, oppsummerte vel egentlig Pogba litt.

Scholes sa vel på BT før kampen at "Maguire should take Paul to the side and tell the agent to shut up or sack him".

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...