Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Solskjær må finne en løsning på forsvaret vårt. Det er så altfor vanlig at de gjør feil og at det koster oss IGJEN, kunne muligens satt opp laget annerledes fra start av, men feilene er på spillernes kappe. De følger rett og slett ikke med, hva er det Wan Bissaka driver med? Det gikk ikke to minutter engang.. Hele forsvarsrekka var krise i dag på hvert eneste av målene, men det er ekstra skuffende at kapteinen vår nok en gang er skyld i det. Han har null kontroll bak der. Leipzig gjorde det riktignok ikke lett med presset og vendingen av spillet, men til den prislappen må vi kunne forvente mye mer. Ikke første gangen, og dette blir garantert heller ikke siste gangen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr. President™ skrev (11 minutter siden):

Solskjær må finne en løsning på forsvaret vårt. Det er så altfor vanlig at de gjør feil og at det koster oss IGJEN, kunne muligens satt opp laget annerledes fra start av, men feilene er på spillernes kappe. De følger rett og slett ikke med, hva er det Wan Bissaka driver med? Det gikk ikke to minutter engang.. Hele forsvarsrekka var krise i dag på hvert eneste av målene, men det er ekstra skuffende at kapteinen vår nok en gang er skyld i det. Han har null kontroll bak der. Leipzig gjorde det riktignok ikke lett med presset og vendingen av spillet, men til den prislappen må vi kunne forvente mye mer. Ikke første gangen, og dette blir garantert heller ikke siste gangen..

Spot on. Leipzig var gode i starten ja, men posisjoneringen og noen av valgene til spillerne der bak er hårreisende og gir dem rommet de trenger. Bare se på hvordan Shaw tar for store sjanser og støter ut på mål nummer to, og hvor ballfikserte hele rekka på fem er, slik at det åpner seg et kjemperom motsatt. Dette er juniorfeil og slikt man heller kan forvente av spillere uten særlig erfaring på dette nivået. Hele poenget med en femmer bak er å hindre disse spillvendingene fra å funke.

Maguire er så opp og ned i prestasjonene at det er helt merkelig. Det jeg synes er mest spesielt er hvordan de samme spillerne har vist at de mestrer fembackslinja veldig godt i mange kamper mot sterk motstand (City f.eks) men at det i kveld ser ut som de aldri hadde spilt sånn før. AWB så ut som mot Brighton. 

Jeg gir én spiller der bak tildels godkjent i dag og det er Lindelöf:

EovfmkGVEAEpXOE?format=jpg&name=small

Jeg mener også vi ikke bør spille 3-5-2 uten Fred til å dekke hullene som oppstår i den formasjonen når vingbackene går opp. Matic har ikke sjans til å forflytte seg og forskyve sideveis på den måten.

Andreomgangen var mye bedre etter vi la om, de skapte ikke så mye. Den eneste sjansen de hadde ble til mål på grunn av nok en tabbe fra oss. Så inngangen til kampen viste seg å være feil med fasit i hånd. Effektiviteten vår manglet også igjen i kveld, det var vel to bommer alene med keeper igjen, en god sjanse Greenwood burde scoret på og én han var veldig nære etter fin vending, Brunos frispark i tverrliggeren og centimetre fra selvmål på overtid. Straffa vi fikk var billig og Pogbas mål noe heldig, men vi burde satt minst en av de sjansene vi hadde i tillegg. Så det blir så ekstra irriterende når vi igjen slipper inn så teite mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener vi lider litt av snillisme også. Det er for snilt, ingenting får konsekvenser i laget. En Keane og en Schmeichel i det laget der hadde klikka totalt og hengt ut hele laget til tørk. Neville snakket om den gangen han var redd for å gjøre feil fordi Schmeichel kom til å gi ham helvete. Nå er det for pent og pyntelig, Maguire sin "ingen unnskyldinger - men beklager, vi må blir flinkere neste gang" og "det var min feil, unnskyld" er jo som et ekko igjennom, tja - snart et tiår? Det er jo copy-paste, Rashford sier det jo i hvert eneste intervju f.eks. Men det liksom dét. Så får vi to seire der man sier; "great charcter after defeat", før vi er tilbake på et søple-tap igjen. Men la oss også ha det klart - de kampene vi vinner? De er ikke bestandig pene å se på - for å si det mildt. Kreften i klubben har vi enda, den lar seg ikke fjerne med det første. Det må sterke lut til. 

Dette har jeg sagt/sitert før og gjør det igjen; Evra sa en gang før en Arsenal-kamp at "Arsenal er verdens dyreste treningssenter" og refererte til en stall med høye lønninger uten ambisjoner om titler. At  Arsenal er der de er nå er én ting, men når man ser på de pengene denne stallen tjener og det de faktisk leverer på banen, så kan man jommen begynne å lure på om gutta ikke bare "tjener noen mill + holder seg i form = win". Ryggraden i stallen er borte, det er nesten ingen vinnerskaller igjen, mens de som er der er happy - fordi, hvorfor ikke? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (38 minutter siden):

Hva skjer med kampen i Paris? Dersom dommer ikke har sagt noe rasistisk så burde jo strengt tatt lag som nekter å spille og går av banen få poengtrekk. 

Kampen spilles i kveld kl. 18:55.

Begge lag gikk av banen i protest. De godtok begge å starte opp igjen kampen med en annen fjerdedommer i går kveld, men det lot seg ikke gjøre. Begge klubbene støtter avgjørelsen om å flytte kampen til i dag.

Lenke til kommentar

Den spilles i kveld. Det skjer nok lite etter kampen i Paris. Alt som går på rasisme, som ikke er åpenbar rasisme, blir stort sett glattet over og glemt. 

Jeg skjønner at assistenttrener og Demba Ba reagerer, ikke på grunn av episoden i seg selv, men på grunn av fokuset på rasisme i media og i fotballen generelt de siste årene. 

Hadde dette vært motsatt hadde ingen reagert eller tenkt over situasjonen i går. Om Bruce Grobbelaar hadde kjeftet på dommeren som benket på Zimbabwe, så¨kunne 4. dommer fint pekt ham ut som "han hvite, han hvite der borte", uten at noen hadde hevet et øyebryn. 

Jeg forstår, som sagt, at Ba reagerer, men jeg synes det er veldig uheldig at dette oppfattes som rasisme. I min lille boble er dette ikke rasisme. Jeg ville nok ordlagt med annerledes selv, fordi jeg har fulgt litt med i mediebildet de siste årene. 

 

 

Lenke til kommentar

Dette er det største problemet moderne fotball har. Agenter som tjener på at spillere blir solgt. Og han manageren til pogba er jo den verste av de absolutt verste avskumma av denne typen. 

Han har hvertfall ikke spillerens beste som mål. Selv om lommeboka til pogba og blir god og feit av dette tullet. 

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (6 minutter siden):

 

3. gang dette året. Hvor mange har Pogba på 4.5 år? 

Han har ingen. Kun Zlatan (1) og Rashford (1) av United-spillere har vunnet POTM i Premier League siden Pogba kom tilbake til United.

Før det må vi tilbake til 2015 med Martial, og før det 2012 med Van Persie.

Det Bruno driver med er helt ekstremt.

Pogba har dog vunnet Uniteds interne flere ganger. 

Lenke til kommentar

To kamper (eller punkter) gir ikke et mønster, men syns denne kampen lignet på den mot Chelsea. Jeg syns det kan begynne å ligne en litt bevisst og en litt kynisk spillestil, da det er virker ut som Ole vet han er nødt til å spille på lav risiko i disse kampene for å unngå tap og heller bare satse på en eventuell kontring. Vi har sett det før i United under en annen manager, en som mente en 2. plass er det beste han har fått til som manager.
 

Om jeg da ekstrapolerer dette «mønsteret» litt fritt, så kan det se ut til at Ole innrømmer at stallen ikke er *der* enda og at han fortsatt trenger forsterkninger, slik Mourinho også påpekte høylytt. Fordi om vi hadde tatt tre poeng i de åpenbare tåpelig tapene hittil i år, så hadde dette plutselig sett mye lysere ut og taktikken i dag ville vært en genistrek. Jeg håper også det skjer mer på innkjøpsfronten i de to neste vinduene, for dette City laget kan slåes, 3-4 gode signering og en litt mer dynamisk spillerstil så vinner vi denne kampen i dag 

Men igjen - som vanlig, synser vilt. Bare et apropos :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...