Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg sa jo det at United har mulighet til topp 4 denne sesongen. Jeg tror nok tviler er mindre nå enn det var for 6 kamper siden. 6 poeng opp til Chelsea og 7 til Tottenham.

 

Det var en forrykende kamp forresten, helt vanvittig. Ikke ofte jeg gidder å se kamper som ikke er Liverpool, men denne var virkelig verdt det. Så litt på grunn av hele Solskjær greia, men så var det jo også en slags toppkamp.

Har sett litt på United kamper i 10-20 minutter under Mourinho, og et par hele kamper (mot Liverpool??) og det var bånn i bøtta å se på. Var morsomt å se hvor offensivt, aggressivt og modig United spilte mot Tottenham.. Var forøvrig også morsomt å se offensive Tottenham også.

 

Eneste jeg har å utsette på United idag egentlig var når Tottenham presset så jævlig på og ting så ut til at de skulle kollapse, at ikke United dyttet de 3 på den sentrale midtbanen lengre ned. Det var jo helt tomt i det området, og forsvaret ble løpende rundt. Når midtbanen først kom bakover, ble de liggende i 16 meteren sammen med forsvaret. Ellers var de for langt mot kantene. Det så tidvis ut som Tottenham eide den sentrale delen utenfor United sin 16 meter.

 

Vel, slik jeg så det kunne United ha redusert trykket mot slutten ved å legge midtbanen litt lenger ned på banen, men ikke for langt, at de jobber i området sentral utenfor 16 meteren med ballgjenvinning og slikt. Pogba lå svært langt fremme, selv om han lå mye lengre bak i første. Ble litt irittert på at han ikke lå lenger ned på banene når trøkket var så enormt.

 

Men men.. Ellers var det morro, og jeg synes United gjorde det riktige. Så reddet også De Gea dagen, noen ganger så jeg nesten ikke kunne tro det. Spesielt den når han slengte seg på et hardt skudd og i tillegg holdt ballen.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret vårt er åpenbart ikke der det burde være, men jeg syntes Lindelöf regelmessig har veldig gode kamper nå. Stor tro på han!

Amen. En annen ting jeg liker med Lindeløf er at han ikke er redd for å feile. Han har tålt mye dritt i United-trøya men nå er han jo klink på laget, og han fortjener en bedre VB og en bedre stopperkompanjong ved siden av seg.

 

Jeg er ikke en av dem som tror Solskjær har utført noe mirakel, så jeg er fortsatt fryktelig skeptisk til han når motgangen melder seg. Tror heller ikke han er en typisk permanent løsning, i hvert fall ikke nå. Men Solskjær har gjort et par riktige ting taktisk, og ikke minst - han ser ut til å ha funnet en ellever han stoler på. Pr nu er det strengt tatt bare Mata-Lingard og Jones-Bailly som ser ut til å være rotasjonsalternativene. 

 

Er det noen som savner Lukaku? Det eneste jeg la merke til med han i går igjen, er at han fortsatt ikke kan løpe, og at han fortsatt ikke eier teknikk. Har heldigvis gått fra å være et klink førstevalg, til å være supersub. Utover våren kan han fases helt ut, for den spissplassen er og blir Rashford sin.

Lenke til kommentar

Er det noen som savner Lukaku? Det eneste jeg la merke til med han i går igjen, er at han fortsatt ikke kan løpe, og at han fortsatt ikke eier teknikk. Har heldigvis gått fra å være et klink førstevalg, til å være supersub. Utover våren kan han fases helt ut, for den spissplassen er og blir Rashford sin.

 

Akkurat nå er det Rashford som er klink førstevalg, spesielt måten vi spiller på. Men Lukaku har bidratt bra i det siste han også, og gir oss gode muligheter fra benken. Absolutt klassespiss på sitt beste, vil gjerne se mer av han nå som vi spiller på en helt annen måte med den bredden. Om han tåler å være backup så tror jeg ikke man finner så mange bedre alternativer enn Lukaku.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen kjempefan av Lukaku. Han og Fellaini står for en fotball jeg ikke mener er god fotball. Jeg håper selvsagt at både Fellaini og Lukaku skal spille kjempekamper for oss, men deres styrker samsvarer ikke med hvordan jeg ønsker at United skal spille.

 

Jeg kan ikke huske at vi har hatt en så lite teknisk spiss i United. En spiss i 2019 som nesten ikke kan delta i det oppbyggende spillet, fordi han er såpass lite teknisk at det er et myntkast om han klarer å få ballen videre til en lagkamerat. Fordi han har førstetouchen til Valencias venstrefot, må han trekke ut på siden, slik at han får bedre tid til å kontrollere ballen. Lukaku på kant med ball - lukter ikke akkurat mål det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Lukaku er dårlig, jeg synes han er svak i det oppbyggende spillet på grunn av manglende teknikk og kanskje manglende overblikk. Han er også svak som førsteforsvarer - han plukket kanskje opp litt fra Zlatan på hvordan man skal opptre som spiss. Når man er så teknisk som Zlatan er man kanskje tilgitt om man står med hoftefeste i deler av kampen, men når Lukaku kastes inn de siste 20 mot Spurs, bør man jobbe hardt for å unngå at Spurs får god tid til å prikke pasninger fra dypet. Når Lukaku i tillegg ikke klarer å vende inn for å sette opp Dalot, tilfører han oss ganske lite. Jeg tror det ville vært bedre om man kastet inn Fellaini på topp de siste 20 minuttene. Han er sterkere i dueller, langt mer agressiv som forsvarer (selv om bena går saktere enn hos Herrera og Lindgard) og evner å ta ned en ball på brystet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Helt ærlig så tror jeg Lukaku kunne vært en bedre spiller om han ikke var så jævlig svær, ikke hans feil selvfølgelig. Syntes han ofte ser ganske klumsete ut. 

 

Det finnes nok en rolle for ham i United og han vil sikkert bare bli bedre fremover. 

Lenke til kommentar

Ville Lukaku fått spille fast i City? I Liverpool? I Barcelona? I Bayern? I Dortmund? ARSENAL? Tottenham? 

Jeg tror ingen andre store klubber ville sprengt banken for Lukaku. Ikke med dagens managere i alle fall. Vi får håpe at Mourinho tar over Real Madrid og henter Lukaku for £80M. Eller enda bedre - tar over Everton og henter ham hjem igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville Lukaku fått spille fast i City? I Liverpool? I Barcelona? I Bayern? I Dortmund? ARSENAL? Tottenham? 

Jeg tror ingen andre store klubber ville sprengt banken for Lukaku. Ikke med dagens managere i alle fall. Vi får håpe at Mourinho tar over Real Madrid og henter Lukaku for £80M. Eller enda bedre - tar over Everton og henter ham hjem igjen. 

Dette var strengt! Lukaku er en god fotballspiller og forøvrig et klokt hode. Han har blitt feilbehandlet av treneren i Chelsea og i United skjedde det sannsynligvis igjen. Det at du nevner alle toppklubbene Europa hjelper ikke akkurat for poenget ditt, fordi de har allerede dekt spissplassen sin godt allerede og det er forståelig at de ikke bytter ut de med Lukaku.

 

Skal bli interessant å se hva Chelsea, PSG og Real madrid gjør på spissplass. Cavani begynner å bli gammel og Neymar kommer muligens til å bevege på seg. Real madrid trenger sårt en spiss som skårer mål. 

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte først og fremst på spillestil. Lukaku ville ikke passet inn i dagens spillestil for noen av de nevnte klubbene. 

 

Nå har ikke jeg sett fryktelig mange PSG kamper i League 1, men i CL har i alle fall Cavani et større arbeidsrom enn Lukaku har hatt i United. Både Cavani og Benzema oppfatter jeg som bedre teknisk enn Lukaku, og begge er langt bedre til å holde på ballen. Ang, Chelsea så har det vært litt rykter om Higuain. 

Lenke til kommentar

Det her det er greit at du utreder hva det er du faktisk mener? Diskusjonen gir veldig lite om du sier «X er dårlig», når du ikke også forteller «hvorfor» du mener dette

Meg du vil ha svar fra?

 

Jeg sa forøvrig aldri at han er dårlig, men at han har begrensninger. Det er vel ganske åpenlyst at han ikke er en komplett spiller og at han har mangler.

Lenke til kommentar

No offence, men Real Madrid kommer neppe til å hente en annenrangs spiss eller en spiss som ikke beviselig er i god form. Om de henter spiss blir det nok noen av kaliber Mauro Icardi eller liknende.

Enig. Skrev på generelt basis. Nå satser jo Real Madrid på å hente Hazard, og da tror jeg ikke de har råd til å hente Icardi i samme vinduet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...