Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett gjennom hele sekvensen med Mourinho på BeIN Sports i helgen, ganske klart hva han mener om hva som var problemet i United. Han kan visstnok ikke snakke om United, men snakker veldig mye om dem indirekte, f. eks sier han at han vil helst "ønske" å spille som LFC og City, men at hans filosofi avhenger av hvilken klubb han har (og hvilke spillere som er der). Ganske klart at han så United sin tropp som altfor dårlig til å hevde seg ved å spille ut motstanderene. Gir også noen stikk i form av at han ikke vil skrive under for en ny klubb uten at han vet hva slags struktur på overgangsmarkedet de har osv.

 

Ganske artig, hele seansen. Kan sees her: https://www.youtube.com/watch?v=Pqh7X-QT-kU

Lenke til kommentar

... noe som også kan ha hjulpet ham til den suksessen han har hatt. At mange her inne mener at JM er en dårlig manager, får meg til å begynne å lure på om dere begynte å se på fotball først denne sesongen, for enten dere vil det er ikke - JM er blant de alle beste managerene i verden, og det er ikke få spillere/managere/eksperter som mener det samme

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La oss ikke glemme helt at Mourinho i store deler av de to første sesongene klarte å få United til å spille god fotball igjen, før alt gikk skeis og til helvete.

 

Vi vant Europa League, ligacupen, og tapte dessverre en FA-cupfinale som i United og Mourinho-målestokk ikke er utrolig, men det var fortsatt oppturer etter tidligere år. Tok andreplass bak et helt suverent City forrige sesong, på høstsesongen var vi fantastisk gode, scoret masse mål og vant vel omtrent alt frem til desember. Vi så endelig ut som et solid lag igjen og det skal Mourinho ha æren for (han skal også ha en del av æren for at alt raknet etterpå).

Skal man vurdere Mourinhos tid i United må man nesten se på hele greia, ikke bare hva som skjedde i 2018. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen sier at Mourinho er en dårlig manager som aldri har fått det til. Problemet er bare at han ødelegger hver eneste klubb han kommer til, og spiller en til tider trist fotball.

 

Aldri før har det vært deiligere å bli kvitt en manager. Tar heller LVG enn Mourinho. Måtte han ta over Liverpool eller Manchester City i nærmeste framtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen som sier at han har vært en dårlig manager vel?

 

På meg virker det som om at han er opphengt i hva han har oppnådd i fortiden, og dermed nekter å tilpasse seg utviklingen som har vært i fotballen de siste årene. Han nevner til stadighet sine tidligere meritterer for å forklare hvor fantastisk han selv er, total mangel på selvinnsikt.

 

Håndtering av spillere har han bommet totalt på. Å henge ut flere av spillerne i media var rett og slett totalt idioti, for ikke å snakke om hvordan han har snakket ned klubben ved flere anledninger. Når en ser hvordan spillere og fans har stått frem så snart han var borte viser helt tydelig at han bommet stort her.

 

Han er rett og slett for egoistisk i mine øyne. Opphengt i hva han har oppnådd fremfor hva han kan oppnå. For opptatt av å skylde på andre, enten det er dommeren, spillere, klubben eller hva som passer ham best i de ulike situasjonene.

 

Han var en fantastisk manager, om han er det fortsatt vil tiden vise når han får seg en ny klubb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant som det skal sies, jeg har aldri likt Mourinho og hans fotball. Han har gjort noen bragder, samtidig har han gjort mange feige handlinger som førte til at Chelsea og/eller Real Madrid vant flere trofeer.

 

Han er ikke dårlig, nei. Men han har alltid vært en bitter mann, det kan dere ikke nekte for.

Lenke til kommentar

Jeg synes nedturen begynte etter kampen mot Liverpool på Anfield, høsten 2017. Etter den gode starten var det ikke noe annet enn en svært skuffende kamp, hvor uavgjort var det eneste målet for Mourinho.

Den følelsen når nicket ditt er irrasjonell, og det gjenspeiler seg i det du sier

 

Mou går for å vinne. Sånn har det alltid vært. Om han legger seg lavt, så er det for å kontre inn mål, og ikke for å sikre en U

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den følelsen når nicket ditt er irrasjonell, og det gjenspeiler seg i det du sier

 

Mou går for å vinne. Sånn har det alltid vært. Om han legger seg lavt, så er det for å kontre inn mål, og ikke for å sikre en U

Jeg ser ikke noen grunn til å angripe meg. Det er kun en mening, som jeg forøvrig vet mange deler.

 

Den villigheten vi så i de første kampene i forrige sesong til å angripe og vinne kamper forsvant etter Liverpool kampen. Om du faktisk så kampen kunne du se at Mourinho IKKE gikk inn for å vinne den, for laget kontret ikke og hadde knapt en eneste avslutning på eller utenfor mål. Om målet virkelig er å finne, må en ha en taktikk som gjør at laget kan score mål. Denne kampen ble etterfulgt av en rekke svake kamper, til tross for at flere av dem ble seire. Egentlig var resten av sesongen svak, og resultatene stod ikke i henhold til spillet. Årets start på sesongen var egentlig ikke noe annet enn en fortsettelse av fjorårets sesong, bare at marginene i større grad var i mot oss. Flaksen ville en gang ta slutt, og det gjorde den, og Mourinho ble avslørt som den dinosauren han er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...