Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manchester United ble mandag den første engelske fotballklubben som passerte 500 millioner pund i inntekter i et enkelt år.


Regnskapsåret som ble avsluttet 30. juni viste at klubben hadde hatt en inntjening på 515,3 millioner pund (5,67 milliarder norske kroner). Gigantklubben fra Manchester kunne også melde at overskuddet nådde rekordsummen 68,9 millioner pund (757,9 millioner kroner).


Likevel er den engelske superklubbens inntekter langt unna nivået til Barcelona som i juli kunne melde om 679 millioner euro (6,6 milliarder kroner) i inntekter.


Selv om United ikke vant Premier League eller klarte å kvalifisere seg for mesterligaen, fortsatte den økonomiske oppturen, noe som gjorde at manager José Mourinho kunne punge ut med rekordsummen 89 millioner pund (979 millioner kroner) for midtbanespilleren Paul Pogba. Han kom fra Serie A-klubben Juventus.


Manchester United gikk til topps i FA-cupen sist sesong, men det var likevel ikke nok til at nederlenderen Louis van Gaal fikk beholde jobben som manager i klubben. Han ble sparket og erstattet av tidligere Chelsea-manager Mourinho.


(©NTB)


Lenke til kommentar

Mkhitaryan er sannsynligvis skadet. Var ikke med på dagens trening. Meldes om en ny skade i kneet, som han også kjente på mot City før han ble byttet ut. Kan miste de tre neste kampene ifølge The Times. 

 

Jones var heller ikke på trening i dag, noe som er et sjokk av ekstreme dimensjoner siden han aldri er skadet...

 

Vi får nok mer info på pressekonferansen med Mourinho kl. 17:30.

Lenke til kommentar

Wayne Rooney blir hvilt ja. Stjernestatus også denne sesongen confirmed. Bare å finne frem strandstolen, for her må vi vente minst et år før det kan bli ordentlig skoy. Faderrullan så lei jeg er av vår nr 10, han gir meg avsmak på fotball. Må jo også si oppe i alt det positive Mourinho har gjort for oss (uavhengig av resultater har han kjøpt inn gode spillere) så har han bomma enormt på laguttak i hver eneste kamp. Har hatt flaks med motstanden vi har møtt før City. Trist å se at han ikke tar lærdom heller og fortsetter å kjøre med en treig lagoppstilling. Fart og mobilitet er definitivt det viktigste redskapet i moderne fotball. Selv om Fellaini har vært grom under Mourinho mener jeg også han må ut av laget. Herrera og Scheniderlin sentralt ferdig med det, så får heller Pogba spille 10er om vi på død og liv må ha den formasjonen.

 

Ble tap i helga, men kampen generelt var spennende. Lever godt med noen slag i solar plexus jeg etter noen år med gjennomført søppel hver helg når vi har vært involvert. 

 

Håper Mourinho finner ut av det for de lag-uttakene han driver med er det Moyes nivå på.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor klubben skal ha så jævlig store motivasjonsproblemer. Kanskje må en manager få herje vilt og uhemmet, vise at han er i kontroll og la han få sitte til ting funker. Altså at spillerne forstå at det er 2 mulige utfall:

1) Prester for laget, hold kjeft og gjør jobben din.

2) Forsvinn langt faen ut av klubben. 

 

Jeg vet ikke, og jeg tviler ikke på Mourinho etter denne kampen!!, men spillere burde prestere bedre enn det de gjorde i dag. Lenge siden jeg har sett så mye elendighet samtidig. Nå var jo nesten hele laget byttet ut og mange (de fleste) manglet jo noe særlig kamptrening. Ikke sjokkert over at det ble mye rufs, men dette var grusomt! 

Lenke til kommentar

Litt enig i det. Frykter for topp 4 i år pga. Liverpool og Chelsea. Det å kun ha en kamp i uke gir ekstra mye energi og ikke minst ekstra tid til å jobbe med taktikk fram mot kampen. 

 

Arsenal tar alltid topp 4.

Man City vinner ligaen.

Liverpool ser bra ut og spiller kun en kamp i uka.

Chelsea er den eneste mulige utfordreren til tittelen og spiller kun en kamp i uka.

Tottenham ser ganske ok ut, og kommer nok ganske høyt i år igjen.

 

Det blir trangt om plassen og jeg frykter hvor vi blir å ende. 

Lenke til kommentar

Har Mourinho fått seg en psykisk knekk etter fjorårets fadese? Husker hvor mange rare utsagn han kom med da det for alvor begynte å gå skeis. Desperate stikk mot en Wenger som for lengst hadde sluttet å bry seg, og brukte egne spillere som skjold mot kritikk fra media. To tap på sine seks første kamper for United. Det er like mange som han hadde på sine første 40 i Chelsea. Totalt 13 tap på sine siste 31 kamper som manager nå.

Lenke til kommentar

Null tro på det. En av verdens beste managere knekker ikke sammen av litt motstand. I hvert fall ikke en med såpass stort syn på seg selv.

 

At klubben sliter mentalt har vi jo sett i 3 år, men jeg tror nettopp det endrer seg under Mourinho.

 

Edit: Men så skal det høre til historien at jeg var mot Mourinho. Jeg syns vi skulle hentet en bedre team builder, en trener med fokus på samhold i alle ledd.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Har ikke snudd en døyt egentlig. Topp 4 har jeg trodd var vanskelig helt fra Mourinho kom inn, selv med kjøpene vi har gjort.

 

Det at vi presterer som under LVG er derimot ikke lov. Uansett hvor mange bytter det er gjort og hvilken motstander vi møter. Gutta skal prestere, det er et krav! Det må være lov å irritere seg over en gjeng med amatører som ikke gidder å levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...