Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Gjort er gjort. Nå må vi slå tilbake hardt, og det mot Liverpool og mot City. Heldigvis er ikke Mata utestengt mot City, for han har vært blant våre beste etter jul. Viste også gode takter før han ble utvist i går. Han rakk å slå fire (!) tuneller og hadde et flott dribleraid før han fikk hjerneblødning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mata er ikke god nok uansett hvordan du snur å vender på det. Han kan være direkte briljant og på nivå med Silva i en kamp, for så å være den mest usynlige i neste kamp. Når han er god er han gjerne en direkte årsak til at vi vinner kamper, når han er dårlig er han en direkte årsak til at vi sliter - han drar ned tempoet verre enn en amatørspiller ville klart og ikke minst setter han 0 positivt preg på kampene.

 

Rooney er piss, Mata er for variabel. Vi burde kanskje gå for en ny tier som kan spille fast for oss. Dessverre er det så langt bak på lista over viktige kjøp at det er direkte trist. 

Lenke til kommentar

Altså, jeg hopper ikke på hylekoret (som mange gjorde da Smalling fikk det røde mot City) og avskriver ham pga. et rødt kort. Generelt synes jeg Mata har vært god den siste tiden. Problemet hans er de rundt seg. Han har kvaliteter som svært få har.

 

Som spådd så har også Rashford-hypen avtatt litt. Er vel straks ute av elleveren så fort Rooney er klar, selv om jeg gjerne skulle solgt sistnevnte og fått inn noe nytt.

Lenke til kommentar

Altså, Juan Mata var direkte involvert i 13 av 17 scoringer forrige måned, og startet mars med å redde oss mot Watford. Han er en utrolig viktig spiller for United og den som har skapt soleklart flest sjanser denne sesongen, både i PL og CL. Hva skal man forvente når konstellasjonene rundt ham forandrer seg hele tiden, og de defensive midtbanespillerne presterer såpass ujevnt?

 

I likhet med alle andre offensive midtbanespillere trenger Mata rom å boltre seg i, og initiativ rundt seg. Vi ser det samme i City, David Silva har ikke akkurat vært jevnt god denne sesongen heller når den sentrale midtbanen har slitt såpass.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Altså, Juan Mata var direkte involvert i 13 av 17 scoringer forrige måned, og startet mars med å redde oss mot Watford. Han er en utrolig viktig spiller for United og den som har skapt soleklart flest sjanser denne sesongen, både i PL og CL. Hva skal man forvente når konstellasjonene rundt ham forandrer seg hele tiden, og de defensive midtbanespillerne presterer såpass ujevnt?

 

I likhet med alle andre offensive midtbanespillere trenger Mata rom å boltre seg i, og initiativ rundt seg. Vi ser det samme i City, David Silva har ikke akkurat vært jevnt god denne sesongen heller når den sentrale midtbanen har slitt såpass.

Hva vil du at jeg skal si da? Det er ingen tvil om at Mata har vært enormt viktig for oss, men det betyr jo ikke at han er god nok for å spille på Barcelona, Real Madrid eller Bayern! Jeg mener fremdeles at det er en grunn til at Mourinho kvittet seg med han. Jeg tror det fins flere andre gode alternativer som vil passe vår type fotball bedre enn Juan Mata som tier og ikke for å snakke om som høyrekant. 

 

Mener du at vi skal satse videre på han og heller bygge laget rundt Mata?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...