Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror flere trenger seg en liten realitetssjekk og samtidig jekke ned sine egne forventninger litt.

 

Det er flere år fram i tid til at vi er gode nok til å vinne noe. Den eneste grunnen til at vi ikke blir en middelmådighet slik som mange før oss, ja det pengene våre.

 

Fjerde i fjor var definitivt godkjent og det ville jaggu meg vært det i år også.

Lenke til kommentar

La oss bli som Real - spark treneren om vi ikke vinner alt..

 

Redder Van Gaal 4. plassen, er det egentlig greit om han får en sesong til, selv om jeg helst ser at han byttes ut. Argumentet for å beholde Van Gaal unggutta han gir spilletid. Argumentene mot er selvsagt flere i antall, men det veier tungt å "investere" i framtiden ved bruk av unge spillere.

Lenke til kommentar

McNair, Wilson og Borthwick ble brukt før det var absolutt nødvendig. Jeg tviler på en mann som Benitez ville kastet disse innpå da Van Gaal gjorde det første gang. Det handler også om at han utviser samme tillit til de yngre som de etablerte. For å ta et søkt eksempel - jeg tror ikke Van Gaal ville brukt Rafael sentralt før Pogba..

Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke 100% riktig her, så mulig jeg tar feil.

 

McNair fikk sin deby for United etter at Jones, Evans og Smalling var ute med skade. Med andre ord ikke veldig mange alternativer der. Dette var også på ett tidspunkt der LvG sverget til Blind som def midtbane og ikke stopper. Nå har han endret mening angående Blind og dermed har McNair falt helt ut i kulden.

 

Wilson ble vel tatt opp til førstelaget av Giggs, og hadde alt fått sin deby når LvG tok over. Selv om United sliter stort med å få mål i kamp etter kamp har LvG sverget på å bruke Rooney helt ute av form fremfor å gi noe særlig tillit til de yngre i denne posisjonen. I mine øyne var det helt nødvendig å bruke en annen spiss enn Rooney i lang tid uten at det ble gjort.

 

Borthwick ble tatt med grunnet skade på Shaw, McNair, Valencia og suspensjon på Darmian. Han har forøvrig stort sett brukt Blind i denne posisjonen så lenge han har hatt to friske stoppere, men først når alt av backer og stoppere var ute fikk Borthwick virkelig prøve seg.

 

Slik jeg ser det så vil en manager som satser stort på unge spillere la de få prøve seg selv om andre spillere er tilgjengelig, og da spesielt om de "vanlige" er helt ute av form. Dette synes jeg ikke LvG har gjort, og jeg står fortsatt på mitt med at det er alle skadene som har gjort at flere av spillerne har fått prøve seg på førstelaget.

 

Å bruke spillere i feile posisjoner gjør jo LvG gang på gang. Mata på kant, Blind som back/midtstopper, Lingard som sentral midtbane, Rooney som sentral midtbane osv. Så hvorfor skulle han ikke like gjerne bruke Rafael før Pogba?

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Du må se det større bildet. Selvfølgelig har mange unge spillere fått sjansen på grunn av skader, men det handler om størrelsen på troppen. Van Gaal har alltid ønsket å jobbe med en liten tropp, så de unge spillerne blir next in line ved skader. Han har masse unge spillere i førstelagstroppen selv med alle friske.  Det så vi både i Ajax, Barcelona og Bayern. 

Lenke til kommentar

Du må se det større bildet. Selvfølgelig har mange unge spillere fått sjansen på grunn av skader, men det handler om størrelsen på troppen. Van Gaal har alltid ønsket å jobbe med en liten tropp, så de unge spillerne blir next in line ved skader. Han har masse unge spillere i førstelagstroppen selv med alle friske.  Det så vi både i Ajax, Barcelona og Bayern. 

 

Hadde vært interessant å sett benk og start fra de gangene vi knapt har hatt skader for å se hvor mye han ønsker å ha de med. Nå husker jeg ikke sist vi hadde under 2 skader i hver lagdel, så vanskelig å finne fram noe slikt.

 

Jeg klarer ihvertfall ikke å huske at han lot de få prøve seg da laget skrek etter nye impulser, en målscorer eller en som kunne bidra på kant. Ført når skadene kom ble de inkludert, og da først etter massiv omrokering på spillere i uvante posisjoner. Når dette ikke lengre gikk så slapp ham dem til.

Lenke til kommentar

 

Du må se det større bildet. Selvfølgelig har mange unge spillere fått sjansen på grunn av skader, men det handler om størrelsen på troppen. Van Gaal har alltid ønsket å jobbe med en liten tropp, så de unge spillerne blir next in line ved skader. Han har masse unge spillere i førstelagstroppen selv med alle friske.  Det så vi både i Ajax, Barcelona og Bayern. 

 

Hadde vært interessant å sett benk og start fra de gangene vi knapt har hatt skader for å se hvor mye han ønsker å ha de med. Nå husker jeg ikke sist vi hadde under 2 skader i hver lagdel, så vanskelig å finne fram noe slikt.

 

Jeg klarer ihvertfall ikke å huske at han lot de få prøve seg da laget skrek etter nye impulser, en målscorer eller en som kunne bidra på kant. Ført når skadene kom ble de inkludert, og da først etter massiv omrokering på spillere i uvante posisjoner. Når dette ikke lengre gikk så slapp ham dem til.

 

 

Han har jo selv sagt at han ønsker å ha en liten tropp, slik at når det blir skader (som det uomtvistelig blir) får de unge prøve seg. Med andre ord, han er flink til å benytte unge spillere, selv om det ser ut som han bare setter de på når han må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det helt ærlig noen som mener at det er å leve opp til forventningene når vi er 13 poeng bak Leicester i mars? Hvis Leicester kan toppe tabellen burde troppen vår kunne holde følge. Den eneste grunnen til at vi ikke gjør det er mangel på motivasjon hos spillerne og et kålhode av en manager.

 

Til syvende og sist henger alt på van Gaal. Det er hans jobb å vekke spillegleden i laget, og der - samt på mange andre områder - har han levert så dårlig at det er på grensen til parodisk.

Lenke til kommentar

Er det helt ærlig noen som mener at det er å leve opp til forventningene når vi er 13 poeng bak Leicester i mars? Hvis Leicester kan toppe tabellen burde troppen vår kunne holde følge. Den eneste grunnen til at vi ikke gjør det er mangel på motivasjon hos spillerne og et kålhode av en manager.

 

Til syvende og sist henger alt på van Gaal. Det er hans jobb å vekke spillegleden i laget, og der - samt på mange andre områder - har han levert så dårlig at det er på grensen til parodisk.

 

Folk har ikke forventninger lenger, helt sykt egentlig,.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke fornøyd. Vi er i en posisjon hvor vi ikke klarer topp 4 engang. Fotballen vi har spilt denne sesongen har vært rundt 85% forferdelig og vi har alt for ofte falt igjennom mot regelrett dårlig motstand.

 

Det at vi ser ut som en forbanna dritt klubb når vi møter den første middelhavsfarer Liverpool, ja da er grensen nådd. Jeg er ikke i tvil om at vi trenger forandringer.

 

Andre klubber har hatt positiv endring på kun kort tid <én sesong, vi sliter enda etter snart to. På tide med endringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...