Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om bruken av Mata-Rooney-RvP? Tror dere den kommer til å funke. Skal være ærlig at slik vi spilte igår så tror jeg at den der trioen ikke er noe å satse på. Imponerte ikke minneverdig. Fint samspill mellom Mata og RvP på utligningen, men ellers var det ikke så mye. Men det skal vell også sies at det var utrolig vanskelig spillforhold og at Rooney ble dyttet ned på midten, men mener at 3 verdensklassespillere burde klart å skapt er enn de gjorde igår, uansett værforhold og motstander.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rooney virker ikke helt i form etter skaden. Det er mye som tilsier at vi ihvertfall ikke kan dømme trioen etter denne kampen. Først og fremst, Stoke borte. Britannia er ikke sted det spilles mye fotball, heller ikke vi. Vi har hatt en tendens til å ta mye poeng der i forhold til andre lag, men skjer sjeldent ved mye flott fotball. Er litt sånn "let's get the three points, and get hell out of here"-mentalitet. Stoke er et lag det er vanskelig å spille bra mot. Rooney er også ikke helt i form etter skaden, det kom tydelig frem i går. Og sist, men ikke minst, Rooney spilte alt for langt bak i går til å dømme pga. skaden og Carrick ned som stopper. Forøvrig var ikke målet og link-upen mellom Mata og Van Persie så aller verst ;)

 

Gleder meg til å se mer, og jeg håper at på søndag så vil også Januzaj starte. Et hvert forsvar i verden vil frykte et angrep bestående at Januzaj, Mata, Rooney og Van Persie. Det er faktisk helt sykt. Synd resten av laget (med få unntak) er forferdelig dårlig.

Lenke til kommentar

 

Enig med deler av videoen faktisk. Men Moyes kan ikke gjøre så mye med at Welbeck spilte PISSdårlig da….. helt forbanna utrolig hvor dårlig han var. Får mareritt av å tenke på det faktisk.

Hmm, han er jo mye bedre en eks Sturridge (ref de fleste United fans her inne). Rart at han gjør det så dårlig.

 

Januzaj er bedre en Sterling, Mata bedre en Coutinho, Van Persie bedre en Suarez (ref denne tråden tidligere).

 

Spiller for spiller er United maaaaange hakk over Pool. Hvor er det ting går galt?

 

 

Forsøker du å si at Sterling og Coutinho er bedre enn Januzaj og Mata her? Mata er i en helt annen klasse enn Coutinho. Det vet alle som har sett begge spillerne. Mata har startet United-karrieren helt greit. Jeg har vanskelig for å se at Sterling er et talent i samme klasse som Januzaj, og jeg har vært en tilhenger av Sterling lenge, og mener han spiller godt. Det er likevel en grunn til at mange her inne, og ellers, mener at Januzaj er det største talentet klubben har hatt siden Ronaldo løp opp og ned kanten.

 

De fleste United-fans mener for øvrig ikke at Welbeck er bedre enn Sturridge. Har du sett hvor mye tyn Welbeck får her av enkelte brukere? Det er nesten som om vi snakker om en avdanket 35 år gammel spiss, og ikke en ung spiss som har blitt tvunget ut av posisjon ved flere tilfeller. Jeg er en av de som mener at Welbeck er en bedre spiller enn Sturridge, ikke som målscorer, men totalt sett. Det har likevel blitt påpekt gang på gang at han kun er det når han spiller i spissposisjonen.

 

Det er lenge siden jeg kan huske at noen her i tråden påstod at RvP er bedre enn Suarez. Ikke at det i seg selv en så voldsomt drøy påstand, på generelt basis, selv om jeg helt klart mener at Suarez er PLs beste spiss for øyeblikket, kun truet av Agüero. Jeg husker hovedsaklig disse innleggene fra forrige sesong når RvP var bedre enn Suarez, og en av de største grunnene til at laget endte opp med seriegullet. Denne sesongen har vært noe helt annet, RvP har slitt med skader, og du er vel selv enig i at Suarez har tatt et ekstra steg som spiller denne sesongen?

 

De som har sett United i år har sett at spillestilen ikke fungerer. Det aller meste går via kantspillerne, og ved flere tilfeller har en av disse vært Kagawa som ikke klarer å spille som en tradisjonell venstreving. Det hjelper heller ikke at Zaha, en av våre beste spillere i pre-season, ikke har fått muligheter, samt at Valencia, Nani og Young ikke spiller i nærheten av det som er forventet. Til og med Welbeck har måttet forsøke seg på kant, en posisjon han sjeldent lykkes i på klubbklaget. Det virker åpenbart for alle andre enn Moyes at det ikke fungerer å spille halvparten av spillerne ute av posisjon, men likevel er det slik han har valgt å stille opp laget i kamp etter kamp. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor, men håper at det er en del av læringsprosessen, og at vi snart får se et mer eller mindre fast lag, i et system der spillerne får bruke styrkene sine. Jeg forventer å se Rooney/Mata/Kagawa bak spissen i neste kamp.

 

________________________________________________________________________________

(Moyes bekreftet vel forresten at Kagawa var frisk og uskadet, men at det ikke ble plass til han i 18-mannstroppen. Grusomt. Jeg håper han får dra til sommeren. Han har kastet bort to år i en klubb der to managere ikke har gitt han en mulighet i posisjonen han dominerte i, i Bundesliga.)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg fikk lyst til å starte litt prat om 2014/15-sesongen, siden denne har gått i dass allerede. Hvordan ville dere gjenoppbygd United? Hvem ut, hvem inn? Altså, her er det lov å drømme litt. For Moyes sin del håper jeg på masse-exodus + mange nye fjes, for han har tydelig ikke tillit blant de rutinerte i troppen. Han må få på plass eget lag kjapt som mulig. Jeg kan se at dette er radikale endringer, men fuck it. Jeg er lei trynene på mange av spillerne våre.

 

Inn:

 

Dæhli, Shaw, Coentrao, Gundogan, Vidal, Mangala og Coleman.

 

Promotere: Lingard, Zaha, Powell, M. Keane.

 

Ut:

 

Evra, Buttner, Vidic, Ferdinand, Giggs, Nani, Chicha, Young, Macheda, Bebe, Kagawa

 

Troppen ville da sett slik ut (25 spillere):

 

Keepere

DDG, Lindegaard

 

Forsvar

Coentrao, Shaw, Rafael, Coleman, Smalling, Jones, Evans, Mangala, Keane

 

Midtbane/Kant

Carrick, Fellaini, Cleverley, Gundogan, Vidal, Dæhli, Mata, Powell, Lingard, Zaha, Januzaj

 

Spiss

RvP, Rooney, Welbeck

 

Toppet 11'er (4-2-3-1)

DDG - Rafael(?), Evans, Mangala, Coentrao - Vidal, Gundogan - Mata, Rooney, Januzaj - RvP

 

Euro League 11'er (4-2-3-1)

DDG - Coleman(?), Smalling, Jones, Shaw - Fellaini, Carrick - Dæhli, Powell, Zaha - Welbeck

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/02/03/sport/anderson/manchester_united/fotball/premier_league/31625418/

 

Dagbladet): Anderson ble lånt ut fra Manchester United til Fiorentina i januarvinduet. På en pressekonferanse før helga sa brasilianeren at han ønsker seg vekk fra den engelske klubben når kontrakten går ut til sommeren.

- Jeg er sikker på at mange spillere vil bort, spesielt spillere som meg selv og Nani, som har vært i Manchester i sju eller åtte år, sier Anderson.

Hva han legger i «mange» er selvsagt noe diffust, men uttalelsen får imidlertid flere til å heve minst ett øyebryn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/02/03/sport/anderson/manchester_united/fotball/premier_league/31625418/

 

Dagbladet): Anderson ble lånt ut fra Manchester United til Fiorentina i januarvinduet. På en pressekonferanse før helga sa brasilianeren at han ønsker seg vekk fra den engelske klubben når kontrakten går ut til sommeren.

 

- Jeg er sikker på at mange spillere vil bort, spesielt spillere som meg selv og Nani, som har vært i Manchester i sju eller åtte år, sier Anderson.

 

Hva han legger i «mange» er selvsagt noe diffust, men uttalelsen får imidlertid flere til å heve minst ett øyebryn.

 

http://instagram.com/p/j-QowBwBtU/

 

Er det sånn at man får betalt for å "jobbe" i DB?

Lenke til kommentar

 

http://www.dagbladet.no/2014/02/03/sport/anderson/manchester_united/fotball/premier_league/31625418/

 

Dagbladet): Anderson ble lånt ut fra Manchester United til Fiorentina i januarvinduet. På en pressekonferanse før helga sa brasilianeren at han ønsker seg vekk fra den engelske klubben når kontrakten går ut til sommeren.

 

- Jeg er sikker på at mange spillere vil bort, spesielt spillere som meg selv og Nani, som har vært i Manchester i sju eller åtte år, sier Anderson.

 

Hva han legger i «mange» er selvsagt noe diffust, men uttalelsen får imidlertid flere til å heve minst ett øyebryn.

 

http://instagram.com/p/j-QowBwBtU/

 

Er det sånn at man får betalt for å "jobbe" i DB?

 

Herregud, om mulig er artikkelen faktisk enda verre enn "saken" hvor Moyes liksom hindret motspiller å ta ballen når det var vårt kast.

Lenke til kommentar

TV2 var enda mer tabloide med overskriften sin på den saken der, og de har ikke rettet den opp heller.. både TV2 og Dagbladet har blitt fullstendig dritt i PL-dekninga, det er nesten bare svada og Daily Mail-referater de skriver om for tiden. Altfor få sportsjournalister ansatt og det blir bare verre de neste ukene når flere av de må dekke OL.

Lenke til kommentar

 

Sitter å ser på Sjakk nå. Problemer som bare faen. Lover godt et par dager før OL.

Jeg sendte mail til de og klaget på at det hadde vært mye problemer i det siste.

Fikk til svar at det hadde vært forskjellige feil hver gang og at det ikke hadde noe med Sumo å gjøre (noe i den dur).

 

Er en grunn til at jeg sluttet med sumo. Gratis måned nå er bra da. Har aldri hatt problemer med nrk.no. Lurer på om tv2 burde ringe NRK og få noen tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...