Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har ikke råd til å bli kvitt talentene våre. Det var en periode der jeg gledet meg skikkelig til alle cupkampene, det skulle være så spennende å følge utviklingen til ungguttene våre.

 

Nå gror det lite på den fronten. Cupkampene blir brukt til å gi kamptrening til stallfyllet. Powell er det nærmeste vi kommer et talent, men ikke engang han blir vurdert god nok til cupene. Mulig vi har et par gode gutter på u18, men de ser vi nok ikke noe til før om flere år.

 

Ser tydeligvis ut som at du har gløymt Will Keane, som truleg ville fått temmeleg mange sjansar for førstelaget denne sesongen om han ikkje hadde pådratt seg ei stygg skade. Blir spennande å sjå korleis han vil sjå ut når han er tilbake.

 

Det er klart at det er surt å sjå spelarar som Pogba gå til ein annan klubb og gjere det bra der, men om ikkje spelaren har tilstrekkelig lyst til å vere i klubben, så er det vanskelig å gjere noko med det. Klubben kunne sjølvsagt valgt å gje han ei kjempekontrakt som han ikkje kunne seie nei til, men kva slags signal ville det sende? At United betalar store summar til spelarar som ikkje har bevist noko som helst, og då ville endå fleire som aldri har vist noko på eit høgt nivå også kreve liknande avtalar. Skulle gjerne sett Pogba i United endå, men med tanke på alt rotet han klarte å få til rundt ny kontrakt, så var det rett og slett godt for klubben å bli kvitt han.

 

Det med cupkampar også: I ligacupen møtte vi Chelsea og Newcastle, noko som automatisk fører til at ein ynskjer å stille eit noko sterkare lag for å ha mogelegheita til å kome seg vidare, men likevel stilte vi med Vermijl, Wooton, Michael Keane og innhopp for Tunnicliffe, Brady og Powell. Wooton og Keane fekk også tillit mot Chelsea (innhopp for Tunnicliffe og Powell). Altså har vi fått vist fram nokre av talenta frå yngre rekker. Eg kan vere enig i at det kanskje ikkje er dei aller mest spanande spelarane som får prøve seg, kanskje med unntak av Powell, men fleire av spelarane som fekk prøve seg i LC kan utvikle seg til svært solide spelarar. I FA-cupen har det omtrent berre vore spelarar ein reknar som ein del av førstelaget involvert, men så har vi også møtt WH over to kampar og sidan SAF ser ut til å ha eit ynskje om å gjere det godt i FA-cupen, så er det også forståeleg. Ein annan grunn til at det ikkje var med så mange av dei yngre mot WH er at ein del av dei i fremste rekka av talent er utlånt til klubbar i Championship og liknande.

 

No skal det også seiast at eg ikkje er heilt fornøgd med alt når det gjeld talentutviklinga i klubben. Eg skulle gjerne sett at vi hadde ein eller to spelarar som kom frå akademiet og reservelaget og som no kunne fått sjansen på førstelaget også i PL-kampar. Eg trur likevel at dette er noko som vil gå litt opp og ned. Generelt sett så produserer United voldsomme mengder gode spelarar gjennom talentarbeidet, men det vil gå opp og ned i forhold til spelarar som ender opp med å få sjansen for førstelaget.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Sett kampen under ett så var det fortjent at Spurs utlikna mot et feigt og kynisk United. Hvor blir det egentlig av det uredde United laget som alltid gikk inn for å kontrollere kampen uansett hvem motstanderen var? Spurs var uten Sandro og allikevel kjører Ferguson på med en så defensiv formasjon. Synes det har vært så mange kamper i år, spesielt i bortekamper, hvor vi legger oss bakpå og bare lar motstanderen gjøre som de vil og kjører kampen. Fellesnevneren for de kampene er at vi har blitt regel rett rundspilt men ofte vært heldige med overtidsmål og dommeravgjørelser, slik som borte mot Liverpool, Chelsea og City. Men det er ikke alltid flaksen er med oss og nå blir vi straffet for det.

Lenke til kommentar

Dæhli virker veldig lovende, Andreas Pereira og Jack Barmby virker lovende, og Adnan Januzaj. Adnan Januzaj blir nok helt syk, han er to år yngre enn Pogba, altså født i 1995. Så det er nok ingen umulighet for at vi skal få noen glimt av ham i kommende pre-season.. etter hva jeg har sett av ham så er han helt klart en kommende førstelagsspiller.

Itillegg har vi Henriquez, Powell, Michael og Will Keane..

 

Det er også snakk om at vi skal hanke inn en Jonathan Tah fra Hamburg, noe som ville vært strålende.

Endret av The Red Knight
Lenke til kommentar

Synes han er den beste jeg, får alltid orgasme hver gang det blir mål, alle andre norske kommentatorer blir kjedelige i forhold. Han var mye verre før når det gjaldt å være nøytral.

 

 

Han får orgasme når Liverpool og motstanderne til United scorer. Det ultimate er jo når Liverpool og United spiller og han kommenterer. Grrrrøss!

Lenke til kommentar

Jeg for min del vil aldri forstå hvor fort man kan trykke en slik leiesoldat til sitt bryst.

Skal man kun like oppfostrede spillere fra klubben nå?

 

Da har jo du som hottentott knapt en spiller å trykke til brystet.

 

Sånn i mellomtiden kan du jo kose litt med adebayor.....

Lenke til kommentar

Leiesoldat tar jeg gjerne i mot, men han må være trofast leiesoldat. Van Persie har en høyere stjerne hos meg enn Rooney - og det er ikke fordi Rooney var utro med kona for 4-5-6 år siden. Ekotto har en høy stjerne hos de jeg kjenner som holder med Spurs. *Han er ærlig og hardtkjempende, langt bedre enn mange andre i PL".

Lenke til kommentar

Leiesoldat tar jeg gjerne i mot, men han må være trofast leiesoldat. Van Persie har en høyere stjerne hos meg enn Rooney - og det er ikke fordi Rooney var utro med kona for 4-5-6 år siden. Ekotto har en høy stjerne hos de jeg kjenner som holder med Spurs. *Han er ærlig og hardtkjempende, langt bedre enn mange andre i PL".

 

Det tok noen måneder før du setter RvP høyere enn Rooney?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...