Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steg 1, "kompressor" nr1, kjøler gassen til steg 2, "kompressor" nr.2.

Er det flere kompressorer eller er det bare slik at stegene går inn på ulike plasser i kompressoren slik at stegene får ulikt volum/slaglengde over kompressoren? Hvilken type kompressor er det?

Lenke til kommentar
Steg 1, "kompressor" nr1, kjøler gassen til steg 2, "kompressor" nr.2.

Er det flere kompressorer eller er det bare slik at stegene går inn på ulike plasser i kompressoren slik at stegene får ulikt volum/slaglengde over kompressoren? Hvilken type kompressor er det?

Det er en kompressor til hvert steg. Vet ikke hva slags kompressorer det er, men det er en 21ccm på steg 1 og 18ccm på steg 2.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Vel.. nå er det virkelig store ting på gang!!!!

Delene fra Chilly1 ble i følge Kjell Erik (Overklokk), sendt fra Las Vegas på mandag, og med USPS (US postal service) priority mail, så skulle denne være fremme på lørdag, senest mandag.. Kjell Erik fikk også tak i en FX55 i går, slik at tuningen av Cascaden budre være i boks.

 

Hva meg angår, fikk jeg akkurat nå en hentelapp på 1 stk Asus P5WD2 Premium og et sett Corsair XMS2 5400UL brikker i posten.. dyrt som bare rakkern.. men gøy skal det bli..

Så var det resten: Intel Pentium M 780 ES, vil være hos meg i slutten av uken

Det samme vil, i følge den hyggelige nyheten verdens kuleste nettbutikk MPX.no :thumbup: ga meg i dag, 1 Stk FX57, 2 Stk XFX 7800GTX og en stk Intel Pentium 4 670J være..

 

Målet nå i første omgang er:

 

Blant de 3 beste i 3D mark 01, samme i 03, og blant de 5 i 05.

Mål nr 2 er over 6,8GHZ i klokk på 775 plattformen

og mål nr 3 er over 4 ghz med Pentium M og under 19 sekunder i super PI

 

 

 

Jeg går for rekorder, men ambisjonsnivået trenger en liten justering, da alt avhenger av at jeg får deler som faktisk er einge i mine ambisjoner.. Noe jeg ikke har noe garanti for..

 

Pentium M vil kjøles med nitrogen, mens jeg kjøer tørris på skjermkortet. Har også ambisjoner om å komme meg over 44k i 3D mark 01 med et oppsett med et X850XT PE i denne sammenheng. Pentium M vil også være mitt satsningsområde i SuperPi.

 

Tar site på å kjøle FX 57en med Cascade, og begge skjermkortene i SLI med tørris... Eller alt med tørris hvis prosessoren ikke takler - 100.. Det er et kjent faktum at FX prosessorene med San Diego kjerne har Cold Bug.'

 

 

På Pentium prossoren (670J) er det bare Nitrogen som gjelder. Det er flere som har greid å få disse opp på rundt 7ghz... så da ser jeg ikke noe grunn til at jeg ikke skal greie det heller .. Har også en 550J liggende å slenge.. så denne kan det godt hende jeg goså forsøker å passere 6GHZ med...

 

 

Fordelen med Cascaden som Overklokk bygger til meg nå, er jeg i svært liten grad er bundet til en bestemt plattform.. men har muligheten til å leke meg med det som skulle falle meg inn..... Når sant skal sies.. så der jo det ikke rent lite som faller meg inn om dagen heller da.. :D

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Fikk en litt kjedelig beskjed i dag.... Delene fra Chilly 1 ble ikke sendt før i dag. Dette skyldes at XS ble hacket og Chilly har jobbet i flere dager med å få det online igjen.

 

Derfor blir det nok ikke noen skikkelige kuldegrader før uti neste uke en gang.

 

Men... da SKAL jeg love dere at det blir kaldt :)

Lenke til kommentar

Hvor bor dere?? Og er det noen sjangs i havet for at dette kan sees live???

:dribble:

 

Hadde bare vært helt sinnsykt å opplevd en verdensrekord eller to........

 

Dere kunne jo invitert alle på forumet og tatt 50,- i inngangspenger. Så får dere ivertfall noen penger inn også.

 

Hvor gjør dere forresten av alt utstyret når det er testa ("i stykker")??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...