Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig digg! Blir spennende å se hvordan det går med steg 1. Trykktester du rørene etterhvert?

 

Hei,

 

Ja når alt er ferdig Sølvloddet sammen så blåser jeg på an 25-30 bar med nitrogen. Lekker det ikke da så er alt klart til vacumering og Gass fylling :)

 

* Skrue: Jeg sølvlodder med 5% sølv når det er kobber mot kobber og 25% sølv når det er kobber mot annet metal.

Lenke til kommentar

Hehe... gleder meg noe inni h****te til å få denne i hus.. Er ferdig med siviloppgaven min på mandag, noe som vil si at jeg da har flere dager til å leke meg på... skal hente mass mengder med tørris og nitrogen... og virkelig klokke møkka av en P4 3,2 prescott som jeg har liggende... Har også en 3.0 northwood som virkelig skal få kjørt seg..

Jeg må jo gjøre noe når jeg venter... men so det blir sagt.. den som venter på noe godt... venter ikke forgjeves...

 

BTW Kjell Erik... det ser virkelig ut som om du har gjort deg überflid med denne.. er den deisdert peneste som jeg har sett deg gjort... Og jeg har 110% tillit til at ytelsen vil stå i stil til resten av Cascaden..

Denne ser jo råere ut en en Chilly1 cascade jo..

Dette er etter min mening vel investerte penger..

Og... syns ikke det så rotete ut i det hele tatt jeg...

 

 

You are the man!! :thumbup:

 

Hvis jeg bare får den FX 57 prosessoren og to 7800gtx nå så skal vel Kinc muligens få kjørt seg.. Vi burde vel teste den nye Cascaden i garasjen... eller hva... Så leier du lastebil, tar med 3 stegern og så er det vel muligheter for endringer på ORB'en tenker jeg.. :cool:

Lenke til kommentar
Shit!

Dyre poeng blir det jo, men det er vel verdt det! :yes:

 

 

Koster dette ja desverre..... Tenk da jeg satte WR i 01. Da kjøpte jeg mye hardware (før jeg fikk hjelp av MPX.no) + at jeg bygget meg 2 cascader.

 

Når jeg sit prøvde å ta tilbake tronen bygde jeg en 3. steger til CPU og en ny 2 steger til GPU :) Da var det MPX som sponset all hardwaren jeg trengte. Desverre så ble det bare 2.plass den gangen.

 

Men... nå dette bygget til Stoolman + noen andre cascader til noen svensker er klare så håper jeg på å kunne starte med benching igjen.

 

Jeg må bare få noen til å betale en FX57 og et par ATI crossfier kort :whistle::dribble:

Lenke til kommentar
SSS Prosjekt =Seriøst Syke Saker :) Men gøy ut av ville h*vlete  :yes:

Prøvde du å skrive h*elvete? Hehe.

 

OnT. Jeg håper dette ikke blir like bra som "Prosjekt Bender" for da

blir jo Forumet overbelasta igjen? Correct me if im wrong.

Neida, håper dette blir skikkelig godt og kaldt jeg. Lykke til :)

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Hei,

 

Da har jeg fått koblet opp alt på steg 1 og den er Fylt med R507 gass. Under ser dere et bildet av Varmeveksleren samt noen ventiler etc etter at den har vært slått på i 5 minutter. Her oser det kulde og alt er klart til isolering :)

 

cascade-test-steg1-HX.jpg

 

Her er det kaldt :thumbup::D

 

Temperaturen tikket inn på -49,8c og dette må jeg si meg fornøyd med i første oppstart. Det er mye justering/tuning på en slik cascade før den når de opptimale temperaturer og trykk, men det gjøres først når steg 2 er ferdig å startet opp.

 

cascade-test-steg1-temp.jpg

 

:dribble:

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar

Gøy lesning.

 

Og jeg må si at jeg har dyp respekt for deres arbeid og hobby. Regner med at dere har kontakter som kan tilby litt av hvert? :D

 

 

I så fall syns jeg OK.no burde kommet med noen CPUs dere kunne klokka til en annen galakse mot at de kunne lage en artikkel ut av det.

 

Hører jeg under 18 sek i Super-PI? :D

 

 

Lykke til gutta :D

Lenke til kommentar

Hva skal jeg si Kjell Erik...Dette ser jo bare mildt sagt himla bra ut.. likte løsningen med det termometert... Er R507 gassen bare for testing eller kjøres det R507 på første steg og R1150 på andre steg... Her har jeg meget begrensede kunnskaper................ foreløpig...

 

Snakket med min kone i stad, og hu fikser gratis sider til oss..

Nå begynner også FFFOK å ta form...

hehe.. noen som lurer på hva FFFOK står for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...