Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Skjønner nåenlunde nå ja! :) Takktakk.. Avanserte greier, hva slags utdannelse har du? Må jo ganske mye kunnskap og erfaring til for å lage noe såpass kompleks..

Hei,

 

Jeg er utdannet Ortopeditekniker :)

 

Faskjøling er noe jeg har lært meg via års lesing på forumer etc samt at jeg har en kompis som er kjølemontør som har lært meg det grunnleggende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner nåenlunde nå ja! :) Takktakk.. Avanserte greier, hva slags utdannelse har du? Må jo ganske mye kunnskap og erfaring til for å lage noe såpass kompleks..

Hei,

 

Jeg er utdannet Ortopeditekniker :)

 

Faskjøling er noe jeg har lært meg via års lesing på forumer etc samt at jeg har en kompis som er kjølemontør som har lært meg det grunnleggende :)

Får jo bare håpe du ikke blander jobb og hobby da.

Kunne jo være at noen plutselig kom med "kalde føtter" :D

Lenke til kommentar
Skjønner nåenlunde nå ja! :) Takktakk.. Avanserte greier, hva slags utdannelse har du? Må jo ganske mye kunnskap og erfaring til for å lage noe såpass kompleks..

Hei,

 

Jeg er utdannet Ortopeditekniker :)

 

Faskjøling er noe jeg har lært meg via års lesing på forumer etc samt at jeg har en kompis som er kjølemontør som har lært meg det grunnleggende :)

Får jo bare håpe du ikke blander jobb og hobby da.

Kunne jo være at noen plutselig kom med "kalde føtter" :D

hehe :)

 

Jeg jobbet som Ortopeditekniker i 15 år men ga meg for noen år siden. De siste årene har jeg jobbet i 3dfxcool.no. Så det er data for alle pengene nå :)

Lenke til kommentar

dette er sykt.. 100- på cpuen

 

en ting jeg lurer veldig på

 

sett folk som gjerne kjøler cpuen med peltier \ ha radiator ute i kald luft

så får di kondens.

 

men her snakker vi om mellom -80 til -100 grader celsius. hvordan i svarte kan du isolere deg mot kondens nor kulden er så ekstremt sterk som 100 grader ! ?

 

kan vell umulig holde meg en fille neopren gummi da runt socketen ?

håper du kan svare meg på dette ? =)

Lenke til kommentar

Dette er en av de mest utfordrende områdene innen ekstermkjøling.. Du har helt rett i at det ikke holder med en liten neoprenfille.. Personlig bruker jeg fem forskjellie typer isolasjonsmateriale.. Sealstring, svart seig guffe som kleber som bare pokker, En annen type sealstringaktig materiale, som er mettet med kork, vanlig armaflex, (som er neopren, cellegummi), neoprentape, og selvsagt god gammeldags Vaselin..

 

Før jeg fyrer opp med Nitrogen for eksempel, tar det gjerne ca 1 time og kanskje litt til å isolere cpusocket, rundt cpu socket, baksiden av hovedkort og ramslotter..Å isolere ramslotter er muligens ikke nødvendig, med etter at minnebrikkene mine var svikalde under forrige run, så tar jeg ingen sjanser lengre..

 

 

Kjell Erik... gidder du å mekke meg noen gummiboots etter at Cascaden er ferdig??? :dribble: :!:

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Kjempe interessant prosjekt dette :) Liker slike litt ekstreme saker.

 

Men vil et slikt system kunne brukes på vanlig måte som f.eks en vapochill? dvs 24/7 i flere år? Eller vil det være for stor påskjening så det kun vil kunne brukes over kortere perioder og ekstrem kjøling av verdens rekorder en kveld?

Lenke til kommentar

Men vil et slikt system kunne brukes på vanlig måte som f.eks en vapochill? dvs 24/7 i flere år? Eller vil det være for stor påskjening så det kun vil kunne brukes over kortere perioder og ekstrem kjøling av verdens rekorder en kveld?

Nei et slikt system kan ikke kjøres 24/7 :) dette er bare beregnet på å gå noen timer av gangen til benching :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...