Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann tidlegare i denne tråden la eg merke til at det blei sagt at ein pc med eit slikt anlegg ikkje kan stå på 24/7.

 

kofor ikkje eigentleg? og er det pc'delene eller sjølve kjøleanlegget som ikkje takler det?

 

Eg har aldri prøvd meg på noke sånt sjøl...held meg sansynlegvis trufast til vifte ei stund till.

 

Ellers ville eg berre seie at det er eit sinsjukt heftig prosjekt du held på med..og eg håpar og få sjå fleire framover;-)

Lenke til kommentar
Heisann tidlegare i denne tråden la eg merke til at det blei sagt at ein pc med eit slikt anlegg ikkje kan stå på 24/7.

 

kofor ikkje eigentleg? og er det pc'delene eller sjølve kjøleanlegget som ikkje takler det?

 

Eg har aldri prøvd meg på noke sånt sjøl...held meg sansynlegvis trufast til vifte ei stund till.

 

Ellers ville eg berre seie at det er eit sinsjukt heftig prosjekt du held på med..og eg håpar og få sjå fleire framover;-)

Alt presses vel så sykt mye at det bare kan holde en kort stund. Dette er komponenter som IKKE i h. er ment for å gå på disse syke hastighetene. Det er jo som når man trimmer en motor, man kan få til å presse sykt mye ut av en komponent, men det vil ikke holde lenge.

 

 

Rett og slett slites det ut.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Man kan vel på sett og vis sammenligne dette med en top-fuel dragster.

En vanvittig ytelse i "noen få sekunder", selv om sekundene her kan regnes om i "noen få timer".

"Trimming" av elektronikk på høyt nivå ja! ;)

 

Ikke noen dum måte å si det på det der Skrue :)

 

Men heldigvis holder utstyret som regel en god stund. Den gangen jeg satte WR i 01 benchet jeg i neste 2 døgn mer eller mindre sammenhengede :) Hadde holdt på fra tidlig på dagen til 0300 om natten og var bare noen få poeng unna WR. La meg 0400 og sto opp kl 0700 igjen for å starte benchingen. Klokka 12 samme dag satt endelig den perfekte run og rekorden var min :)

 

Så noen ganger holder cpu etc lenge mens andre ganger tar hardwaren desverre kvelden før moroa starter skikkelig. Slik er benching på dette nivået, man vet aldrig om utsyret lever lenge nok til at det blir noen gode resultater av det.

 

 

Men..... det er jo noe av spenningen/utfordringen med benching også da :)

Lenke til kommentar
stappe hånda ned i midten her i 10 sec og en slår på hånda knekker den vel av

cascade-test-steg1-HX.jpg

Tror neppe det. Med tanke på temperaturforskjellen mellom hånden din og kjølesystemet så vil hånden din bruke en god stund på å kjøle seg såpass langt ned (mer enn 10 sek, i hvert fall). Samme gjelder med f.eks. LN2. Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. :)

Lenke til kommentar
Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. 

 

hmm trodde man skulle bruke verner utstyr når en behandlet flytende nitrogen

 

Er ikke så sikker på at du burde bade i stoffe :p

Lenke til kommentar
Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. 

 

hmm trodde man skulle bruke verner utstyr når en behandlet flytende nitrogen

 

Er ikke så sikker på at du burde bade i stoffe :p

Om du hadde tatt på en metallbit som var like kald som LN2 er, så hadde du nok merket det mye fortere, og det er jo alltids mulig å søle LN2 på ting eller komme borti kalde deler man ikke bør ta på. Men å stikke hånden nedi som et naturfagseksperiment er det ingen problemer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...