Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vår alles Dothan overklokker og norgesrekordholder i SP har bestemt seg for å kjøle CPU med Cascade. Denne er jeg så vidt igang med å bygge nå, og tenkte å la dere få ta del i byggingen ved at jeg poster selve prosessen her.

 

Cascade kjøler er bygget av bl.a 2 kompressorer hvor den ene kjøler den andre. Cascaden skal kjøre med R507 på steg1 og R1150 på steg 2.

 

Så langt er det bare monteringsplaten og Boksen til Varmeveksleren etc som er satt sammen. Dette har fått et strøk lakk og skal snart få et til.

 

Alle delene til prosjektet er bestilt å skulle komme til meg om noen dager.

plate-og-hx-box.jpg

 

Jeg vil poste flere bilder ettervært som bygget går framover.

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra!

Veldig bra er det også at du innvier oss i dine kunnskaper om temaet, er vel få andre som kan hamle opp med deg på dette området!

Men tråden hører vel kanskje best hjemme under worklogs?

Hei,

 

Ja mulig den passer bedre i worklogs... jeg bare fant en kategori å poste den i som jeg syntes passet jeg. (er ikke så nøye på slikt). Er ikke vant til dette forumet da jeg ikke er her til vanlig. Men bestemte meg for å vise dere hva jeg driver med :)

 

Så om den ikke passer her... er det bare å flytte den dit dere vil ha den. :yes:

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort litt på bygget i dag oxo :)

 

Her har jeg Kondenseren til steg 1 med en påmontert mindre kondenser som skal sørge for desuperheating av steg 2 :)

 

kondenser-og-desuper.jpg

Når det var gjort var det bare å plassere sulamitten der den passet best på platen.

 

kondenser-og-desup-mont-2.jpg

 

Som dere ser har jeg også montert noen av rørene på den. Kobber kveilen dere ser er der for å hjelpe til med desuperheating(kjøling av R1150 gassen før den går inn i oljeutskiller etc.

 

[kondenser-og-desup-mont.jpg

Slik ser den ut så langt. Manometer for trykk og sugetrykk er på plass i HX boksen :)

 

Denne Cascaden vil bli utstyrt med en 21ccm kompressor på steg1 og en 18ccm på steg 2. Målet er at den skal kunne klare ca -110c uten last og rundt -100c load på en Dothan. På en FX55 etc vil nok load temp ligge på melom -85 og -90c load.

 

Hva tror folket? Blir Stoolman fornøyd med denne saken?

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar

Joda, stoolman blir nok fornøyd han skal du se... :yes: Men om han ikke tør å mukke.. det tviler jeg litt på.. :hmm:

Er nok en ganske bestemt fyr han stoolmannen også skal du se.. Og om jeg trenger -100?... Vel, skal jeg nå mitt mål om å hevde meg i den desiderte verdenstoppen må nok dette til.....

 

Gleder meg da.. skal innrømme det.. BTW.. kondenseren kostet kr 841,- + moms hos Moderne Kjøling som ligger i Gladengveien rett ved Bilbyen på ensjø... Der har de seriøst mye som kan få en overklokker til å gå av skaftene..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...