Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt konge, Kjell-Erik! Sikker på at du ikke vil begynne i Overklokking.no igjen? ;)

 

 

Tviler på det.... men om folk liker det jeg driver med så skal du ikke se bort fra en forumtråd eller 5 i tiden framover :) Har mange gale prosjekt i hodet jeg vil teste om jeg kan bære de økonomiske byrdene .... Slik galskap koster desverre så alt for mye.

 

Men.... FX57+ R520 Crossfire+ 3.steg cascade på cpu og 2 steg på begge R520 kortene er på planen.

Lenke til kommentar
Helt konge, Kjell-Erik! Sikker på at du ikke vil begynne i Overklokking.no igjen? ;)

 

 

Tviler på det.... men om folk liker det jeg driver med så skal du ikke se bort fra en forumtråd eller 5 i tiden framover :) Har mange gale prosjekt i hodet jeg vil teste om jeg kan bære de økonomiske byrdene .... Slik galskap koster desverre så alt for mye.

 

Men.... FX57+ R520 Crossfire+ 3.steg cascade på cpu og 2 steg på begge R520 kortene er på planen.

Yes please! :dribble:

Lenke til kommentar

Tviler på det.... men om folk liker det jeg driver med så skal du ikke se bort fra en forumtråd eller 5 i tiden framover :)

Får håpe "tvilen kommer tiltalte til gode da"! :yes:

Alle setter i alle fall stor pris på at du deler disse tingene med oss. Vet ikke om alle er klar over det, men det er ganske så unike prosjekter du legger frem her!

Stå på Erik!

Tipper at stoolman tripper rundt både natt og dag, i påvente av at det hele blir ferdig. :!:

Lenke til kommentar
Variere nok etter hvor mye de andre trinnen yter vil jeg tenke meg, men på denne burde vel 20C ekstra være mulig, eller hva KEB?

På en 2 steger er det mest vanlig å klare fra -85 til -100c på evap ved max load på cpu.

 

På en 3 steger vil man kunne klare ca -100 til -120c load på evap med R1150 på begge de siste stegene. Om man benytter R14 på 3. steget er -130++c load mulig :)

 

Jeg har selv en 3 steger til CPU med R1150 på begge de siste stegene . Denne klarer -125c uten load og ca -108c load. Denne ligger nå i deler for å forbedres.... vil ha bedre kjøling en dette :)

Lenke til kommentar
Første gang jeg ser dette her, så om du kunne tatt et oversiktsbilde og skrevet på hvor de forskjellige datakomponentene skal stå, og kanskje litt hvordan det funker :p

Ser pent ut i alle fall, det skal du ha!

 

 

Datakomponentene skal ikke stå på cascaden.... de blir liggende på ved siden. Noe ala det som jeg har gjort med denne cascaden her:

 

cascade-G-011.jpg

 

Slangen fra cascaden går ned til evaporatoren, som igjen er festet mot CPU :)

Endret av Overklokk
Lenke til kommentar
Dette spørsmålet finnes sikkert i tråden men, jeg skal være så modig at jeg spør igejn:

 

Dette er vel ikke noe som brukes dagelig... Altså i den forstand at dette er en pc til vanlig bruk, som f.eks. sitte på ok.no sitt forum?

Så vidt jeg har forstått kan den bare brukes noen timer om gangen. Da dette stresser komponentene såpass mye..

Lenke til kommentar

Rått prosjekt. Skal bli kjempespennende å se resultatene etterhvert.

 

Ser i tidligere post at dette krever god isolering for kondens, men jeg lurer på om du har noen form for kontroll av komponentene i nærheten av elementene? Kondensatorene o.l. rundt prosessorene er jo tross alt komersielle komponeneter og er vel ikke specet til mer enn -10C eller noe i den duren. Det kan kanskje være nyttig å tenke på dette når man har presset systemet til bristepunktet. Ustabiliteter i komponenter er like kritisk uavhengig om det skyldes kulde eller varme.

 

edit: typo

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...