Gå til innhold

-100c Cascade til Stoolman


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg (stoolman) og KEB (Overklokk), har nå offisielt bestemt oss for å gå sammen gjennom et overklokkingsteam. Dette har fått navnet Sub-Zero Norway.

I løpet av høsten en gang vil det lanseres websider i denne forbindelse. Jeg vil bare presisere at dette er ikke ment som noe konkurrerede alternativ til OK.no eller andre sider som driver med overklokking eller hardware. Siden vil bare være en informasjonsside, som tar for seg våre prosjekter og resultater samt nyttige links... resultater vil også selvfølgelig bli presentert her.

Grunnen til at vi gjør dette er at dette mulignes vil gjøre det lettere å få sponsorer, samt at vi kan dra veksler på hverandres erfaringer og utstyr.

Til sammen sitter vi på avtaler og kjøleutstyr for meget store summer, og ved å gå sammen om hardware, sponsing og benching er det mye mulig at dette vil generere flere og bedre resultater. Det er i hvertfall målet.

Jeg og Overklokk har kjent hverandre noen år nå, og har gjennom det siste året daglig vekslet erfaringer med hverandre. Gjennom Sub-Zero Norway, har vi nå dannet et overklokkingsteam som har som mål å bli et av de desidert beste i verden.

Det vil komme mange resultater fra oss ut over høsten.. Så det er bare å følge med her!!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Jeg (stoolman) og KEB (Overklokk), har nå offisielt bestemt oss for å gå sammen gjennom et overklokkingsteam. Dette har fått navnet Sub-Zero Norway.

I løpet av høsten en gang vil det lanseres websider i denne forbindelse. Jeg vil bare presisere at dette er ikke ment som noe konkurrerede alternativ til OK.no eller andre sider som driver med overklokking eller hardware. Siden vil bare være en informasjonsside, som tar for seg være prosjekter og resultater samt nyttige links... resultater vil også selvfølgelig bli presentert her.

Grunen til at vi gjør dette er at dette mulignes vil gjøre det lettere å få sponsorer, samt at vi kan dra veksler på hverandres erfaringer og utstyr.

Til sammen sitter vi på avtaler og kjøleutstyr for meget store summer, og ved å gå sammen om hardware, sponsing og benching er det mye mulig at dette vil generere flere og bedre resultater. Det er i hvertfall målet.

Jeg og Overklokk har kjent hverandre noen år nå, og har gjennom det siste året daglig vekslet erfaringer med hverandre. Gjennom Sub-Zero Norway, har vi nå dannet et overklokkingsteam som har som mål å bli et av de desidert beste i verden.

Det vil komme mange resultater fra oss ut over høsten.. Så det er bare å følge med her!!

høres utrolig bra ut

Lenke til kommentar

Kult at du legger ut worklog på hvordan du bygger casade.

Du fikk jo ikke rent lite respons på XS etter verdensrekorden, må bare gratulere med å komme inn i "Hall of legends"

 

Har også et spørsmål også. Hvis du er ute etter rekorder, er det da ikke bedre å bruke LN2 istedet for casade? Er det coldbug på div. GPUer og CPUer som er problemet? For min del så ser det ganske mye enklere ut å benytte LN2, mer effektivt virker det også.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Greit nok at LN2 er mer effektivt, men hadde folk skjønt hvor inni hel***s slitsomt det er å administere LN2 så hadde Kjell Erik solgt mange Cascader.. Greia er det at Cascaden kan sees på som en engangsutgift, som gir stabil og utrolig bra kjøling, samt at det ikke er på langt nær så slitsomt og krevende å administrere en Cascade.. Med tanke på at en skikkelig god run i 3 D mark 01 kan ta opptil en dag å få til, vitner dette om hvor mye LN2 som ville gått med.. Sikkert i overkant av 25 liter, noe som tilsier en kostnad på rundt 700 kroner..

For ekstreme forsøk er LN2 midt i blinken, men min mening er at en Cascade egner seg mye bedre til 3d mark benching..

Lenke til kommentar

Og ja.. det er mange Coldbugs ute å går om dagen..Det er svært få systemer som virkelig liker -180 grader, noe som tilsier at de må "lures", ved for eksempel å boote opp systemet på rundt 0 til -10 grader for deretter å dynge på med ln2 etter at systemet er oppe å kjører.. Ingen av mine Dothan prosessorer liker noe særlig mer enn - 140 til -150 grader... Administrering av LN2 er noe forbanna herk!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...