Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Item upgrade-systemet trer i kraft i morgen. Det vil koste 24k VP å oppgradere alle 16 bitene med gear.

 

Det vil si at man må cappe VP hver uke i 5 og en halv måned. Det er litt for drøyt, spør du meg. Spesielt når et fullt clear av alle raids på HC kun gir latterlige 400 VP. Under DS fikk man i hvert fall 800 VP for et fullt clear.

 

Jeg kommer til å hate random heroics/LFR.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Gårsdagens innsats:

 

Se fra 7:55 og ut for et morsomt first kill.

 

Hehe, minte meg om mitt første Ragnaros (vanilla) kill. Var kun en hunter igjen som hoppet rundt som en villmann og tok siste prosenten. Den andre waven med Fire Lords hadde spawnet så det var fullstendig kaos ^^

Lenke til kommentar

Item upgrade-systemet trer i kraft i morgen. Det vil koste 24k VP å oppgradere alle 16 bitene med gear.

 

Det vil si at man må cappe VP hver uke i 5 og en halv måned. Det er litt for drøyt, spør du meg. Spesielt når et fullt clear av alle raids på HC kun gir latterlige 400 VP. Under DS fikk man i hvert fall 800 VP for et fullt clear.

 

Jeg kommer til å hate random heroics/LFR.

Jeg liker systemet, spesielt siden jeg har vært uheldig med loot fra raids, og har ikke tid til dailies (det er raid/raidleader-stuff, så er det skole resten), men er enig at det er for stramme priser på det. Men igjen, de som virkelig trenger funksjonen er de som har vanlig 463-gear, og de kan få det for justice, uten cap.

Lenke til kommentar

I tillegg gikk de bort fra systemet de innført i Cataclysm. Hvor man hadde 7 dailies på uke, i steden for 1 per dag.

 

For å maksimere tidsbruk i forhold til utbytte, vil jeg ikke gjøre mer enn 1 random HC om dagen. Men samtidig så har jeg lyst til å cappe fort, slik at alten min får 50% mer.

 

Med Cataclysm sitt system kunne jeg raidet på onsdager (400 VP), og farmet 5 heroics på torsdager (600 VP). Så kunne jeg spilt alten min resten av uken, når jeg følte for det.

 

Nå må jeg ta 1 heroic pluss raid på onsdag (520 VP). Hvis jeg fortsetter med 1 heroic per dag er jeg ikke capped før på søndag. Og da har det gått for lang tid til at jeg kan tjene alle mine VP på alten kun ved å ta dailies med 50% buff. En løsning hadde vært å spare LFR på alten til mandag/tirsdag, men av erfaring er dette de to verste dagene, med tanke på hvem man havner i gruppe med.

 

Det er kanskje ikke snakk om mer enn 20 minutter om dagen. Men jeg føler fortsatt at det er for mye.

 

Jeg trur jeg veit grunnen til at Blizzard har designet det slik. Etter endt raid mangler man fortsatt 600 VP. Dermed må selv hardcore raidere ut å farme LFR/heroics i minst 5 måneder til. Dette gjør at flere kommer til å benytte disse tjenestene og gruppeoppsettet blir bedre. Og det går ut over oss raidere, som blir tvunget til å drasse med oss dødvekt gjennom content vi verken finner morsomt eller utfordrende. Det er min teori i hvert fall.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Regner man dailies så blir det enn del også, nå vet jeg ikke hvor mange det er men mange er det.

F.eks, 10 dailies x 5 valor = 50 valor per dag x 7dager = 350 valor på ei uke.

men men, de fleste blir nok exalted etter en stund eller går lei av disse men, man får jo elder charm of good fortune greiene også som kan brukes til å få extra loot.

 

350 + 400 = 750 + noen HC, er ikke så voldsomt egentlig.

Lenke til kommentar

Her i gården tenker jeg fortsatt ikke på verken dailies eller raids, men jeg dinger 80 (igjen) om få strakser.

 

Etter å ha sett patchnotes for 5.1 som slippes i morgen er det jo litt å glede seg til. Brawler's Guild bl.a.

 

Ellers er det deilig å spille mage igjen. Jeg har følt meg rimelig overpowered gjennom hele Outland, og spesielt gjennom Northrend. Håpet er at det fortsetter sånn fremover også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...