Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Halla gutta. Begynte med WoW igjen fordelen dag etter å ha vært borte siden helt i begynnelsen av Cataclysm.

 

Så. Har selvfølgelig gått monk, iom at jeg er glad i hybrids og jeg har spilt paladin aktivt mer eller mindre siden TBC. På tide med noe nytt kom jeg frem til. Så jeg har et par spørsmål til veteranene her:

 

Hvordan er monk i PvP? Mest viable som healers eller som DPS? Styrke/svakhet? Spilte meg til Gladiator i S2 som mage med en shadow priest/rogue (2v2) og kunne tenke meg å komme meg litt inn igjen i PvP.

 

Men jeg har også tenkt til å heale 10-man raids om nødvendig. Hvordan er monks i raids generelt sett? Fyller de noen viktige roller? Tenker å ha healing som main spec, muligens både tank og DPS som off specc. Hvordan performer de? Healer monk vs healing pal? Tanking monk vs DK eller Warrior? DPS monk kontra alle de andre DPS-klassene?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit ikke helt hvordan det ligger ann i 10-mans, da monk har mye god aoe healing. Men i vår 25-man har vi omtrent alltid en monk på toppen av healing meters. I tillegg har de uunværlige raid-CDs. Så ja, monk er kanskje den beste healeren akuratt nå.

Høres jo ut som grei skuring. Setter fortsatt pris på tanker og svar. Spesielt nysgjerrig på PvP-biten.
Lenke til kommentar

Starter ikke før 9 om morgenen, så det er ikke noe problem.

 

Alt er prioriteringer. På kvelden er jeg herre over min egen tid. Og husk at jeg kun raider 25 timer i uken under progress, noe min guild er ferdig med veldig fort. Før MoP kom hadde jeg spilt 2 timer hver torsdag i 8 måneder. Jeg spiller nok mye mindre enn litt mer casual guilds.

 

Problemet er såklart at det er Blizzard som bestemmer når jeg skal si farvell til et liv utenom helgene.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Starter ikke før 9 om morgenen, så det er ikke noe problem.

 

Alt er prioriteringer. På kvelden er jeg herre over min egen tid. Og husk at jeg kun raider 25 timer i uken under progress, noe min guild er ferdig med veldig fort. Før MoP kom hadde jeg spilt 2 timer hver torsdag i 8 måneder. Jeg spiller nok mye mindre enn litt mer casual guilds.

 

Problemet er såklart at det er Blizzard som bestemmer når jeg skal si farvell til et liv utenom helgene.

 

Hørtes veldig kjedelig ut, 25 ubrukelige "helter" som failer i timevis på bosser og ikke klarer å drepe den, før de til slutt får det til og guildmaster og kompisene hans forsyner seg først med de få tingene som dropper.

 

Er ikke snakk om nye utfordringer... Neeei, samme monstrene skal taes i samme rekkefølge i et halvt år før Activision-Blizzard lanserer noe nytt.

 

 

Selv om WoW er utdatert så er det ikke blitt et dårlig spill, men kan egentlig noe spill erstatte det virkelige liv?

Kan et spill om uteliv måle seg med det å faktisk gå på en nattklubb, møte en søt person på dansegulvet og tilbringe natten sammen?

Lenke til kommentar

Hørtes veldig kjedelig ut, 25 ubrukelige "helter" som failer i timevis på bosser og ikke klarer å drepe den, før de til slutt får det til og guildmaster og kompisene hans forsyner seg først med de få tingene som dropper.

 

Er ikke snakk om nye utfordringer... Neeei, samme monstrene skal taes i samme rekkefølge i et halvt år før Activision-Blizzard lanserer noe nytt.

 

 

Selv om WoW er utdatert så er det ikke blitt et dårlig spill, men kan egentlig noe spill erstatte det virkelige liv?

Kan et spill om uteliv måle seg med det å faktisk gå på en nattklubb, møte en søt person på dansegulvet og tilbringe natten sammen?

 

Syntes det hørtes kjempegreit ut jeg. Det å 'faile i timesvis' kalles progresjon og er nødvendig for de som liker å holde på med det.

I større guilds er det nok ikke mange tilfeller der "guildmaster og kompisene hans forsyner seg først".

Er nok heller systemer som sørger for at fordelingen av loot er rettferdig og foregår skikkelig.

Om det er dkp eller, min favoritt, loot council.

 

Og jeg ser ikke helt hva du mener med 'monstrene taes i samme rekkefølge', spesielt når du ikke trenger å gjøre det. Guildene velger selv hvor og hvordan de vil kjøre progresjonen.

Er for øvrig mulig at jeg misforsto deg helt.

 

Jeg føler ikke at WoW er utdatert, og jeg kan nesten garantere at jeg har en million eller to spillere bak den meningen. Om det kan erstatte det virkelig liv? Nei, ikke egentlig. Allikevel kan det tilfredstille andre behov, i form av det mer sosiale. Jeg har opprettet vennskap og relasjoner gjennom spillet og har møtt fler av dem flere ganger. Noen har også guildmeetings som er relativt sosialt og flott.

Og selv ville jeg valgt å sitte inne og spille, enn å tusle ut på byen og drikke meg full.

Da har jeg det sosiale på det tørre, selv om det er på skjermen, og jeg sparer penger.

Og kjønnsorganet for en person jeg heller møter i edru tilstand og kan bygge en mer seriøs relasjon hos.

Win-win, synes du ikke? Til en viss grad ihvertfall. :)

Endret av Ghraag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selv om WoW er utdatert så er det ikke blitt et dårlig spill, men kan egentlig noe spill erstatte det virkelige liv?

Kan et spill om uteliv måle seg med det å faktisk gå på en nattklubb, møte en søt person på dansegulvet og tilbringe natten sammen?

Hvem går på nattklubb midt i uka likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...