Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Jeg synest WOW er blitt rene sirkuset siden tiden jeg spilte Vanilla. Blitt helt ville tilstander, hva penger utstyr og ellers duppeditter og leketøy.

 

Kom over http://www.emeralddream.com/, som virker veldig lovende sålangt! Og det virker som det er en god del som savner det gode gamle WOW, uten Kung-fu panda og kjæledyr. :)

 

Det du savner, er å være 8 år yngre og det livet du hadde da. WoW er tilfeldigvis en av linkene dine tilbake til det livet, derfor virker det mye bedre. Hvis du faktisk satte deg ned og spilte det nå, ville du blitt megaskuffa - vennene du spilte med da, er ikke der med deg, du har sett alt før og du vil irritere deg over alle de små, praktiske tingene som objektivt sett er mye mye bedre i dagens WoW. Og ikke minst: regningene på kjøkkenbenken er det du og ikke mor som må ta.

 

Og til slutt: hva er greia med sytinga over pandaene? Pandaer er for teit, mens snakkende kyr og klønete dverger er helt kurant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan savne "gode gamle vanilla" så mye dere vil, men det er nostalgien som snakker. I realiteten er det dritkjedelig i forhold til WoW som er nå. Men dere husker ikke det, dere husker bare de gode gamle raidene som tok flere timer i Molten Core. Men folka er borte, guildene fins ikke mere, og dere ville blitt lei etter 10 minutter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mye rett som er sagt over her, og jeg må si meg enig. WoW har utvilsomt blitt et mye bedre og bredtspennende spill, som har noe for alle nå. Det er uendelig mye lettere og raskere å finne pugs, komme seg inn i battlegrounds (det er jo så mange flere nå, selv om de gamle er best).

 

Det er som dere sier, savnet ligger nok mer på de gode opplevelsene enn selve spiller. Hadde jeg kunnet velge, skulle jeg hvertfall hatt tilbake guilden jeg kjørte MC og ZG med, enn noen av de andre guildene jeg har vært medlem i de siste seks årene.

 

Jeg har selv prøvd en slik vanilla-server, og det falt ikke særlig i smak for min del hvertfall.

 

Nostalgi...

Lenke til kommentar

Ja, utstyr og penger er det mye mer av nå enn før, men det er en naturlig utvikling. Det har egentlig ikke noenting å si, da det bare er noen tall. Om våpenet mitt har +10 intellect eller +1000 intellect har ingenting å si. Og om noen år når det står +1.000.000 intellect, så kommer ikke det til å være noe forskjell heller.

 

WoW er blitt bedre og bedre, og det er blitt mer og mer å gjøre. Nå trenger man ikke være seriøs raider for å ha det morsomt, samtidig som raiderne har mer å gjøre enn noensinne. Aldri før har det vært så mange bosser å drepe som i MoP.

Men når kunne casual guild ha 6/6, 2/6, 0/4 etter to måneder, altså 8/16? Og det er garantert casual guilds som er langt framfor oss igjen.

 

Mange av raidbossene i MoP var litt i letteste laget.

Lenke til kommentar

Det er normal. Men mtp at de beste guildene har 15/16H etter to måneder, der raidene ble sluppet litt og litt.

 

Og som jeg sa, vi er langt fra det mest hardcore av casualguildene.

 

EDIT: Forsåvidt, her er lista fra guildet "Apex" for Cata og MoP:

 

 

Mists of Pandaria

Heart of Fear (Tier 14b): one week of progress, world 9th, Europe 6th.

Mogu'shan Vaults (Tier 14a): half a week of progress, world 6th, Europe 4th.

Cataclysm

Dragon Soul (Tier 13): 3 weeks of progress, world 13th, Europe 6th.

Firelands (Tier 12): 6 weeks of progress, world 15th, Europe 8th.

BD, BoT, TotFW (Tier 11): Two months of progress, world 16th, Europe 10th.

 

Kortere og kortere tid.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Nivået på de guildsa er utrolig høyt. Ikke en god måte å se om noe er vanskelig.

 

Min guild har 6/6HC 5/6HC og 4/4. Jeg synes det er vanskelig. Et par av bossene i HoF HC er faktisk litt lette, men ellers er nivået bra.

 

Edit: Kortere og kortere tid, men guilds har blitt mer og mer strømlinjeformet. Dagens world first guilds kan ikke sammenlignes med de i eldre ekspansjoner. Og husk at MSV, HoF og ToeS er alle med i denne tieren, så tiden må legges sammen.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det du savner, er å være 8 år yngre og det livet du hadde da. WoW er tilfeldigvis en av linkene dine tilbake til det livet, derfor virker det mye bedre. Hvis du faktisk satte deg ned og spilte det nå, ville du blitt megaskuffa - vennene du spilte med da, er ikke der med deg, du har sett alt før og du vil irritere deg over alle de små, praktiske tingene som objektivt sett er mye mye bedre i dagens WoW. Og ikke minst: regningene på kjøkkenbenken er det du og ikke mor som må ta.

 

Og til slutt: hva er greia med sytinga over pandaene? Pandaer er for teit, mens snakkende kyr og klønete dverger er helt kurant?

 

Nja, synest det ser ganske så lovende ut sålangt :) Meget bra community.

Lenke til kommentar

Ja, det er en i guilden min. Hele raidet satt å så på, og vi holdt på å le oss ihjel. Måtte ta 5 minutters pause fordi vi ikke klarte å konsentrere oss om bossen. :D

 

Recruiting Ya Mum

Security @ Frostmane

 

Det var spesielt morsomt med alt hatet i chat i tillegg. Folk likte ikke "the fat kid".

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...